2023-10-20, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Trodde inte det var möjligt att hitta ett större sänke för partiet än Bolund...jag hade fel! En pompös översittare och purvit medelålders man med uppenbara karaktärsdrag som inte helt är i linje med en svårt vänsterinriktad rörelse som MP, detta kan trots allt bli lite underhållning!

Kommunistsatmaran Stenevi är redan ett bra sänke för miljöpartiet och om hennes reaktion är något att gå på så är detta helt klart positivt för Sverige och påskyndar partiets utträde ur vår lagstiftande församling.

Vi ska gå in i framtiden framåt, sa han.
Citera
2023-10-20, 13:23
Avslutad
Märta ska dansa på kongressen, sa hon.
Citera
2023-10-20, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tror de är jättebra att de blir Stenevi och Helldén för oss som avskyr MP och som vill se dom försvinna helt. För dessa två kommer inte hålla ihop ens till nästa val. Hade nog varit värre om de blev Helldén och te.x Alice Bah. Då tror jag nog att dom hade kunnat lyfta, för Alice är tydligen populär för något i den kretsen. Så tack Alice att du tackade nej och att vi förnuftiga får se partiets undergång
Det enda som hade varit "positivt" med Alice från Disneyklubben vore om hon kunde kränga lite gamla Kalle Anka pocketar till mig, då jag saknar några av de äldre albumen.
Citera
2023-10-20, 13:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Vi ska gå in i framtiden framåt, sa han.

Apostlahästarna alltså. Annat färdmedel lär bli förbjudet.
Citera
2023-10-20, 13:50
Medlem
Hellden är skarp så detta blir inte bra.
Kolla bara på intervjun idag. Tykna frågor, man såg hur det riktigt blixtrade till i ögonen på gubben.

För oss som inte gillar miljömupparna är det dåligt. Han lär ge MP fler röster.
Citera
2023-10-20, 13:52
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Det är hennes jävla jobb.
Men vet hon ens vad Jobb innebär?

Eller hur, fan vad skönt det hade varit om man själv bara kunde hoppa över delar av jobbet man inte uppskattar, själv har jag vissa kollegor jag avskyr, hade varit så skönt att bara skita i jobbet de dagarna jag skulle jobbat med dom 😁
Citera
2023-10-20, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Apostlahästarna alltså. Annat färdmedel lär bli förbjudet.
Så mörkt du mullrar, Mullret. Jag tror att det blir privata elflyg till alla!
Citera
2023-10-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
https://www.svd.se/a/BW9OLg/kallor-stenevi-vagrar-presenteras-som-kandidat-till-mp-sprakror-med-hellden

"Källor på partikansliet och i partistyrelsen bekräftar för SvD att valberedningen har fattat beslut om att föreslå riksdagsledamoten Daniel Helldén som manligt språkrör och att nuvarande kvinnliga språkröret Märta Stenevi föreslås fortsätta. Detta skulle kommuniceras utåt på en presskonferens på torsdagen med både Märta Stenevi och Daniel Helldén närvarande.
Märta Stenevi sa då att hon inte kunde vara med på pressträffen och tog tåget hem till Skåne. Hon angav enligt en källa en rad svepskäl, men sa också rätt ut att hon inte ville stå på pressträffen tillsammans med Daniel Helldén.
Situationen i partiet är sedan dess ”kaos”, enligt uppgift till SvD."

Inte nog med att Stenevi är toxisk i sin relation med sina medarbetare, nu vägrar hon att stå brevid de blivande språkröret Hellden på presskonferensen.
Vad kommer att hända?
Kan en enda person tillåtas kaosa ner ett parti i längden eller kommer hon att få avgå?
Varför finns det inte svenskar som känner igen henne på tåget? Går hon med förklädnad eller har hon ett helt eget tåg?

Hur kan människor som hon gå fritt utan att folk kastar sig över henne? Ärligt talat liksom. Är det 10 vakter på tåget också?
Citera
2023-10-20, 14:00
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Inte nödvändigtvis.

Det är miljömuppar och kommunister och feminister som kan tänka sig att rösta på det partiet.

De vill hellre ha en avdankad svensk version av en mer argsint Pattie Smith än en ledare som tilltalar sunt förnuft och vetenskap.

De kommer förlora väljare till Vänsterpartiet när han blir vald. Några nya väljare blir det inte tal om.
Citera
2023-10-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Säger du sånt här i verkligheten också eller är det bara under anonymitet på nätet? MP må vara ett parti med kontroversiella åsikter men att borga för avrättning känns väldigt extremistiskt. Ser du dig själv som extremist eller är du som de flesta småpojkarna här som bara ser och registrerar hur andra uppfattas?

Mvh

Nu skrev ju jag om jag INTE hade varit en sån fin medmänniska!
Citera
2023-10-20, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Hellden är skarp så detta blir inte bra.
Kolla bara på intervjun idag. Tykna frågor, man såg hur det riktigt blixtrade till i ögonen på gubben.

Det tror jag också, om det blir bara han. Tillsammans med Stenevi: helt tydligt för toxiskt. Det syntes att han visste om det. I min bok är det något bra att inte vara en bra skådespelare som politiker.

Om han får vara själv eller med någon mer samarbetsvillig än Märta kan det komma att lyfta (som elflygen ovan).
Citera
2023-10-20, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Varför finns det inte svenskar som känner igen henne på tåget? Går hon med förklädnad eller har hon ett helt eget tåg?

Jag skulle föreställa mig att hon reser i niqab, och inte ser något appropriationsproblem med det när det är hon som gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in