Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
En annan sak är att man anstränger sig för att ta muslimska terroristers motiv ifrån dem, i stället för att lyssna på vad de själva säger är anledningen. Skulle man uppvisa samma logik bakom Breivik eller Tarrant hade vi sett en arg vänsterbliven mobb. Breivik och Tarrant ikläs symboliska och mer abstrakta bakomliggande motiv (som visserligen kan ha faktiskt förklaringsbäring) medan det i beskrivningen av muslimers dåd talas om "gisslantagning" (övergående). Mer konkret för att inte belysa muslimers egna motiv eller problemet med islam.
För detta är ett sätt att minska betydelsen av Islam i västvärlden eller hur de kulturerna fungerar, t ex i rättegångar med tydliga hedersmotiv och åklagaren/rätten väljer att argumentera bort det i syfte att minska ljuset på det som politiken säger är "mångkultur". Man skall inte vara besvärlig som medlöpare.
Islam i Väst gäller bara om det är "positiva saker" som kommer ur det. Annars är det förvirring och rätt att tolka åt det/dem som utomstående.
Det där var väldigt invecklat.
Oklart i vilken dager Brenton Tarrant (och Breivik) framstod i inlögget.
Åtminstone en sak är viktig i sammanhanget; resultatet.
Det brukar mätas i hur många människoliv som skördas.
När jag ser filmer, som t.ex "Terrifier" och "motorsågsmassakern" spelar handlingen ingen roll,
vilka omständigheter som förevarit, vilka motiv osv.
Det är själva dödandet som är poängen.
Någon trodde att jag sett för många filmer på "Netflix".
Nej inte alls.
Filmerna bekräftar bara det som alltid legat i mitt intresse, nämligen att folk dör.
Det är inte på något sätt sjukligt betingat, tvärtom.
Det är strategiskt viktigt att det folk som är fienden dör.
Fienden måste ju vara dem som säger att "såna" som jag måste dödas.
Eller som på annat sätt uttrycker missaktning i sådan grad, att inlåsning
på livstid med tvångsmedicinering skulle vara påkallad.
Det är ju lite märkligt med tanke på min oklanderliga vandel, fläckfria förflutna,
och grandiosa självuppfattning.
En grandios uppfattning som naturligtvis alla delar, men
"den egentliga fienden"
har högre prioritet. För att kringå "lagen om hets mot folkgrupp" talas det då istället om
en mycket grov brottsling, som dessutom skulle vara allvarligt sinnessjuk och extremt farlig.
Den beskrivningen fick jag ta del av från svenska ambassaden i Bogota.
Den kunde jag delges, då ambassaden förklarade att det var en "allmän handling"
som vem som helst kunde beställa.
Nu skulle jag kunna anmäla ambassaden för Justitieombudsmannen rent formellt, men de har på samma sätt som ambassaden och övriga instanser liknande dokument som omtalar att jag skulle vara en grov brottsling, allvarligt sinnessjuk och extremt farlig.
Det är uppenbarligen ställt utom alla tvivel att jag i Sverige saknar rättigheter.
Därför kan det från min sida inte förväntas något beklagande i händelse av terroristattacker
eller krig som drabbar Sverige, eller något annat land där jag kallas
"den egentliga fienden".
Faktum är att jag hoppas att de gentemot mig fientligt inställda ländernas befolkningar
så snart som möjligt utplånas av kärnvapen.
Jag förväntar mig en skyndsam handläggning av beslutsfattarna i samarbete
med den senaste versionen av artificiell intelligens.
Könskvoterade ministrar och datorer kompletterar varandra optimalt i ett så
angeläget ärende som att starta ett världskrig.
Det skall bli ett nöje att bevittna hur alla dör, plågsamt och spektakulärt.
Tills vidare får jag nöja mig med våldsskildringar på film.
Men också min inre syn, där jag föreställer mig
hur de döende offren
ligger och sprätter på marken och pissar ner sig som Theodor Engströms offer gjorde.