Citat:
Ursprungligen postat av
hajpadeg
Arbetslösheten är högre i invandrargruppen av andra anledningar. Svenskar har sällan något att skylla på, de behärskar språket, fått fri skolgång i minst 9 år och de flesta har haft svenskt körkort och kört på svenska vägar i åratal.
Om de verkligen har velat ha jobb som busschaufförer hade de haft en rejäl konkurrensfördel kontra invandrarna. Att det är så många invandrare som tar jobben istället säger mig bara att svenskarna antingen är lata, snobbiga eller inkompetenta.
kan du förklara för mig varför jag ska säga upp mig från ett jobb 7-16 där jag tjänar tio tusen mer i månaden. Till nått där den störta delen arbetstid är när alla vill vara lediga på kvällar och mitt i natten på helgerna och inte ens med den OBn och med den risken att man ska stå ut med massa fyllon som inte vill betala. Jag ska alltså bråka med ett fyllo som inte vill bete sig.
Man kan inte göra karriär som bussförare och det är väldigt många företagare inom Bussbranshen som fuskar och kör med fulspel mot sina anställda. Allt är sämst.
Jag håller nu på att utbilda mig inom bristyrke där jag kan göra karriär och har jag tur så kan jag få mig en position där jag tjänar fem gånger en bussförares lön. Jag kan bli blåst på tiotusen spänn men kommer ändå tjäna långt bättre än alla som kör Buss
Jag har en vän som kör buss så jag vet precis hur det är och vad det går ut på.