2023-11-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Dessa jävla slöjor på folk som jobbar inom offentligheten ska bara bort det är ett sattyg som förstör och skrämmer folk och en symbol för förtryck sånt skit kan vi inte acceptera i en demokrati där vi ska värna om varandra
Att bära en slöja är som att bära en svastika. En symbol för judehat och förtryck.
Det ska givetvis vara helt fritt att ifrågasätta och kritisera slöjbärandet.
Citera
2023-11-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Förälder kritiserade sonens lärarinna för hennes slöja - polisanmäld, Halmstad 2023

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/koranskola-foralder-pekade-ut-larare-pa-natet-som-bar-sloja--nqejkx
En lärare på en skola i Halmstads kommun anmäler en förälder för ofredande.

– Han tycker att hans son går i koranskola för att jag bär slöja, säger hon

Det här får bli en lärdom för honom att inte yttra sig på det sättet.
Vet någon mer?

Självklart vill islamisten tysta oliktänkande.
Citera
2023-11-12, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Klädselval i skolan är lagreglerad och har flera prejudikat och tolkningar. Skolan är varken frikopplad från religion eller politik då skolan som insititution är en verksamhet satt att utföra politiskt fastställt symboliskt våld. De kläder som du tycker är acepterat att bära i skolan är kraftigt kopplade till kristendomen. Alla sociala regler du har lärt dig är kopplade till Kristendomen. Vi har även i Sverige haft krav på att kvnnor ska bära sjal, men det vet du inget om.

Jävla nonsens. Vi firar ju inte ens avslutningar o dyl i kyrkan längre. Om du är så långsökt att du typ menar att polotröja o jeans är kopplat till kristendomen så visst. Din idiot jag skriver inte om vad vi i Sverige haft jag skriver om nutid .
Citera
2023-11-12, 16:14
Medlem
Julskinkatos avatar
Islam betyder underkastelse. Hon och dom andra slöjälskarna underkasta sig och vill tvinga oss också. Islam ska normaliseras i skolan tydligen. Värderingar som inte hade accepterats om det inte var sossarnas valboskap som hade dom.

Det är sjukt. Varför ska vi lägga oss ner och underkasta oss och lära våra barn att islam är normalt?

Problemet är att dom är här ens. Och 100000+ väller in varje år.

Varför är dom inte hemma i Mellanöstern och springer runt i slöja? Ta seden dit ni kommer!!
Citera
2023-11-12, 16:42
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Vi har religionsfrihet i Sverige. Stick till Nordkorea din incel
Det innebär inte att vi ska ha religiösa kläder i skolan. Den ska vara neutral. Vad fan är det som är svårt att förstå med ATT RELIGIONEN FÅR MAN SKÖTA PÅ SIN FRITID. Aldrig jag accepterat en huckletant som representerar en pedofil sekt i skolan för mina barn. ALDRIG!
Citera
2023-11-12, 16:46
Medlem
Hon borde få sparken från sitt jobb, slöja är inte lämpligt i offentligheten där man utövar ett yrke, slöja på lärare och även andra är inte ngt som borde få förekomma
Citera
2023-11-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confidential-user
Jävla nonsens. Vi firar ju inte ens avslutningar o dyl i kyrkan längre. Om du är så långsökt att du typ menar att polotröja o jeans är kopplat till kristendomen så visst. Din idiot jag skriver inte om vad vi i Sverige haft jag skriver om nutid .

Alla mina ungars avslutningar är i kyrkan iaf.

Mupp.
Citera
2023-11-12, 19:21
Medlem
Citat:
Som sagt. Säger vem? Det är tillåtet att bära slöja i Sverige inkl i ett klassrum. Dina äckliga åsikter påverkar inte det. Själv tycker jag att människor som du ska spärras in så vi slipper ha er i samhället men mina åsikter är lika orelevanta.

Jag vet att du bara är en inavlad pedofildyrkare men ”orelevant” är fortfarande inte ett ord. Lär dig svenska innan du börjar skriva din skit.

Vänta och se, vi må vara sega men när polletten väl har trillat ned så kommer vi att göra vad som krävs så att vi också kan fira som de gör i Granada den 2 januari.
Citera
2023-11-12, 19:22
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Som sagt. Säger vem? Det är tillåtet att bära slöja i Sverige inkl i ett klassrum. Dina äckliga åsikter påverkar inte det. Själv tycker jag att människor som du ska spärras in så vi slipper ha er i samhället men mina åsikter är lika orelevanta.
Det säger SVENSKA SKOLLAGEN. Skolan ska vara objektiv fri från religionspåverkan . Vad är svårt att förstå? Vi är i Sverige nu inte Afghanistan. Fatta svenska regler här. Ha huckle och dyrka pedofil "profeter" får man göra på fritiden.
Citera
2023-11-12, 20:09
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
I mitt barns skola finns en manlig lärare som går i kjol o har tvingat alla kalla för hen . Det smittas av det med . Nu har en 9 åring pojke kommit på att han e född som kille men vill vara tjej och vill kallas för hen . Det här är värre än slöja . Han hjärntvättar alla . Så en slöja ska inte störas . Svenska kvinnor hade oxå slöja en gång i tiden . Nåt som alla har glömt .
Det ena är inte bättre än det andra. Jag tror du ljuger för att försvara muslim hucklen. Vad vi hade i Sverige på dåtid talet har inget med nutid att göra. Vi lever på 2023 nu. I Sverige utvecklas vi nämligen. Vi lever inte kvar på medeltiden. Muslimska män går ju runt i lucia klänning och abba hatt. Så vad är fel med kjol på män då?
Citera
2023-11-12, 20:24
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Tack vare såna som du så får hon lön nu utan att jobba för säkert all hot . Mobbning. Trakasserier. Så nu får du jobba o hon får leva på dig . Vist känns det surt
Hon är inte sjuk och ska jobba. Bidragsfusk är inte att leka med längre. Att kalla detta för hot är rent löjligt. Så jävla trött på offerkoftan och muslimer som grinar. anpassa er eller ÅK!
Citera
2023-11-12, 20:25
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Nä men du betalar/betalt skatt . Så ni gör så att de får leva på er . Sluta mobba. Trakassera. Hota . Låt folk jobba o klaga inte att de lever på er . Oavsett land eller religion.
Vi gör inte! Det är hon som ska jobba i neutrala kläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in