2023-10-25, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har du någon källa på det här påståendet, eller är det något du tror?

Sök på det på youtube så får du upp 1000tals videos med 2-3or som på allvar tror de är 10or
Citera
2023-10-25, 16:39
Medlem
brianmolkos avatar
De finns bara två kön tekniskt sen kan man fundera på om alla kvinnor är kvinnor. En del har "ståpiss" look
Män är dock ok att köra apartheid mot i modebranschen.
Citera
2023-10-25, 16:43
Medlem
styckets avatar
Hur hade filmen slutat om inte Herkules var där?
Citera
2023-10-25, 16:44
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
kvinnor är smarta.

Anser det här inlägget för väldigt talande för vad TS försöker förmedla.

Kvinnor är hjärntvättade och beteer sig så man hjärntvättar dom.

En hjärntvättad människa kan oftast inte argumentera för sin sak på ett djupare plan utan säger inlärda fraser.

Precis så svarade den första kvinnan i tråden.

En fras helt utan att kunna argumentera för den.
Citera
2023-10-25, 16:46
Medlem
ricardo22s avatar
Kvinnor har bäst reproduktionsmöjligheter genom att passa in medan män har störst reproduktionsmöjligheter genom att sticka ut.

Därför kan kvinnlig rösträtt bara leda till ett enda utfall. De som styr massmedia styr framtiden. De har 50% direkt och på det så följer svaga män som tror att de får ligga genom att fjäska för kvinnor genom att fjäska för ägarna till massmedia.
Citera
2023-10-25, 16:49
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Kvinnor har bäst reproduktionsmöjligheter genom att passa in medan män har störst reproduktionsmöjligheter genom att sticka ut.

Därför kan kvinnlig rösträtt bara leda till ett enda utfall. De som styr massmedia styr framtiden. De har 50% direkt och på det så följer svaga män som tror att de får ligga genom att fjäska för kvinnor genom att fjäska för ägarna till massmedia.

Intressant, kan du utveckla det hela så pedagogiskt du bara kan?
Citera
2023-10-25, 16:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2023-10-25, 16:54
Medlem
Blaskas avatar
Tyvärr är det du som blivit manipulerad av sociala medier. Du är precis som dom du hatar fast på andra sidan. Mitt tips är att sluta läsa om saker du ändå inte kan påverka. Lev i nuet. Fin mening, lycka och må bra. Polarisering är skit. Tribalism är en basfunktion men bör undvikas!
Citera
2023-10-25, 17:03
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Tyvärr är det du som blivit manipulerad av sociala medier. Du är precis som dom du hatar fast på andra sidan. Mitt tips är att sluta läsa om saker du ändå inte kan påverka. Lev i nuet. Fin mening, lycka och må bra. Polarisering är skit. Tribalism är en basfunktion men bör undvikas!

Så du tycker inte det är talande att en majoritet svenska kvinnor röstar vänster, men inte kan diskutera för dess sakfrågor utan att bli vansinniga.

Medans höger kvinnor, ofta har långa diskussioner där de kan bemöta allt utan att höja sin röst.

Detta kopplat till att mainstream media bokstavligt talat bombat ut ett vänster narrativ och fördömmer (hänger ut) oliktänkande, alltså högern.

Kan det verkligen bli mer uppenbart? Det är ju rena rama definitionen av hjärntvätt vi ser i samhället mitt framför våra näsor.

Hur kan man ens förneka det?
Citera
2023-10-25, 17:04
Medlem
ReflektivInsikts avatar
Västvärlden styrs av kvinnors känslor. Det är därför som tredje världskriget har brutit ut.
Citera
2023-10-25, 17:13
Medlem
HasseBanans avatar
Kvinnor är väl överlag mer konformistiska och snara att haka på trender, såväl politiska sådana som andra.

Du finner fler nostalgiker och konservativa hos män än hos kvinnor. Män tenderar att vara mer nostalgiska och konservativa, kanske som en strävan i att uppnå stabilitet och ordning och reda.
Citera
2023-10-25, 17:18
Medlem
Dra för guds skull inte alla kvinnor över en kam för att vissa har anmärkningsvärda tankar och åsikter. Ska vi se till woke-politiken så har jag tyvärr också sett högt uppsatta politiker slänga sig med åsikter som att män kan vara gravida. Detta gäller dock både män och kvinnor. Frågar du mig så finns det två biologiska kön, man och kvinna. I ovanliga fall kan man även födas som intersex, där man rent kroppsligt föds som ett mellanting mellan könen och varken har XX- eller XY-uppsättning. Diagnosen könsdysfori kan jag definitivt acceptera som en gedigen diagnos, faktum är att forskning påvisat avvikelser i hjärnan hos individer med denna diagnos. Självklart ska diagnosen behandlas för personens bästa och om hormoner och sådant är fallet så absolut, jag ser inga fel i det. Däremot kommer det biologiska könet förbli detsamma, en man som lever som kvinna kommer aldrig kunna bli gravid (åtminstone inte med den medicinska kunskap vi har idag). Av dom som står i framkant för transrörelsen tycks dock få ha egentlig könsdysfori, utan verkar snarare ha vaknat upp en morgon och identifierat sig som ett gender fluid träd. I min åsikt är det ett hån mot dom med en gedigen diagnos av könsdyfori som faktiskt lider av sitt tillstånd. Av dom som förespråkar woke-politiken tror jag helt ärligt det är ytterst få som faktiskt har eller ens känner igen diagnosen könsdysfori. Med det argumentet skulle jag kunna identifiera mig som psykiatriker och diagnosticera alla med idioti (nej, det finns inte i diagnosmanualen, men likt sjutton behövs den).

Vad jag vill få fram är att många, troligen en majoritet, tänker i dessa banor. Problemet är att det inte är vi som syns eller hörs mest. Hur argumenterar man med en människa som tror sig vara en manlig elvisp med livmoder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in