Citat:
Ursprungligen postat av
Skottland11
Jag tycker att det är konstig att du med flera tycker att familjen har skyldigheter mot människor som anonymt anklagar dem för saker på nätet. Jag skulle aldrig vika mig för en tråd på Flashback som KRÄVER att jag ska fram med bevis. Hybris kallas det och jag tappar den första respekten jag hade när jag läste dina första inlägg.
Om jag har ett barn som ligger svårt sjuk i ett annat land så är det sista jag skulle tänka på vara att svara snorungar på Flashback. Ja, precis så skulle jag tänka om denna tråd i den situationen. Aldrig någonsin skulle jag bli mobbad till att bevisa saker för främlingar på nätet.
Däremot skulle jag visa det för släkt och vänner som frågar. Expressen om de vill verifiera, GFM om de vill verifiera. Men aldrig till någon som håller på som du gör. Familjen har NOLL skyldighet att bevisa något till dig.
Så lägg ner den attityden och fokusera på att granska det du tycker är konstigt. Det är absolut värt att göra, det här andra är bara ett drev där folk verkat tappat sans i hur man granskar och lägger fram åsikter på ett vettigt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
pype
Håller verkligen med dig, detta drev man startat är omänskligt och hatfullt! Och att sitta på flashback hela dygnet och kräva bevis. Familjen är inte skyldig att bevisa något! Och en bra förälder skulle aldrig ta ett foto på sitt barn som ligger i koma och lägga ut på nätet!
Hur vet du att inte folk på Flashback är de som också har donerat?
Och med all rätt undrar över varför det skaver och vad deras nu pengar går till?
Det är väl SJÄLVKLART att anhöriga ska uppdatera och berätta vad som nu händer med donationerna.
På samma sätt som de från början gick ut med intervjuer, bilder och info om summor på kostnaderna när de ville ha pengar.
Det är inte minst en moralisk skyldighet gentemot folk som i vissa fall har det knapert med ändå donerat en slant.