Citat:
Ursprungligen postat av
Right-humanist
Nej, hon var inte adopterad.
Hon bar sin biologiska fars efternamn.
Om det duger med att räknas som svensk om det finns rötter tillbaka i Sverige från åtminstone 1860 så hade hon alltså en svensk far och en kongolesisk mor.
Föräldrarna var separerade och pappan dog för snart tio år sedan. Liza skulle växa upp med mamman.
Av handlingar i förvaltningsrätten framgår att hon inte hade det så bra och därför fick stöd från samhället/andra vuxna.
(Jag tänker inte lägga upp handlingarna då jag inte ser någon anledning att lämna ut mamman med flera.)
Hon växte alltså upp i förorten men hade en egen vilja att ”komma vidare” och fick dessutom hjälp med detta. Där kommer de övriga vuxna på adressen in i bilden.
Och som slutlig info:
Från att hon var 18 bestämde hon själv hos vem hon ville vara skriven och om hon ville vara med i media och berätta. Bortom ”exponeras”.
Äntligen anländer en utav fb välkända faktainformatörer i denna repeterande och stökiga tråd!☺
Jag har själv anmält mitt inlägg där felaktig lokal info via mail fick mig att posta att Liza skulle vara Pa dotter ifrån en tidigare relation.
Beklagar detta djupt för alla trådens läsare!
Anser att din framtagna info ovan absolut bör länkas till trådstarten, varför jag även rapporterar det i ditt inlägg!👌