2023-11-15, 11:10
Medlem
Hur många av dessa "Svenskar" var med och firade på gatorna i Gaza efter den 7 oktober?
Var det någon av dessa som var med och skändade den stackars flickan som kördes omkring på ett flak på gatorna i Gaza?
Det finns filmer som terroristerna själva släppt på sociala media och det borde gå att identifiera om någon av dem finns med på film.
Idioterna har ju inte direkt försökt dölja vilka de är.
Citera
2023-11-15, 11:14
Medlem
Sextiopluss avatar
Shareef beklagar sig över hur han ochs familj fick betala för pass och visa eftersom de allihop tappat dessa. De i familjen som inte hunnit bli svenska medborgare fick inte lämna Gaza. Detta var enligt Shareef miserabelt och väldigt väldigt dålig. Rapporterar SVT.

Jag fick nyligen betala 400 spänn för ett pass. Undrar stillsamt varför människor som inte bidragit med något alls till det svenska samhället skall ha gratis dokument?
Citera
2023-11-15, 11:20
Medlem
Jag älskar att höra hur dåligt behandling våra svenskar får utomlands! Jag, liksom många andra, hatar svenskar och vill inte ha hem dom. Förbannade barbarer med vikingahorn. Hoppas ni får koka i ert eget blod.
Citera
2023-11-15, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
'
Jag fattar inte varför man på SVT osv. låter dem alls komma till tals och både låta dem kalla sig för svenskar och vi kallar dem för svenskar. Sedan är det minst lika anmärkningsvärt att det inte funnits en enda kritisk fråga till någon av dem utan man låter dem kräka ur sig hur synd det är att man inte rädda dessa svenskar och att det tagit sådan tid. Så varför ska det gå så jättesnabbt nu, när ni själva inte haft bråttom att komma tillbaka till Sverige tidigare? De är utflyttade araber som nu är svenskar och som vill till Sverige pga det är krig där nere.
Frågar de deras grannar där nere som får vara kvar om de är svenskar eller araber, så kommer de säkert inte säga att de är svenskar och säkert är de lagom roade över att de själva får vara kvar och dessa ska komma till Sverige.
SVT kallade dom Gazasvenskar, vid ett tillfälle, men borde kallas arabsvenskar.
Bostadstillägg har dom fått i alla år men nu ska det vara slut på det!
Du bör istället ansöka om liknande stöd i det land där du bor. Bostadstillägg och äldreförsörjningsstöd får du bara om du är bosatt och skriven i Sverige.
Citera
2023-11-15, 11:23
Medlem
Är du säker på att han är svensk? han pratar ju inte svenska
Citera
2023-11-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
Det är inte rimligt att svenska skattebetalare ska behöva betala resor från områden som UD avråder resor till.
Denna rekommendation har funnits i 10 år.

https://www.regeringen.se/ud-avrader/palestina---avradan/

Detta sköter UD perfekt
Arr resa till ett land som i TIO år varit på svarta listan är korkat
Bara att försöka ta sig hem
SVT sluta med snyftprogram i TV
Citera
2023-11-15, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Här borde verkligen Sverige hjälpa till men istället blir det kalla handen. Åkesson och Jomshof myser säkert över vetskapen att människor befinner sig i direkt livsfara i Gaza, för det är ju exakt detta dom vill uppnå när dom pratar om ”återvandring”, dvs att rycka upp människor från Sverige och skicka dom till världens olika diktaturer och krigshärdar. Åkesson somnar säkert med ett leende på läpparna när han tänker på att han ligger i sin varma säng i Sölvesborg samtidigt som människor han hatar springer mellan kulkärvarna mot den egyptiska gränsen.

Tack för ditt inlägg, det muntrade verkligen upp mig! 😃
Citera
2023-11-15, 11:26
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Mycket oroväckande kritik kommer nu från de stackars svenskar som har haft oturen att drabbas av det plötsliga och oväntade kriget mellan Israel och Palestina men med nöd och näppe tagit sig över gränsen till Egypten.

