2023-11-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Du kanske inte skulle ha något emot att en israelisk bulldozer mosar din hus och din tomt, och att ständigt bli betraktad som ond och måste visiteras.
Dvs som gemene muslim i svenska förorter, det är ju självförvållat!

De som bor där nere och har iq över fiskbulle tog naturligtvis avstånd från Hamas, men valde man att samarbeta med terrorister så får det ju konsekvenser, det förstår ju till och med en chimpans, men icke muslimäckel.

Det är ju dessa avarter Israel nu rensar ut, först i Gaza sen får vi verkligen hoppas att de rensar upp ordentligt i Västbanken med.
Citera
2023-11-07, 12:47
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jo det är Israel som startar krigen med sina illegala bosättningar. Det är grundproblematiken.
Nej.

Nu snart har Israel besegrat Hamas.
Tusentals terrorister världen slipper. Tack Israel!
https://www.expressen.se/nyheter/var...ider-pa-gatan/
Citera
2023-11-07, 12:48
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Du kanske inte skulle ha något emot att en israelisk bulldozer mosar din hus och din tomt, och att ständigt bli betraktad som ond och måste visiteras.

Jag vet vad du menar. Du menar att bosättare kommer dit från exempelvis USA eller Europa och kör bort arabiska familjer från deras hem med våld, och sedan tar över huset.
Jag är inte för det. Alltså det är fel. Om någon ska köras bort så ska de självklart ha total ersättning för sina ekonomiska förluster. Men det ska inte ens köras bort.
Västbanken och Gaza ska vara en del av Israel. Israel ska styra allt där. Men självklart ska araberna inte behöva bli bortkörda från sina hem för den sakens skull. De ska få stanna kvar.

Men varför har tusen palestinier som "flytt" till Sverige bosatt sig där permanent i Gaza om det är så illa? Tydligen är det inte så illa. Men Hamas har gjort att det blivit illa genom att hela tiden begå terror mot det folk som äger platsen.
Citera
2023-11-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej.

Nu snart har Israel besegrat Hamas.
Tusentals terrorister världen slipper. Tack Israel!
https://www.expressen.se/nyheter/var...ider-pa-gatan/

Nejdå, de har omringat Gaza city men de vågar sig inte gå in.
Citera
2023-11-07, 12:53
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Varför har tusentals "svensk"palestinier valt att bosätta sig där om det är så dåligt? De åker dit och lever på våra skattepengar, fram tills det att det smäller, då ska vi hämta hem de igen.
.

Exakta anledning för varje enskild palestinier som återvänt vet ju bara just den.

Och även om vardagar skulle passera utan fysiska förtryck i nutid så lever palestinier med förtrycket att de hade haft mark och hus kvar i släkten om dessa soldater med order från från terrorist -LIKUD inte agerat med bulldozers.
Citera
2023-11-07, 12:55
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Exakta anledning för varje enskild palestinier som återvänt vet ju bara just den.

Och även om vardagar skulle passera utan fysiska förtryck i nutid så lever palestinier med förtrycket att de hade haft mark och hus kvar i släkten om dessa soldater med order från från terrorist -LIKUD inte agerat med bulldozers.

Att jämna arabernas hus med marken, eller att trakassera bort de från husen är fel. Jag står inte bakom det. Det är helt fel.

Jag tycker att de som gör så är kräk. Jag är emot våld och maffiametoder,
Senast redigerad av AD-3sTrIpEs 2023-11-07 kl. 12:57.
Citera
2023-11-07, 12:59
Medlem
Citat:
Vad är Palestina?
Det hette syriska Judeeen och idag heter det Israel.
Gaza och Västbanken är delar av Israel.

Judendomen utvecklades under tusentals år på platsen av det folk som idag kallas judarna. De var där hur länge som helst fram tills 700 år efter Jesus trillat av pinnen? Sedan kom det dit en stor skara individer med svärd och vapen och skar halsen av alla som inte villa anpassa sig.

