2023-11-02, 23:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ja, Scania førtjänar en egen tråd med tanke på møjligt skvaller om det føretager och deras utmaningar. Det är ju så trådar/diskussionsämnen fungerar.
Medan Northvolts samarbete med Scania fungerade och högtflygande planer drogs upp gick det bra att diskutera detta i tråden om Northvolt (vilket naturligtvis är riktigt).

Men nu när samarbetet ser ut att ha kunnat krascha Scania Södertälje, eftersom Northvolt inte kan leverera några batterier, så ger ni mig varning när jag fortsätter diskutera samarbetet.

Ni försöker få skribenter som kritiserar EU-projekt avstängda. Vissa postare samarbetar med moderatorerna och skickar PM till mig där de "hotar" med att jag kan bli avstängd från forumet.

Flashback skämmer ut sig när forumet inte tillåter kritik av EU-peojekt.
Senast redigerad av wwr 2023-11-02 kl. 23:59.
Citera
2023-11-03, 01:35
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Medan Northvolts samarbete med Scania fungerade och högtflygande planer drogs upp gick det bra att diskutera detta i tråden om Northvolt (vilket naturligtvis är riktigt).

Men nu när samarbetet ser ut att ha kunnat krascha Scania Södertälje, eftersom Northvolt inte kan leverera några batterier, så ger ni mig varning när jag fortsätter diskutera samarbetet.

Ni försöker få skribenter som kritiserar EU-projekt avstängda. Vissa postare samarbetar med moderatorerna och skickar PM till mig där de "hotar" med att jag kan bli avstängd från forumet.

Du får en varning eftersom dina teorier i det inlägg du postade inte hør till ämnet før den tråden du postat dem i, din åsikt får du framføra i rätt tråd och i rätt delforum.

Detta har du ju också fått forklarat før dig många gånger tidigare. Du och jag har pratat i trådar som denna, men också andra har på olika sätt presenterat før dig vad som gäller. Det vore väldigt bra om du tog till dig den guidning du får så slipper du varningar.

Med detta lämnar jag tråden.
Citera
2023-11-03, 10:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Menar du att moderatorer ber vanliga användare att hota dig via PM? Det låter inte bra.
Citera
2023-11-03, 10:46
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Om du får hot av användare via PM så tycker jag du ska RP dem. De tar sig isåfall friheter de inte har.
Citera
2023-11-03, 10:54
Medlem
wwrs avatar
Jag har redogjort för vad som skedde och användaren har publicerat sitt PM. Just nu lämnar jag det.

Problemet är att moderatorerna tidigare har tillåtit diskussion om samarbetet med Scania, så länge det gick bra. Nu går samarbetet dåligt, då blir jag varnad när jag fortsätter diskussionen om Scania och moderatorerna kräver att Scania lyfts ut ur tråden.
Citera
2023-11-03, 16:17
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Jag har redogjort för vad som skedde och användaren har publicerat sitt PM. Just nu lämnar jag det.

Problemet är att moderatorerna tidigare har tillåtit diskussion om samarbetet med Scania, så länge det gick bra. Nu går samarbetet dåligt, då blir jag varnad när jag fortsätter diskussionen om Scania och moderatorerna kräver att Scania lyfts ut ur tråden.

Om detta verkligen är vad du tagit med dig av kunskap av den här tråden så kommer du riskera att vara off topic i många inlägg - med tillhörande varningsrisk - också framøver.

Läs inlägget du postade en gång till och se vad som objektivt hørde till tråden och hur mycket OT du var genom din ønskan om att lägga fokus på andra saker utanfør føretaget.

Ledtrådar før smart postning i føretagsskvaller (ej før autister):

1. Att prata om vilka kunder ett trådämneföretaget har eller førlorar = såklart ok i tråden.

2. Att prata om kundføretagets inre angelägenheter, med eller utan koppling till att de är just kund till trådämneføretaget = bättre att ta i egen tråd om kundføretaget.

Där kan också andra frågeställningar belysas och det som är intresserad av trådämnet slipper en massa OT i bägge trådar (bättre än att knø in två føretag i samma tråd)

3. Att prata om "den stora sammansvärjningen" = Bäst att ta i delforum med løsast møjliga hållning till regel 0.09. Intressant läsning, men på rätt ställe.
Citera
2023-11-03, 19:58
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Tvek på den. Hur kan man vara 100% neutral till, ett företag som använder 300 MW el, mer än dubbelt vad hela Skellefteå använder, hälften av vad Skellefteå energi (älven) producerar årligen? Man kan ju vara obotlig optimist Maud olofsson-style (nyliberal, företagsdyrkande, "grön") också, att vara neutral är märkligt med de elpriser och energiproblem sverige står inför. Klart fördelar/nackdelar ska få diskuteras i "stora northvolt-tråden".

Om man inte hade en aning om någonting av det du räknade upp nu så kan man vara neutral.

Jag vet att de gör batterier. Där tar min både min kunskap och mitt intresse slut. Det är nog så neutral man kan bli.

Jag bryr mig alltså inte om ena eller ndra sidan.
Citera
2023-11-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Alla får diskutera ämnet.

Om man vill diskutera annat än det som är ämnet så får man gøra det på avsedd plats. Gør man inte det riskerar man radering och varning.

Detta kan inte komma som någon øverraskning hoppas jag.

Det är överraskande att Northvolts leveranser till Scania anses vara OT i Northvolt-tråden.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in