2023-10-29, 14:52
Avslutad
Förloppet gick väl ungefär till som i klassikern "the station" branden som finns filmad i sin helhet på youtube. Riktigt obehagligt att se. Brinnande människor som sitter fast i dörrarna. Den används i olika brandutbildningar runt om i vårt land som avskräckande exempel.

Den var inte anlagd, men förloppet var väl liknande. Pyroteknik var orsaken. Vet inte om någon blev dömd, men det antar jag.

Har inte de här killarna, eller någon av dem intervjuats i TV4? Har för mig att jag sett det?
2023-10-29, 14:55
Medlem
Jag var där, på plats under branden. Var inte på själva festen men kom dit när folk började hoppa från fönstren.

Såg saker den kvällen som jag fortfarande drömmer om och antagligen alltid kommer att drömma om.

Men till frågan i rubriken:
Kunde inte bry mig mindre om vad dessa personer gör idag. Vill inte att någon ska ägna dem en enda tanke faktiskt. De borde behandlas som luft och få gå genom livet bärandes på vetskapen om att de släckte 63 unga människors liv och åsamkade 100-tals andra människor livslång vånda.
2023-10-29, 14:57
Medlem
Gurotesukus avatar
Var utomlands när detta hände. Min bror skulle på det diskot, men ändrade sig. Minns att jag var 11 år och redan då misstänkte att den var anlagd. Både min bror och farsa hånade min teori.

Vad jag kan minnas så bor en kvar i Göteborg, en flyttade till Stockholm och en utvandrade. Att snubben som är kvar i Gbg fortfarande lever är ett jävla mysterium. I ett sunt samhälle hade han blivit bränd på bål dagen han blev fri från sitt saft-o-bulle-kalas som han fick som straff.
2023-10-29, 14:58
Moderator
blomvattnares avatar
Tråd finns.

(FB) Diskoteksbranden i Göteborg 1998, hur ser det ut idag?

Denna låses.

/Mod
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in