2025-08-12, 06:24
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironically
Jag överklaga men fick veta att all kostnad skulle ligga hos mig. Vilket kan resultera i miljon belopp då åklagaren drog sig ur och ville inte överklaga.

Mina damer och herrar, det nya sättet att mörda utan att bli dömd till mord.

Nej, men det handlar mera om samförstånd.

Man brukar tala om Lindome-fallet, det första dödfallet utan samförstånd, men det var så länge sen. Utan jag tror att samförståndet övergavs senare (Alltså att gärningsmän inte längre döms i samförstånd). När riksdagen frigav *nnika *stberg. För det var så det uppfattades och framställdes, att hon var oskyldigt dömd i samförstånd i utlandet, för något hon inte gjort. Och riksdagen sade "Ett tragiskt levnadsöde" citat. Men då menade de gärningsmännen, inte dödsoffren och deras anhöriga. Riksdagen sade vidare att "Amerikas rättssystem fungerar annorlunda än Sveriges" citat. Riksdagen stiftar lagar och uppfattas som prejudicerande. Så därför har målet i riksdagen fått så stor betydelse. Finns på www.riksdagen.se. Sök på *nnika *stberg.
Citera
2025-08-12, 19:45
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironically
Du är en fuckin parasit.

Hon har jobbat inte för någon jävla släkting, hon har betalat skatt. Hon kan tala Svenska men nu pratar vi om juridik Svenska, Hennes son är mördad och självklart vill hon förstå 💯, Jag är brodern.

"Hon har lurat till sig bidrag och hon har jobbat i 16 år", de går inte ihop.

Jag har fuckin jobbat sen jag var 19 år och aldrig behövt dina fuckin skattepengar.

Skriv din jävla skit någon annanstans. Du fick inte se din bror ligga där blodig. Du fick inte se när läkaren stoppa respiratorn , du fick inte tvätta din bror livlös inför begravning. Du fick inte kasta sand i hans begravning.

Så ta dina jävla fördomar och stoppa upp dem i arslet

Fy fan rentutsagt. Man känner sig illa berörd. Och lägger man ihop med det som står i domen, att "gärningsmännen ska dömas var och en för sig" citat. Då känns det som att det är uppgjort i förväg.

Men kan du överklaga till Europadomstolen? Eller nån människorättsorganisation?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in