Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-07, 12:55
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Exakta anledning för varje enskild palestinier som återvänt vet ju bara just den.

Och även om vardagar skulle passera utan fysiska förtryck i nutid så lever palestinier med förtrycket att de hade haft mark och hus kvar i släkten om dessa soldater med order från från terrorist -LIKUD inte agerat med bulldozers.

Att jämna arabernas hus med marken, eller att trakassera bort de från husen är fel. Jag står inte bakom det. Det är helt fel.

Jag tycker att de som gör så är kräk. Jag är emot våld och maffiametoder,
Senast redigerad av AD-3sTrIpEs 2023-11-07 kl. 12:57.
Citera
2023-11-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Vad är Palestina?
Det hette syriska Judeeen och idag heter det Israel.
Gaza och Västbanken är delar av Israel.

Judendomen utvecklades under tusentals år på platsen av det folk som idag kallas judarna. De var där hur länge som helst fram tills 700 år efter Jesus trillat av pinnen? Sedan kom det dit en stor skara individer med svärd och vapen och skar halsen av alla som inte villa anpassa sig.

Du svamlar om forntida historia och enligt FN är Gaza och Västbanken ockuperade av Isreal.
Citera
2023-11-07, 13:03
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:

Vad är Palestina?
Det hette syriska Judeeen och idag heter det Israel.
Gaza och Västbanken är delar av Israel.

"The first written records referring to Palestine emerged in the 12th-century BCE Twentieth Dynasty of Egypt, which used the term Peleset for the neighboring people or land. In the 8th century BCE, the Assyrians referred to the region as Palashtu or Pilistu."
Citera
2023-11-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Hur kom judesvinen till Palestina? Landade de där efter att ha blivit utstötta från paradiset?

På min gård finns palestinska bosättare som hissat flaggan. För några år sen sa jag till två av tonårssönerna att sluta kasta bangers och fyrverkerier i trappuppgången och vid entrén. Den sure palestinske gängkriminelle killen sa nåt om "kom inte här och jiddra, vi bodde här innan dig" och brände av en raket.
Men jag kanske borde huggit halsen av dem och sagt: "Vadå NI var här först? Vi var här först! För 75 år sen fanns ni inte ens här i Sverige, det här är inte erat land, flyktingjävlar."

Och hade jag gjort det, parallellt med hundratusen andra, då tycker jag att det vore rimligt att ett sådant utstött, jagat folk som palestinierna, hade fått en fristad.
Men det är som att folk blir helt galna av idén om vem som var på vilken plats först. Och ironiskt nog, ska jag gå med på att Hamas har rätten på sin sida att massmörda israeler eftersom de är illegala invandrare på Västbanken, ja då kan vem som helst massmörda araber var dom helst eftersom de bosätter sig illegalt lite var som helst. Det är sånt jävla feltänk.
Citera
2023-11-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
På min gård finns palestinska bosättare som hissat flaggan. För några år sen sa jag till två av tonårssönerna att sluta kasta bangers och fyrverkerier i trappuppgången och vid entrén. Den sure palestinske gängkriminelle killen sa nåt om "kom inte här och jiddra, vi bodde här innan dig" och brände av en raket.
Men jag kanske borde huggit halsen av dem och sagt: "Vadå NI var här först? Vi var här först! För 75 år sen fanns ni inte ens här i Sverige, det här är inte erat land, flyktingjävlar."

Och hade jag gjort det, parallellt med hundratusen andra, då tycker jag att det vore rimligt att ett sådant utstött, jagat folk som palestinierna, hade fått en fristad.
Men det är som att folk blir helt galna av idén om vem som var på vilken plats först. Och ironiskt nog, ska jag gå med på att Hamas har rätten på sin sida att massmörda israeler eftersom de är illegala invandrare på Västbanken, ja då kan vem som helst massmörda araber var dom helst eftersom de bosätter sig illegalt lite var som helst. Det är sånt jävla feltänk.

Det ironiska med det pågående kriget är att Hamas har internationell rätt på sin sida och att de ockuperande sionisterna inte har det.
Citera
2023-11-07, 13:17
Medlem
Citat:
Det ironiska med det pågående kriget är att Hamas har internationell rätt på sin sida och att de ockuperande sionisterna inte har det.

Det finns ingen internationell rätt som tillät det Hamas gjorde den 7/10, nej.

Men "vi var här först"-argumentet är enligt mig inte skäl att mörda de judar som jagats till Israel genom pogromer, och inte heller de palestinier som vistas illegalt i Europa, inte ensde som likt mina grannar är våldsamma svin.
Citera
2023-11-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Det finns ingen internationell rätt som tillät det Hamas gjorde den 7/10, nej.

Men "vi var här först"-argumentet är enligt mig inte skäl att mörda de judar som jagats till Israel genom pogromer, och inte heller de palestinier som vistas illegalt i Europa, inte ensde som likt mina grannar är våldsamma svin.

Och det finns ingen internationell lag som tillåter Israel att ockupera de palestinska områdena Gaza och Västbanken.

Europeiska judar anlände till Palestina som illegala invandrare och tog makten genom bildandet av staten Israel.