Tydligen betalar inte svenska staten för alla de svenska flyktingarnas utvidgade familjers hotellkostnader med mera. Det gör t ex USA för sina medborgare. Våra svenskar därnere får dåligt bemötande och tycks behöva boka sina egna flygbiljetter hem till tryggheten i Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/gazasvensk-kritiserar-ud--42m7tp

Är det rimligt att svenskar som den stackars mannen i klippet inte ska få bättre hjälp att ta sig och sin familj hem till Sverige?

Är de amerikanska medborgarna palestinier eller israeler?
Sen ska inte Sverige betala för dessa turister då det rått reseförbud till Gaza sen tidigare.
Citera
2023-11-15, 11:27
Medlem
Citat:
Här borde verkligen Sverige hjälpa till men istället blir det kalla handen. Åkesson och Jomshof myser säkert över vetskapen att människor befinner sig i direkt livsfara i Gaza, för det är ju exakt detta dom vill uppnå när dom pratar om ”återvandring”, dvs att rycka upp människor från Sverige och skicka dom till världens olika diktaturer och krigshärdar. Åkesson somnar säkert med ett leende på läpparna när han tänker på att han ligger i sin varma säng i Sölvesborg samtidigt som människor han hatar springer mellan kulkärvarna mot den egyptiska gränsen.

Varför ska Sverige hjälpa till? De människor du kallar "svenskar" är inte svenskar utan de är egyptiska och turkiska muslimer som kallar sig palestinier. Det är främst Egypten och Turkiet som ska ta sina medborgare därifrån. Sedan ligger det på britternas bord att söka reda ut den sörja som de själva har orsakat, ty det var britterna som fick egypterna, turkarna och israelerna att börja strida om Gaza. Det var britterna som ritade gränsern.

Sverige kanske ha 20 svenskar där nere och alla är troligen diplomater, affärsfolk och kanske några enstaka turister. Resten är som sagt inte svenskar för fem öre.

Just nu befinner sig över 4 tusen människor i direkt livsfara på Island. Ska vi ta hit dessa också? Då är Island bra mycket närmare Sverige, de är vårt systerfolk och de är dessutom med i samma nordiska allians som vi är i. Dessutom utgör faran för Grindavik också en stor fara för Rajkavik, då vi vet att det väntas ett flertal utbrott längs med samma skreva.
Island är mycket mindre än Gaza, men Island kan tydligen ta hand om sig själva, vilket inte muslimerna kan.
Citera
2023-11-15, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Varför ska Sverige hjälpa till? De människor du kallar "svenskar" är inte svenskar utan de är egyptiska och turkiska muslimer som kallar sig palestinier.
Den som har svenskt medborgarskap är också svensk i juridisk mening. Dina ”ras” fantasier delas inte av varken vetenskapen eller juridiken.
Citera
2023-11-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlensFlensost
Jag känner ungefär samma som jag gör när svenskar försöker smuggla heroin till Sydostasien och hamnar på Bangkok Hilton i 30 år…

Är du med i leken får du leken tåla, alla vet att Mellanöstern är ett otorkat rövhål, att åka dit innebär risker, risker som du är beredd och ta.

Sen så hatar jag och skiter i Mellanöstern, åker du dit får du stå ditt kast, jag har svårt och känns sympati för detta…

Samma här.
Citera
2023-11-15, 11:33
Medlem
Citat:
Den som har svenskt medborgarskap är också svensk i juridisk mening. Dina ”ras” fantasier delas inte av varken vetenskapen eller juridiken.

Nej, jag har en strikt definition av ras och jag har inte använt den definitionen i den här tråden. Jag pratar om folkgrupper, inte ras. Att ha svensk uppehållstillstånd (vilket 99% av dessa muslimer har) ska inte likställas med svenskt medborgarskap. Sedan är det som sagt Egypten, Turkiet och britterna som ska lösa denna soppa. Egypter och turkar ska inte ens vara i Sverige. Ta ditt snack om medborgarskap med britterna, som var de som ritade om kartan där nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in