2023-11-23, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det är ju ett typiskt ungdomsjobb. Precis som att jobba i butik mm. Jag tycker det låter mera som många av dessa är curlade snowflakes och detta är deras första kontakt med yrkeslivet. Chefen kommer oanmäld?? Men oj vad är problemet? Rädd för folk ska se att du sitter i mobilen hela dagarna? Finns säker rövhål som på alla arbetsplatser men det är ju också väldigt individuellt vad som man anser va trakasserier och sexism. Tuggar i sig unga människor?? Många liknande jobb har ju väldigt hög omsättning. Vissa jobbar timmar och går vidare andra tröttnar mm. Hade varit bättre att ta detta direkt med lokala chefen eller helt enkelt hitta något annat jobb. Istället ska denna mupp försöka hämnas på sin arbetsgivare genom att försöka dra deras namn i smutsen?

Äntligen träder fler och fler fram. Sexismen och maktspelet har pågått sedan Magnus startade nordic wellness så ca 26år. Det räcker nu! Hoppas han får skaka ett tag vidriga gubben
Citera
2023-11-23, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Hade aldrig hört talas om honom innan så var tvungen att googla. Finns inte så många bilder på honom utan är mest samma pressbilder som man hittar. Fick titta en stund innan jag bestämde mig (jag vill gärna ha flera bilder så att jag inte misstar mig).

Jag kan bekräfta att han är psykopat i varje fall.

Ja en riktigt vidrig sådan. Det har pågått i så många år nu men folk har inte vågat träda fram. Nu ska han få åka ordentligt den där snusk gubben Magnus.
Citera
2023-11-23, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Ber om ursäkt för överdriven irritation.
Det är inte ditt fel att det är höst.
Ha en fin kväll

On topic:
Det förklarar varför instruktörerna inte stannar så länge. Väldigt tråkigt när det väl dyker upp någon som är bra.

Allt är sant som sägs. Hört flera skräckscenarion. ”Jag var Ung och osäker, chefen (Magnus) låser dörren lägger hand på innelåret.” Hans rövslickande anställd Camilo Lattof Orono är ett riktigt ärkesvin han med, tafsar på anställda, översittare attityd och maktspel. Riktig loser han med.

Kickofferna i Tylösand, 90% tjejer och ett par sliskigs chefer på kokain. Senaste Tylösand var nu 2023!

Hoppas de får fast den gamla amfetamin försäljaren och postboxrånaren Magnus Wilhelmsson och hans högra hand Camilo Lattof. Går över all form av etik och regler vad som gäller på en arbetsplats.

Hoppas fler vaknar och vågar träda fram genom att tipsa tidningen anonymt.
Citera
2023-11-23, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findus1980
Äntligen träder fler och fler fram. Sexismen och maktspelet har pågått sedan Magnus startade nordic wellness så ca 26år. Det räcker nu! Hoppas han får skaka ett tag vidriga gubben

Håller helt med!

Allt är sant som sägs. Hört flera skräckscenarion. ”Jag var Ung och osäker, chefen (Magnus) låser dörren lägger hand på innelåret.” Hans rövslickande anställd Camilo Lattof Orono är ett riktigt ärkesvin han med, tafsar på anställda, översittare attityd och maktspel. Riktig loser han med.

Kickofferna i Tylösand, 90% tjejer och ett par sliskigs chefer på kokain. Senaste Tylösand var nu 2023!

Hoppas de får fast den gamla amfetamin försäljaren och postboxrånaren Magnus Wilhelmsson och hans högra hand Camilo Lattof. Går över all form av etik och regler vad som gäller på en arbetsplats.

Hoppas fler vaknar och vågar träda fram genom att tipsa tidningen anonymt.
Citera
2025-03-13, 15:16
Medlem
proconsuls avatar
120 platschefer sa upp sig förra året. Så gissa personalpolitiken.
Citera
2025-03-13, 15:21
Medlem
Ringhals3s avatar
På Sats där jag tränar är det väldigt låg omsättning på personalen, antagligen en bättre arbetsgivare?
Citera
2025-03-21, 19:42
Medlem
Mathilda slog larm till Nordic Wellness om en hotfull man på gymmet.

Nu har hon själv blivit avstängd.

– Jag mår fruktansvärt, säger hon.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mathilda-anmalde-hotfull-man-blev-sjalv-avstangd/
Citera
2025-03-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mathilda-anmalde-hotfull-man-blev-sjalv-avstangd/
Hon försökte få bort kunder som hon tyckte var "hotfulla" är inte alla män med stora muskler det ? Sen fick hon sparken själv 🤣
Citera
2025-03-21, 19:55
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

En snöflinga till influenser som säkert ägnar 90% av träningstiden att ta selfies och filma på gymmet och irriterar seriösa gymmare med att pladdra och oma sej framför mobilen "känner" sej störd av en man som höjer rösten och inte agerar som hon vill när hon filmar för sina instagram uppladdningar.
Hon skriver om honom och pekar ut honom i sina löjliga inlägg. Då blir hon avstängd och utslängd

Vad hade hon väntar sej? Att alla köper hennes version för att hon är en så "viktig" person eftersom hon dokumenterar och filmar allt som händer omkring henne.

Vilken idiot. Vilka gymmare vill ha en sån dåre på samma gym? Ingen.
Citera
2025-11-02, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleoxpatris
Fast, alla människor på NW är helt fantastiska, personalen, energin och gemenskapen. Jag tror aldrig jag haft så roligt på en arbetsplats. Problemet är endast ledningen.

Det är 5000 anställda mot tre personer, HR, Sverige, VD

Det är väl inte så ”endast”. Toxic arbetsplats där jag ser att regionansvarig Susann Hansson fortsätter regera över de stackars anställda. En person som drivs av makt, uppmärksamhet och att se ner på andra som är under henne i hierarkin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in