Kanske kommer Sverige att drabbas av samma öde, eftersom illegala och legala invandrare är ett stort problem för landet.
Citera
2023-11-07, 13:35
Medlem
Citat:
Och det finns ingen internationell lag som tillåter Israel att ockupera de palestinska områdena Gaza och Västbanken.

Europeiska judar anlände till Palestina som illegala invandrare och tog makten genom bildandet av staten Israel.

Kanske kommer Sverige att drabbas av samma öde, eftersom illegala och legala invandrare är ett stort problem för landet.

Israel drog sig tillbaka från Gaza 2005.
Citera
2023-11-07, 13:36
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Jag vet vad du menar. Du menar att bosättare kommer dit från exempelvis USA eller Europa och kör bort arabiska familjer från deras hem med våld, och sedan tar över huset.
Jag är inte för det. Alltså det är fel. Om någon ska köras bort så ska de självklart ha total ersättning för sina ekonomiska förluster. Men det ska inte ens köras bort.
Västbanken och Gaza ska vara en del av Israel. Israel ska styra allt där. Men självklart ska araberna inte behöva bli bortkörda från sina hem för den sakens skull. De ska få stanna kvar.

Men varför har tusen palestinier som "flytt" till Sverige bosatt sig där permanent i Gaza om det är så illa? Tydligen är det inte så illa. Men Hamas har gjort att det blivit illa genom att hela tiden begå terror mot det folk som äger platsen.

Bedömer nog också att det är det bästa för regionen. Israel annekterar både Gaza och Västbanken som buffertzoner mot Egypten/Jordanien, bosättningspolitiken får upphöra och de illegala bosättarna får dra sig tillbaka och ge upp mark man inte har rätt till i det historiska Israel.

Det var naturligtvis inte så illa som det ljugits om från proffsflyktingarna. Men de lever på konflikt och att befinna sig i kampläge mot Israel av rent ideologiska (religiösa skäl) för att man inte erkänner staten Israel. Istället flyr dem hit, lever Hamasliv på försörjningsstöd och fortsätter sin ideologiska kamp trots att dem hade haft det fantastiskt bra i Israel. Om det inte hade varit så att man fanatiskt trodde på att profeten Muhammed flög på en bevingad åsna till Al-Aqsa innan han flög upp till himlen som stöd för sin fantastiska kamp.
Citera
2023-11-07, 13:39
Medlem
Citat:

Det bodde judar, muslimer och kristna på ett landområde. De som organiserade sig bäst tog makten. De tillåter andra bo där också. Jag är inte alls för sättet som judiska bosättare agerar på Västbanken, men hellre det än ett kalifat som halshugger alla som inte tror på Allah.
Citera
2023-11-07, 13:46
Medlem
Citat:
Hur många internationella lagar har Israel brutit mot?

Och ? Du ställer helt onödiga frågor. Om när judarna kom till Israel och vilka lagar de har brutit och så vidare. Helt meningslösa frågor. Mår du bättre om någon säger att Israel brutit mot 100 lagar. Eller att judarna har aldrig varit i Israel innan 1948? De facto är att Israel finns nu.

Invasionen i grunden handlar om att omvärlden inte har kunnat garantera Israels säkerhet. Om inte FN och omvärlden inte kan garantera det så kommer Israel kommer fortsätta till organisationen Hamas har flyttat på sig, dött eller sitter i fängelse. Sen är det annan sak med Ideologin. Kommunism och Nazism finns kvar så vi får nog fortsätta leva islamism.

USA stödjer inte Israel för döda Palestinier. USA stödjer Israel för att Israel inte ska förinta dem. Under Yom Kippur kriget gav Golda Meir order om att 13 kärnvapen skulle göras i ordning för användning. Efter det började amerikansk hjälp flygas in. Israel kommer aldrig kapitulera. De låter hellre hela MÖ brinna inklusive sig själva. I grunden är nog Israelerna tokigare än araberna. Men har man varit med om förintelsen och lovat att det aldrig ska hända igen, så är man nog beredd på att ta till extrema metoder. När andra länders befolkning flyr för krig så åker Israelerna hem till Israel för kämpa.

Så om omvärlden vill ha slut på krigandet så måste de garantera Israels säkerhet. De kan säkert få ett litet uppehåll i striderna när Israel har totalt skurit av Hamas styrkor i Gaza från omvärlden.
Citera
2023-11-07, 13:55
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Javisst, men det var de illegala judarna från Europa som organiserade fördrivningen av de människor som bodde där tidigare för att ge plats för bildandet av staten Israel.

Personligen ser jag Haram al-Sharif ståta på Tempelberget än ett tredje tempel som byggs av judesvinen.

Man måste inte fördriva folk genom att tvinga bort de och förstöra deras hem. Det är ju fel.

Men det är fortfarande så att Gaza, Västbanken och övriga Israel tillhör judarna. Inte bara judarna så klart, men staten Israel har rätt till hela området. Sedan är inte det synonymt med att man måste sparka ut folk från deras hem. Man kan ju göra två saker samtidigt.

Jag rättfärdigar inte att man sparkar ut folk och tar deras hus. Ska man bo i Israel så ska man bekosta sitt egna hus som alla andra normala människor. Och muslimer, judar och kristna har rätt att bo där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in