2023-10-18, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
OM det dog ett stort antal personer så måste parkeringsplatsen varit knökfull med folk som ville kolla på raketuppskjutningen, men nä, de här 500 döda verkar helt påhittade.

"Gaza hospitals were thought to be a safe haven – then everything changed
For tens of thousands of families in Gaza, hospitals became a refuge from seemingly endless Israeli shelling.

"Crowding is getting worse. Over 30,000 people are sheltering at Shifa Hospital alone," the UN agency told AFP, quoting Hamas health ministry figures."

https://www.france24.com/en/middle-east/20231018-gaza-hospitals-were-thought-to-be-a-safe-haven-then-everything-changed
Citera
2023-10-18, 12:39
Medlem
"jag har inte sett babies beheaded", "jag har inte sett 300+ människor bli dödade på festivalområdet" "jag har inte sett några våldtekter" bla bla bla

ska vi tro på allt israel säger och påstå at människor utan tillgång til mat, ström, medisin och annat och inte andra sidan?

fuck så efterblivna många är
Citera
2023-10-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
"jag har inte sett babies beheaded", "jag har inte sett 300+ människor bli dödade på festivalområdet" "jag har inte sett några våldtekter" bla bla bla

ska vi tro på allt israel säger och påstå at människor utan tillgång til mat, ström, medisin och annat och inte andra sidan?

Kommer va som Ukraina tråden. Folk tror på det dem vill tro på 😂

Samma sak med tråden om Iran/Ronaldo. Kunde inte hitta någon källa mer än att en Kroatisk tidning menar på att en Iransk mediekanal utallat sig om att Ronaldo skall få piskrapp som straff. Tråden är ändå knökfull om teorier och diskussion 😂😂😂 folk är verkligen idioter med för mycket tid.
Citera
2023-10-18, 12:51
Medlem
Jultrollets avatar
Olyckor och katastrofer --> Politik: utrikes
/Moderator
Citera
2023-10-18, 12:54
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråd om samma händelse infogad.

/Moderator
Citera
2023-10-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Vilket selektivt minne du verkar ha.
Ockupationen har ägt rum sedan 1967, det är helt bisarrt länge och palestinier har varit förtryckta, kontrollerade och instängda i många årtionden nu. Att tro att det inte skapar en negativ moteffekt som Hamas är bara ren dumhet. Sedan är Hamas lika förtryckande och uselt som Israels politiska styre, skit möter skit.

Sedan är det ju nästintill pinsamt att du menar att palestinier ska ha något att tacka för då Israel som nation har skapat ett område fullt av misär. Tror inte folk inser vilken misär som faktiskt pågår i Gaza, även innan Hamas attack.

Israel drog tillbaka sina sista judiska boenden från Gazaremsan 2005. Det hette ju att judar inte fick bosätta sig bland muslimer (men muslimer gärna får bosätta sig i Israel, eller var som helst.)
När de drog sig undan uppstod ett nytt läge. Självmordsbombare som promenerade in över gränsen till Israel.
Det finns en lika sorglig som rationell anledning till att gränsen Israel-Gaza har massiva staket likt Nordkorea/Sydkorea.
Om de judiska bosättarna hade fått bo kvar i Gaza skulle ju dagens krig inte sett likadant ut. Svår situation.
Citera
2023-10-18, 13:07
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258

Varför skulle det vara lögn?

Vet du vilka Hamas och islamiska jihad är? Det är islamistiska jihadister som närmast går att likna vid IS eller talibanerna. De är som IS och värre än Al Qaida. De förtrycker även palestinier. Alla arabiska palestinier som är kristna har tvingats lämna området då de hotas och får sin egendom nedbränd. Även många muslimer har fått sätta livet till då de gett sig på muslimer som vill ha fred och som inte tycker de ska fortsätta begå attacker. Alla muslimer har skrämts till tystnad och tvingas hålla med om allt de gör.

Om man kan något om islamistiska jihadistiska rörelser så som IS och Al Qaida, så vet man att de avhumaniserar människor. De lär bokstavligen ut att judar och kristna är demoner som springer satans ärenden. Därför är det berättigat att göra vad an vill med de, så länge det slutar i att de dör.
Läs boken Growing up bin laden, som är skriven av Osamas ena son som levde med honom innan, under och efter 9/11, han heter Omar Bin laden. Då kommer du fatta vad dessa individer sysslar med. De är sadister.
Senast redigerad av AD-3sTrIpEs 2023-10-18 kl. 13:10.
Citera
2023-10-18, 13:21
Medlem
Varför bry sig vem det var som bombade? Kan vi inte bara vara glada och fira att 500 getknullande sandnegrer fick kuk i röva?
Citera
2023-10-18, 13:23
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Sanningen är det första offret i de flesta krig, och i det här fallet får man vänta på fler fakta innan man kan börja förstå vad som egentligen hänt.

