2023-10-20, 08:58
  #1153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrakelSpektakel93
Jag har ändå svårt att tro på historien om att det hela beror på en mopedolycka…
Man hyr inte mopeder i Thailand, de startar pa 110cc men vanligtvis 125cc.
Har sjalv under de sista tva aren forlorat 4-5 vanner i trafickolyckor, det ar nog ett av de vanligare satten att do pa har i sydostasien.

Sa tank nu att det inte ar en moped, utan en latt motorcykel. Lagg nu till att man kor utan hjalm och ofta onykter eller paverkad av andra droger.

Blir man stoppad i Thailand ar det for att man inte har hjalm, du kan vara skitfull, betala din boter och sedan aka vidare (utan hjalm). De ger dig tillamed ett kvitto som galler i 24 timmar ifall du blir stoppad av polisen igen.

Mao, har inga som helst problem att forestalla mig en trafikolycka med illa utgang givet en svensk tjej (mest troligt utan korkort) som slirar runt pa sandiga vagar ikladd bikini.
Citera
2023-10-20, 09:08
  #1154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CombatCow
https://www.facebook.com/d*niel.cedergren

* = a

Det är iaf inte thai airways, och det ser ut att vara ett smalt plan, tex boeing 737 eller airbus a320, inte ett flyg som används för långdistansflyg. OM det är hon som ligger där är det eventuellt flyg från Samui till Bangkok.
Citera
2023-10-20, 09:13
  #1155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Det är iaf inte thai airways, och det ser ut att vara ett smalt plan, tex boeing 737 eller airbus a320, inte ett flyg som används för långdistansflyg. OM det är hon som ligger där är det eventuellt flyg från Samui till Bangkok.

När jag kollade flyget på flightradar så stod det att planet var en airbus a350
__________________
Senast redigerad av Mellybelly 2023-10-20 kl. 09:17.
Citera
2023-10-20, 09:13
  #1156
Medlem
Äntligen börjar familjen agera på det sätt de skulle gjort från allra första början med att uppdatera sin insamling med lite anekdoter, bilder etc Hade de gjort det från allra första början istället får att lägga locket på tror jag att mångt och mycket hade flygit under radarn.

Citat:
Ursprungligen postat av pype
KS är ett stort sjukhus och ingen vårdpersonal hög som låg får gå in och ens söka på en patient i systemet om de inte deltar i vården kring denna. Inte ens din vän överläkaren! Blir man påkommen o allt loggas ju i systemet kan man faktiskt få sparken. Brott mot sekretesslagen är en allvarlig överträdelse.

KS läcker som ett såll, Felicia har ju inte direkt en diskret look med alla tatureingar så det räcker att släntra in på IVA för att få koll. Ingen journal-läsning kommer behövas av icke auktoriserad personal.
__________________
Senast redigerad av Shilohoha 2023-10-20 kl. 09:16.
Citera
2023-10-20, 09:14
  #1157
Medlem
Är det någon som varit i kontakt med det thailändska sjukhuset för att höra sig för om de haft en svensk komapatient från en motorcykelolycka?
Citera
2023-10-20, 09:17
  #1158
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsmicke
Papperet som håller nackstöden rena har annan logga både på Thai och Bangkok Airways

Bangkok Airways har de där skydden i deras propellerplan.
Citera
2023-10-20, 09:17
  #1159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Bevisat vad? En bild med fördraget skynke?

Är det bevis på att Felicia varit med om det dom påstår menar du? Haha det är både roligt och sorgligt att se hur lätt ni köper det här.
Jag ringde precis Arlanda. Ingen IVA- sjuktransport har ankommit imorse. Det går hur bra som helst att höra själva ni som ”tvivlar”.

Men är inte orolig. Sanningen kommer fram, förr eller senare. Jag säger inte mer än så.


Kan du förklara för mig varför Arlanda skulle ha skyldighet att berätta för dig om det har varit en IVA-sjuktransport där imorse?
Citera
2023-10-20, 09:18
  #1160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellybelly
När jag kollade flyget på flightradar så stod det att planer är en airbus a350

Ja just det, Thai flyger numer med nya A350 till Arlanda. Men det är också ett stort plan för långdistansflygningar så klart, som har 3-3-3 i ekonomi. Detta ser ut att vara antingen 3-3 eller om det är ett större plan 2-4-2. Men det är sannolikt inte en A350 och det är inte Thai airways iaf, de har andra färger i sina plan. Lila, gult, rött, brunt typ.
Citera
2023-10-20, 09:20
  #1161
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Ja just det, Thai flyger numer med nya A350 till Arlanda. Men det är också ett stort plan för långdistansflygningar så klart, som har 3-3-3 i ekonomi. Detta ser ut att vara antingen 3-3 eller om det är ett större plan 2-4-2. Men det är sannolikt inte en A350 och det är inte Thai airways iaf, de har andra färger i sina plan. Lila, gult, rött, brunt typ.

Hon flögs från Koh Samui till Bangkok. Därav skydden. De sitter sådana på stolarna i deras små propellerplan.
Citera
2023-10-20, 09:21
  #1162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbroPastorelli
Bangkok Airways har de där skydden i deras propellerplan.

Ja det verkar stämma att det är en bild från Bangkok airways, har hittat liknande skydd när jag googlat nu.
Citera
2023-10-20, 09:22
  #1163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbroPastorelli
Hon flögs från Koh Samui till Bangkok. Därav skydden. De sitter sådana på stolarna i deras små propellerplan.

Ja jag hittade nu på google liknande skydd från Bangkok airways
Citera
2023-10-20, 09:22
  #1164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Kan du förklara för mig varför Arlanda skulle ha skyldighet att berätta för dig om det har varit en IVA-sjuktransport där imorse?

Det undrar jag också.

Finns några "debattörer" här inne som helt klart har en egen agenda. Visst det finns många oklarheter runt den där stora insamlingen men eftersom hela Sverige vet både namn och vart insamlarna bor utgår jag ifrån att de kommer att vara både transparenta med hur de insamlade pengarna har diponerats samt kommer med ett trovärdigt klargörande om vad som verkligen har hänt Felicia. Ingenting kring "olyckan" kan vara värre än allt som framkommit om Felicias liv och leverne.

Jag tycker faktiskt synd om både familj och Felicia, oavsett lögner och vad som egentlgen skett. Familjen har ju uppenbart inte förstått att Felicia livnärt sig på att göra porr, något halva Sverige numera har tagit del av. Hade de vetat det hade de aldrig agerat som de gjort under den här veckan, det vågar jag påstå. Felicia själv har under hennes koma fått hela sitt trasiga liv exponerat för allt och alla, fatta att vakna upp till det! Insikten som drabbar familjen nu när ungen är på svensk mark måste vara helt fruktansvärd.

Men, jag förutsätter faktiskt att man nu börjar jobba på transparensen med redovisningen av miljonen som möjliggjort transporten hem till Sverige. Jag förutsätter också att familjen spenderat egna pengar och inte bara andras pengar.
__________________
Senast redigerad av Shilohoha 2023-10-20 kl. 09:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in