2023-11-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men de har ju många barn också. Jamal har ju 8 barn bara i Sverige.

Hellre stor familj än liten om du frågar mig.
Citera
2023-11-17, 12:31
Medlem
Mindbusinesss avatar
Den socialdemokratiske riksdagsledamoten Jamal El-Haj har ingen sonhustru. Åtminstone inte enligt den svenska folkbokföringen. Det kan Samnytt nu berätta.
https://samnytt.se/jamal-el-haj-har-ingen-sonhustru
Citera
2023-11-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
När Sveriges statsminister drev Magdalena Andersson till tårar i dagens debatt gav hon detta som svar.

När ska detta ha ägt rum? Vilka var personerna, hur dog personerna, var det Hamas eller Israel som låg bakom attacken? Stämmer Magdalenas uppgifter? Finns det källor.

Något för journalister att gräva i.

Menar du Jamal Hamas?
Citera
2023-11-17, 12:33
Medlem
2006 var historien ungefär densamma för Jamal El-Haj, men då var det Libanon som gällde.

När Dagens Arbete når Jamal El-Haj sitter han på ett hotellrum i Turkiet. Han är trött och orolig. I går lämnade han Libanon med sin familj i egen bil. Det kändes säkrare än att försöka följa med bussarna som svenska UD organiserar. Människor är i panik, säger Jamal El-Haj, och det är svårt att ta sig till bussarna.
...
Jamal El-Haj hade räknat med att stanna i Libanon hela juli. Nu försöker han och familjen i stället ta sig till Sverige så fort de fått andas ut. Om några dagar räknar de med att vara hemma. Men oron för släkt och vänner som är kvar i Libanon kan de inte resa ifrån.
– Vi fick sms från min frus syster. De bombade alldeles i närheten. Och både min mamma och pappa är sjuka, pappa har astma, de behöver båda läkarvård. Det är inte längre säkert där de är.

https://da.se/2006/07/if-metalls-jamal-el-haj-flyr-fran-libanon/
Citera
2023-11-17, 12:37
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
2006 var historien ungefär densamma för Jamal El-Haj, men då var det Libanon som gällde.

När Dagens Arbete når Jamal El-Haj sitter han på ett hotellrum i Turkiet. Han är trött och orolig. I går lämnade han Libanon med sin familj i egen bil. Det kändes säkrare än att försöka följa med bussarna som svenska UD organiserar. Människor är i panik, säger Jamal El-Haj, och det är svårt att ta sig till bussarna.
...
Jamal El-Haj hade räknat med att stanna i Libanon hela juli. Nu försöker han och familjen i stället ta sig till Sverige så fort de fått andas ut. Om några dagar räknar de med att vara hemma. Men oron för släkt och vänner som är kvar i Libanon kan de inte resa ifrån.
– Vi fick sms från min frus syster. De bombade alldeles i närheten. Och både min mamma och pappa är sjuka, pappa har astma, de behöver båda läkarvård. Det är inte längre säkert där de är.

Ja jisses
Citera
2023-11-17, 13:02
Medlem
Citat:

...

Jamal El-Hamas är alla asylbedrägerier samlade i en enda person!
Citera
2023-11-17, 13:05
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:

...

Nu vill det till att Expressen, Svt, och Tv4 och alla de andra gräver lite.
Citera
2023-11-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Bevisbörda fungerar såhär: En person som kommer med ett påstående om att något har hänt eller påstår sig ha en förklaring sitter vanligtvis på bevisbördan. I det här fallet är det en libanes med Saddammustasch.
Just nu kan det vara svårt att få dödsattest i Gaza.
Citera
2023-11-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Källa på det ? Eller är det bara så att mannen i fråga helt enkelt, med sitt påstående,
gett sonhustrun ett ansikte ? Och om han inte gjort det, skulle man ändå vilja se det.

Enligt folkbokföringen
Citera
2023-11-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men det finns inget bevis på att hans anhöriga inte skulle ha dött. Och det finns inte heller något bevis på de fått bidrag från Sverige. Och framför allt så finns inte bevis på att den personen stödjer Hamas. Ebba Busch, som är helt historielös bimbo , har nu påstått att SD minsann utesluter personer som uttrycker odemokratiska åsikter. Förvisso har SD uteslutit några obetydliga medlemmar. Men exempelvis är Oskar Sjöstedt kvar, han som sparkade på får och hoppades på de varit judar. Vill Ebba verkligen leva under denna framtida SD styre som hon nu försvarar .

Sparkade Sjöstedt på får och hoppades de var judar? När sa han det?
Citera
2023-11-17, 13:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det kanske är månggifte det är frågan om? Bara det ganska kontroversiellt i Sverige.

Ja det skulle också visa för väljare att dessa på ytan integrerade invandrare är helt annorlunda mot svenskar.
Citera
2023-11-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Just nu kan det vara svårt att få dödsattest i Gaza.
Ännu svårare blir det kanske när personen inte existerat. Men nu glömde jag att det är arabvärlden och filistéer vi pratar om .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in