2023-10-19, 21:35
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Här måste vi lugna oss.
Vilken morsa hade sagt till expressen/aftonbladet att hon är nere i thailand håller på med OF?
Det är väl inte orimligt och helt sjukt att dra till med att man backpackar?
Du har ju inte fattat någonting. Allt kokar ner till att de inte fått donationer utan alla lögner. Bedrägeri heter det när man luras. Vad är det som saknas hos er att ni inte förstår något så basalt. Samma princip som du säljer någon defekt pryl som du vet är trasig men säger att den är hel.
Citera
2023-10-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Vart ser du detta? Kan du lösa en bild eller länk?

Sök bara på Susanna Cedergren på Facebook och scrolla ner till bilden där Felicia går med en grå häst på stranden. Välj visa ”alla kommentarer ” så ligger det nånstans i mitten. Som underliggande kommentarer på ett inlägg. Användaren heter A*va.

Ska se om jag kan kopiera. Har inte fattat hur man lägger upp bilder.
Citera
2023-10-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Toppen, då kanske flyghistorien får ett avslut i morgonbitti!

Biggest no-no all time high i Thailand måste väl ändå vara droger...

Har också tänkt på det.
Citera
2023-10-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Jag tror de talar sanning här. Läs vad Kim Wadström och Daniel Cedergren pratade om tidigare idag:

"Det är inte ovanligt att västerländska olycksoffer får problem med det thailändska rättsväsendet. Familjen har också fått höra många sådana historier. Därför har de velat hålla en låg profil.
- Vi har till exempel inte velat dela med oss av den video vi fått av polisen. Den ska vi använda som bevisföring sedan."

Men snälla rara det existerar ingen video från någon polis. Polisen på ön har dementerat uppgifterna om ngn olycka det datumet med någon svensk inblandad. Nu får det väl räcka.
Citera
2023-10-19, 21:39
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Jag tycker att det är konstig att du med flera tycker att familjen har skyldigheter mot människor som anonymt anklagar dem för saker på nätet. Jag skulle aldrig vika mig för en tråd på Flashback som KRÄVER att jag ska fram med bevis. Hybris kallas det och jag tappar den första respekten jag hade när jag läste dina första inlägg.

Om jag har ett barn som ligger svårt sjuk i ett annat land så är det sista jag skulle tänka på vara att svara snorungar på Flashback. Ja, precis så skulle jag tänka om denna tråd i den situationen. Aldrig någonsin skulle jag bli mobbad till att bevisa saker för främlingar på nätet.

Däremot skulle jag visa det för släkt och vänner som frågar. Expressen om de vill verifiera, GFM om de vill verifiera. Men aldrig till någon som håller på som du gör. Familjen har NOLL skyldighet att bevisa något till dig.

Så lägg ner den attityden och fokusera på att granska det du tycker är konstigt. Det är absolut värt att göra, det här andra är bara ett drev där folk verkat tappat sans i hur man granskar och lägger fram åsikter på ett vettigt sätt.
Rätt resonerat.

Det är många i den här tråden som borde skämmas för hur de besinnings- och hämningslöst kastat ur sig anklagelser och okvädingsord.
Citera
2023-10-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Håller verkligen med dig, detta drev man startat är omänskligt och hatfullt! Och att sitta på flashback hela dygnet och kräva bevis. Familjen är inte skyldig att bevisa något! Och en bra förälder skulle aldrig ta ett foto på sitt barn som ligger i koma och lägga ut på nätet!

Resonerar du på samma sätt om du skänker pengar till, säg, rädda barnen? De har ingen skyldighet att redovisa var pengarna tar vägen?

Vill verkligen inte vara den som är den men vad är det för fel på er?
Citera
2023-10-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Rätt resonerat.

Det är många i den här tråden som borde skämmas för hur de besinnings- och hämningslöst kastat ur sig anklagelser och okvädingsord.

Anklagelser och borde skämmas? Vem I HELVETE borde skämmas om inte familjen som bedragit oskyldiga människor att skicka in pengar till ngn insamling för en påhittad olycka som visade sig vara en misslyckad plastikkirurgi till deras privata swish och inte har en jävla aning vart det tagit vägen?! För nu vet vi ju alla att det iaf inte gick till ngt ambulansflyg.
Citera
2023-10-19, 21:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
vad heter hon där?

Citat:
Ursprungligen postat av LBX
Vad är hennes nick?

Itsfeliciasky
Citera
2023-10-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Rätt resonerat.

Varför tror du att jag fått mitt bidrag returnerat…?

https://i.postimg.cc/TYrc6GXQ/IMG-7472.png
Citera
2023-10-19, 21:45
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Hon har varit i koma i elva dagar och det som avgör om man får flyga är bla svullnaden i hjärnan. Om svullnade gått ner så flygs det komapatienter hem, det är inte unikt för Felicia. Vidare så innebär inte regulärflyg att de försöker halvlägga henne över säten när hon är medvetslös och typ släpar henne ombord. Främre delen av planet görs om till sjukstuga med möjlighet att bla koppla in respirator.

Övrig info kring henne lämnar många frågetecken. Men just det här med att hon det bestämdes att hon inte skulle flygas hem i ambulansflyg, utan vanligt flyg, verkar många ha missförstått och gått igång på.

De samlade in pengar just till ambulansflyg.
Citera
2023-10-19, 21:46
Medlem
colis avatar
Citat:
Jag tycker att det är konstig att du med flera tycker att familjen har skyldigheter mot människor som anonymt anklagar dem för saker på nätet. Jag skulle aldrig vika mig för en tråd på Flashback som KRÄVER att jag ska fram med bevis. Hybris kallas det och jag tappar den första respekten jag hade när jag läste dina första inlägg.

Om jag har ett barn som ligger svårt sjuk i ett annat land så är det sista jag skulle tänka på vara att svara snorungar på Flashback. Ja, precis så skulle jag tänka om denna tråd i den situationen. Aldrig någonsin skulle jag bli mobbad till att bevisa saker för främlingar på nätet.

Däremot skulle jag visa det för släkt och vänner som frågar. Expressen om de vill verifiera, GFM om de vill verifiera. Men aldrig till någon som håller på som du gör. Familjen har NOLL skyldighet att bevisa något till dig.

Så lägg ner den attityden och fokusera på att granska det du tycker är konstigt. Det är absolut värt att göra, det här andra är bara ett drev där folk verkat tappat sans i hur man granskar och lägger fram åsikter på ett vettigt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av pype
Håller verkligen med dig, detta drev man startat är omänskligt och hatfullt! Och att sitta på flashback hela dygnet och kräva bevis. Familjen är inte skyldig att bevisa något! Och en bra förälder skulle aldrig ta ett foto på sitt barn som ligger i koma och lägga ut på nätet!

Hur vet du att inte folk på Flashback är de som också har donerat?
Och med all rätt undrar över varför det skaver och vad deras nu pengar går till?

Det är väl SJÄLVKLART att anhöriga ska uppdatera och berätta vad som nu händer med donationerna.
På samma sätt som de från början gick ut med intervjuer, bilder och info om summor på kostnaderna när de ville ha pengar.
Det är inte minst en moralisk skyldighet gentemot folk som i vissa fall har det knapert med ändå donerat en slant.
Senast redigerad av coli 2023-10-19 kl. 22:06.
Citera
2023-10-19, 21:47
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasjn691
Varför tror du att jag fått mitt bidrag returnerat…?

https://i.postimg.cc/TYrc6GXQ/IMG-7472.png
För att det var en insamling som inte var avslutad och att inga pengar dragits ännu, skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in