Det som är litet ovanligt är att Israel gått ut så snabbt och intensivt med att skjuta över ansvaret på Islamiska Jihad. Normalt brukar Israel inte ha några problem med att det dör litet civila till höger och vänster. Därav skulle man möjligen kunna fundera över, om det antingen är så, att Israel råkat bomba sjukhuset av misstag, eller om det faktiskt är så att Israel har rätt när de säger att det var en raket från Islamiska Jihad som havererade.

Vi kan titta på den fakta som ligger på bordet redan nu.

1) Sjukhuset blev aldrig bombat per se, däremot en parkeringsplats i anslutning till sjukhuset fick sig en träff.
2) PIJ sköt hemmabyggda raketer över sjukhuset igår kväll vid samma tidpunkt som parkeringsplatsen träffades.
3) Hamas gick ut typ 10 min efter det inträffade och sa att det hade dött hundratals personer utan någon som helst bevis. Alla och då menar jag alla mediehus köpte deras version rakt av utan att ifrågasatta.
4)Idag så hade IDF en presskonferens där man visade bilder och filmer där allting pekar mot att det faktiskt var Hamas/PIJ egna raket som "misfired" och landade på parkeringsplatsen. Nu när man har bilder och bevis så är det plötsligt att man inte kan verifiera om det är sant. Men om en talesperson från en terroristorganisation säger att det är Israels fel utan bevis, ja då kan man köpa det rakt av. Hyckleriet är i helt nya absurda nivåer.

Det absolut troligaste är att Israel, samt OSINT ifrån twitter etc, har rätt att Hamas/PIJ egna raket träffade sjukhusets parkering av misstag.
Citera
2023-10-18, 13:25
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Vi kan titta på den fakta som ligger på bordet redan nu.

1) Sjukhuset blev aldrig bombat per se, däremot en parkeringsplats i anslutning till sjukhuset fick sig en träff.
2) PIJ sköt hemmabyggda raketer över sjukhuset igår kväll vid samma tidpunkt som parkeringsplatsen träffades.
3) Hamas gick ut typ 10 min efter det inträffade och sa att det hade dött hundratals personer utan någon som helst bevis. Alla och då menar jag alla mediehus köpte deras version rakt av utan att ifrågasatta.
4)Idag så hade IDF en presskonferens där man visade bilder och filmer där allting pekar mot att det faktiskt var Hamas/PIJ egna raket som "misfired" och landade på parkeringsplatsen. Nu när man har bilder och bevis så är det plötsligt att man inte kan verifiera om det är sant. Men om en talesperson från en terroristorganisation säger att det är Israels fel utan bevis, ja då kan man köpa det rakt av. Hyckleriet är i helt nya absurda nivåer.

Det absolut troligaste är att Israel, samt OSINT ifrån twitter etc, har rätt att Hamas/PIJ egna raket träffade sjukhusets parkering av misstag.

Kan man verkligen lita på att islamisterna begick ett misstag och i själva verket inte offrade sina "bröder" för att kunna lägga skulden på Israel?
Citera
2023-10-18, 13:27
Medlem
Så, getknullarna i islam tillverkar hemmagjorda missiler och förväntar sig magnifika träffar och resultat, men lyckas främst med att träffa egna byggnader och förväntar sig sedan att omvärlden omedelbart ska köpa att iden att Israel har gjort det! Ja, det är möjligt att även IDF kan göra misstag med avancerade vapen, MEN IDF har åtminstone gjort en analys och visat material som pekar på palestinierna medan Hamas inte har visat något som stöder motsatsen.

Summa summarum, sannolikheten är större att palestiniernas hemmabyggen har fallerat och det är föga konstigt med kassa produktionsmetoder och bristande kunskap inom området. Det enda som har fungerat är att kommunisterna inom SVT och SR har köpt iden att IDF har gjort det när det MESTA pekar på palestinierna. Men, de som tvekar får gärna hitta mer material eller annat material som stödjer motsatsen, men jag tvivlar på att de lyckas.
Citera
2023-10-18, 13:29
Medlem
Slackoffs avatar
Ska bli intressant och se om Al Aftonbladet och Al SVT kommer be om ursäkt för sin desinformation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in