2023-11-18, 14:03
Medlem
OneTaps avatar
skvallra till resten av klassen o ge han dåligt rykte. o samla ihop ett gäng läskiga biff grabbar o lura ut han i nån gränd eller ute i skogen o hota o skrik på han =)
Citera
2023-11-18, 14:04
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Exakt vad tycker du att man ska polisanmäla honom och skolan för?

Hint: Det finns inget här som går att anmäla till polisen
Om en dömd pedofil är ute och letar barn så har han inte heller begått ett brott. Men ändå är det bra om det polisanmäls. Jag anser att det här är samma sak. Om inte annat för att beslysa problemet.
Citera
2023-11-18, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shitnugget
Tryck upp mängde av kopior på alla domar och utlåtanden från skatteverk etc. och börja sprida dessa anonymt på skolan.

Ja, tejpa upp inne på toalettdörrarna (alltså så folk kan läsa när de sitter på toa) när alla gått hem.
Skapa en mail, protonmail eller dylikt och skicka anonymt till alla i klassen.
Citera
2023-11-18, 14:10
Medlem
Du kan också högt proklamera i klassen "alla pedofiler förtjänar att dö" och annat dylikt.

"pedofiler borde ta självmord" osv.

Du behöver inte direkt säga att han är pedofil. Men du kan ju kolla på han när du säger det så han förstår.
Citera
2023-11-18, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Om en dömd pedofil är ute och letar barn så har han inte heller begått ett brott.
Beror på. Kan vara förberedelse eller försök till brott.

Citat:
Men ändå är det bra om det polisanmäls. Jag anser att det här är samma sak. Om inte annat för att beslysa problemet.
Tja, det kan ju vara bra att upplysa polisen, det kan jag hålla med om. Men att anmäla skolan är helt poänglöst.

För att jobba med barn så brukar det begäras ut info om just sexualbrott. Visst händer det att folk slarvar, men det sker kontroller av detta normalt sett.

Men bara för att du inte får jobba med barn så betyder det inte att du inte får gå en utbildning för det. Trots allt finns det många som går utbildningar utan att ha för avsikt att jobba med det de utbildade sig till.

Och i det här fallet så går Stefan inte ens en sådan utbildning. Han pluggar upp sina betyg och har sagt att han har för avsikt att gå en sådan utbildning efteråt.

Men det är inte en jättekul situation. Det kan jag hålla med om. Vet faktiskt inte riktigt vad som bör göras.
Citera
2023-11-18, 14:17
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Beror på. Kan vara förberedelse eller försök till brott.

Tja, det kan ju vara bra att upplysa polisen, det kan jag hålla med om. Men att anmäla skolan är helt poänglöst.

För att jobba med barn så brukar det begäras ut info om just sexualbrott. Visst händer det att folk slarvar, men det sker kontroller av detta normalt sett.

Men bara för att du inte får jobba med barn så betyder det inte att du inte får gå en utbildning för det. Trots allt finns det många som går utbildningar utan att ha för avsikt att jobba med det de utbildade sig till.

Och i det här fallet så går Stefan inte ens en sådan utbildning. Han pluggar upp sina betyg och har sagt att han har för avsikt att gå en sådan utbildning efteråt.

Men det är inte en jättekul situation. Det kan jag hålla med om. Vet faktiskt inte riktigt vad som bör göras.
En dömd pedofil som går utbildning för att jobba specifikt med barn anser jag är förberedelse. Det kan inte vara något man bara rycker på axlarna åt.
Jag hoppas ts trollar
Citera
2023-11-18, 14:18
Avslutad
Citat:
En dömd pedofil som går utbildning för att jobba specifikt med barn anser jag är förberedelse. Det kan inte vara något man bara rycker på axlarna åt.
Jag hoppas ts trollar
Det kan du anse, men det är det inte.
Citera
2023-11-18, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Min tanke exakt, hur ofta får TS magkänsla om andra och springer till lexbase ?

Kostar det inte pengar att få detaljinfo där ?

Det ruvar många ugglor i mossen här…

TS svarade på förra sidan mig att dom bor ihop med varandra och åker på utlandssemester ihop, vette fan om detta rör sig om eftergymnasiala studier eller ett sommarkollo för efterblivna…

Allt är sjukt med det här, och TS spionerande känns helt sinnesjukt ”off”…
Citera
2023-11-18, 14:21
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Det kan du anse, men det är det inte.
Tycker ändå att det ska polisanmälas, om det är sant, så man startar en sk papertrail iallafall.
Citera
2023-11-18, 14:29
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Tycker ändå att det ska polisanmälas, om det är sant, så man startar en sk papertrail iallafall.
Vad är det man ska polisanmäla? Förstår du över huvud taget något om hur samhället fungerar?
Citera
2023-11-18, 14:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlensFlensost
Vem fan kollar upp folk man pluggar komvux med på det här sättet, smått sjukt och en person du kommer känna ytligt i vadå, ett halvår?

Du är sjuk i huvudet som håller på såhär och får skylla dig själv, vidare vet vi inte mer än det du påstår, har han kollat på en porrfilm där tjejen var 17 år och 11 månader? Eller har han lurat med HubbaBubba i buskarna?

Skaffa ett eget liv, du är dessutom kvinna, vad ska du göra? Skvallra honom till döds?

Vem gör det inte? Klart man kollar upp folk. Än mer viktigt i Sverige. En person som våldtagit barn kan ju vara ute efter fan 5 år. I USA och mest utomlands slipper man detta problem. Sådana personer är inlåsta där på livstid.
Citera
2023-11-18, 14:32
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Vad är det man ska polisanmäla? Förstår du över huvud taget något om hur samhället fungerar?
En dömd pedofil som pluggar för att få tillgång till barn. Sen om polisen inte kan göra något så kommer anmälan att arkiveras iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in