Du svamlar om forntida historia och enligt FN är Gaza och Västbanken ockuperade av Isreal.
Citera
2023-11-07, 13:03
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:

Vad är Palestina?
Det hette syriska Judeeen och idag heter det Israel.
Gaza och Västbanken är delar av Israel.

"The first written records referring to Palestine emerged in the 12th-century BCE Twentieth Dynasty of Egypt, which used the term Peleset for the neighboring people or land. In the 8th century BCE, the Assyrians referred to the region as Palashtu or Pilistu."
Citera
2023-11-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Hur kom judesvinen till Palestina? Landade de där efter att ha blivit utstötta från paradiset?

På min gård finns palestinska bosättare som hissat flaggan. För några år sen sa jag till två av tonårssönerna att sluta kasta bangers och fyrverkerier i trappuppgången och vid entrén. Den sure palestinske gängkriminelle killen sa nåt om "kom inte här och jiddra, vi bodde här innan dig" och brände av en raket.
Men jag kanske borde huggit halsen av dem och sagt: "Vadå NI var här först? Vi var här först! För 75 år sen fanns ni inte ens här i Sverige, det här är inte erat land, flyktingjävlar."

Och hade jag gjort det, parallellt med hundratusen andra, då tycker jag att det vore rimligt att ett sådant utstött, jagat folk som palestinierna, hade fått en fristad.
Men det är som att folk blir helt galna av idén om vem som var på vilken plats först. Och ironiskt nog, ska jag gå med på att Hamas har rätten på sin sida att massmörda israeler eftersom de är illegala invandrare på Västbanken, ja då kan vem som helst massmörda araber var dom helst eftersom de bosätter sig illegalt lite var som helst. Det är sånt jävla feltänk.
Citera
2023-11-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
På min gård finns palestinska bosättare som hissat flaggan. För några år sen sa jag till två av tonårssönerna att sluta kasta bangers och fyrverkerier i trappuppgången och vid entrén. Den sure palestinske gängkriminelle killen sa nåt om "kom inte här och jiddra, vi bodde här innan dig" och brände av en raket.
Men jag kanske borde huggit halsen av dem och sagt: "Vadå NI var här först? Vi var här först! För 75 år sen fanns ni inte ens här i Sverige, det här är inte erat land, flyktingjävlar."

Och hade jag gjort det, parallellt med hundratusen andra, då tycker jag att det vore rimligt att ett sådant utstött, jagat folk som palestinierna, hade fått en fristad.
Men det är som att folk blir helt galna av idén om vem som var på vilken plats först. Och ironiskt nog, ska jag gå med på att Hamas har rätten på sin sida att massmörda israeler eftersom de är illegala invandrare på Västbanken, ja då kan vem som helst massmörda araber var dom helst eftersom de bosätter sig illegalt lite var som helst. Det är sånt jävla feltänk.

Det ironiska med det pågående kriget är att Hamas har internationell rätt på sin sida och att de ockuperande sionisterna inte har det.
Citera
2023-11-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Det ironiska med det pågående kriget är att Hamas har internationell rätt på sin sida och att de ockuperande sionisterna inte har det.

Det finns ingen internationell rätt som tillät det Hamas gjorde den 7/10, nej.

Men "vi var här först"-argumentet är enligt mig inte skäl att mörda de judar som jagats till Israel genom pogromer, och inte heller de palestinier som vistas illegalt i Europa, inte ensde som likt mina grannar är våldsamma svin.
Citera
2023-11-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Det finns ingen internationell rätt som tillät det Hamas gjorde den 7/10, nej.

Men "vi var här först"-argumentet är enligt mig inte skäl att mörda de judar som jagats till Israel genom pogromer, och inte heller de palestinier som vistas illegalt i Europa, inte ensde som likt mina grannar är våldsamma svin.

Och det finns ingen internationell lag som tillåter Israel att ockupera de palestinska områdena Gaza och Västbanken.

Europeiska judar anlände till Palestina som illegala invandrare och tog makten genom bildandet av staten Israel.

Kanske kommer Sverige att drabbas av samma öde, eftersom illegala och legala invandrare är ett stort problem för landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in