Citat:
Ursprungligen postat av
Fishfucked
Det är svårt att debattera mot någon som inte argumenterar som en fyraåring.
Vilka fyraåringar brukar du debattera med som baserar sina argument på forskning och statistik?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fishfucked
Att du inte gillar modernisering får stå för dig.
Du kan gärna få tro att Sverige skulle kunna leva i Astrid Lindgrens värld utan invandring medan resten av världen vandrar vidare.
Om ett tio gånger våldsammare samhälle innebär en "modernisering" för dig så finns nog inte så mycket att diskutera. Jag är för fred och vänskap och du är för våld och krig. Du har rätt till din åsikt, men du ska vara medveten om att alla andra lider av den.
Citat:
Ursprungligen postat av
marcandrew
Nej, det hade inte folket gjort.
Pöbeln består av idioter.
Så du anser att USA gjort oss en tjänst genom att styra Sverige till det vi blivit idag när vi blivit Europas skamfläck och skräckexempel, från det vi var på 60-talet när andra länder såg upp till oss?
Jag förstår inte vad ni lever i för alternativ verklighet... Hur kan det vara bättre att vara ett land som är nere på botten ekonomiskt med enorma problem och befinner sig i ett krigstillstånd, jämfört med ett land som är en suverän stat med ett samhälle i harmoni och goda framtidsutsikter?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sandalwood
Ryssland i ett nötskal och ni skall kalla detta sketna land för ett föredöme gällande vithet och kärnfamilj:
Och nej, USA är verkligen inte perfekt och inte ett land att sträva mot till punkt och pricka. Om någon bestämmer sig för att trycka en pistol mot mitt huvud och välja mellan USA eller Ryssland att leva i, så väljer jag det första alternativt alla dagar i veckan utan att tveka.
Du missförstår tråden. Ja, du måste välja "USA" om du väljer att stå på deras sida, men det enda Ryssland förespråkar är att länder ska ha mer makt att bestämma över sig själva. Det handlar inte alltså inte om att välja "Ryssland" istället för USA utan att välja mer direktdemokrati och självbestämmande. Jag förstår inte hur det kan vara något negativt. Måste pappa USA styra över ditt liv för att du ska känna dig trygg?