Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Så..om du har en partner? Så hsr du släktforskat på hen innan ni träffades?

Umgänge. Om jag har en partner som umgås 1 sekund med gäng så förtjänar jag att dö. Sen om hon har familj eller inte är ovidkommande. Menar självklart inte en sekund men om min partner har familj som är kriminell och inte aktivt tar avstånd / säger upp kontakten. Då får jag räkna med att bli skjuten helt enkelt och helst ska jag varken få vård eller upprättelse
Citera
2023-10-14, 13:39
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagnitardigenkelt
Umgänge. Om jag har en partner som umgås 1 sekund med gäng så förtjänar jag att dö. Sen om hon har familj eller inte är ovidkommande. Menar självklart inte en sekund men om min partner har familj som är kriminell och inte aktivt tar avstånd / säger upp kontakten. Då får jag räkna med att bli skjuten helt enkelt och helst ska jag varken få vård eller upprättelse
En inneboende hos och en mamma till någon som är sambo med någon som har en 20-årig halvbror som är gängkriminell kan väl inte bara sådär förtjäna att dö? Hellre då någon som köper narkotika från gängkriminella.
Citera
2023-10-14, 13:42
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Nej, hon var inte adopterad.
Hon bar sin biologiska fars efternamn.
Om det duger med att räknas som svensk om det finns rötter tillbaka i Sverige från åtminstone 1860 så hade hon alltså en svensk far och en kongolesisk mor.
Föräldrarna var separerade och pappan dog för snart tio år sedan. Liza skulle växa upp med mamman.
Av handlingar i förvaltningsrätten framgår att hon inte hade det så bra och därför fick stöd från samhället/andra vuxna.
(Jag tänker inte lägga upp handlingarna då jag inte ser någon anledning att lämna ut mamman med flera.)
Hon växte alltså upp i förorten men hade en egen vilja att ”komma vidare” och fick dessutom hjälp med detta. Där kommer de övriga vuxna på adressen in i bilden.

Och som slutlig info:
Från att hon var 18 bestämde hon själv hos vem hon ville vara skriven och om hon ville vara med i media och berätta. Bortom ”exponeras”.
Äntligen anländer en utav fb välkända faktainformatörer i denna repeterande och stökiga tråd!☺
Jag har själv anmält mitt inlägg där felaktig lokal info via mail fick mig att posta att Liza skulle vara Pa dotter ifrån en tidigare relation.
Beklagar detta djupt för alla trådens läsare!

Anser att din framtagna info ovan absolut bör länkas till trådstarten, varför jag även rapporterar det i ditt inlägg!👌
Citera
2023-10-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurmoppen
Vet någon vilket sis hem? Känner folk som jobbar på div sishem i Linköping nämnligen /fd Linköpingsbo
Då vet förmodligen dina polare mer än vi vet. Tacksamt om du luskar lite med dem och skriver sen vad ni kom fram till.
Citera
2023-10-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
20 år mellan! Kunde varit hans son
Dessutom är de totalt olika utseendemässigt
Däremot undrar man om deras pappa har han inte brytt sig om varesig PA eller den yngre
Detta borde nån forska på vad gjorde att de hamnade så olika i livet! Samma far

Varför "borde" man forska i nåt som iiiinte är relevant för det här vansinniga mordet. För det är verkligen inte relevant. Pa växte upp i en helt annan tid än va den där Ibou gjorde.
Citera
2023-10-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Det stämmer inte alls. Sluta hitta på.
Oskyldiga skadas i det här kriget, människor som inte har ngt alls med kriminalitet att göra.
På vilket sätt menar du att de skjutna i Tullinge är skyldiga & till vad?

Sluta försvara kriminella. Ingår de i samma klan så är de givetvis skyldiga på så vis att de sitter eller har suttit med massvis med information som de inte gick med till polisen.

Det finns inget att sörja när det är klanmedlemmar
Citera
2023-10-14, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Nån som har koll om varför man valde att skjuta just Pa Modou Badjies svärmor och dotter?
I och med att som det nämns i tråden så var åldersskillnaden rätt stor mellan bröderna och de verkar inte ha varit jättetajta?

Antar att den andra brodern Njol Ismail Badjie ligger också risigt till? Några fler i Badjie släkten som man ska ha koll på?

Ser på lexbase att att ett antal Badjie från Tumba och Handen är förekommande (även Njol Ismail Badjie)... nån som vet vad de dömts för?

Man kan vara förekommande på Lexbase även i tvistemål antar jag du vet, då du vlde att yttra dig.
Citera
2023-10-14, 14:03
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
20 år mellan! Kunde varit hans son
Dessutom är de totalt olika utseendemässigt
Däremot undrar man om deras pappa har han inte brytt sig om varesig PA eller den yngre
Detta borde nån forska på vad gjorde att de hamnade så olika i livet! Samma far

Påpekar man det lustiga utfallet i att en av Sveriges värsta ungdomskriminella råkar vara halvbror med en av Sveriges mest upplyfta aktivister mot ungdomsbrottslighet, blir man bla. kallad rasist och anklagad att skuldbelägga offret av ett gäng nyreggade konton.

Bröderna själva visste tydligen inte om varandra och har aldrig ens haft kontakt enligt vissa, inte heller visste media eller myndigheter om det. Det verkar som endast dom klankriminella visste om deras släktskap med tragiska konsekvenser för oskyldiga som följd.
Senast redigerad av doncroce 2023-10-14 kl. 14:06.
Citera
2023-10-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Nej, hon var inte adopterad.
Hon bar sin biologiska fars efternamn.
Om det duger med att räknas som svensk om det finns rötter tillbaka i Sverige från åtminstone 1860 så hade hon alltså en svensk far och en kongolesisk mor.
Föräldrarna var separerade och pappan dog för snart tio år sedan. Liza skulle växa upp med mamman.
Av handlingar i förvaltningsrätten framgår att hon inte hade det så bra och därför fick stöd från samhället/andra vuxna.
(Jag tänker inte lägga upp handlingarna då jag inte ser någon anledning att lämna ut mamman med flera.)
Hon växte alltså upp i förorten men hade en egen vilja att ”komma vidare” och fick dessutom hjälp med detta. Där kommer de övriga vuxna på adressen in i bilden.

Och som slutlig info:
Från att hon var 18 bestämde hon själv hos vem hon ville vara skriven och om hon ville vara med i media och berätta. Bortom ”exponeras”.

Tack för ytterst tydligt klargörande. Kan vi snälla nu lämna de tragiska dödsoffrerna en sekund och foka på gärningsmannen?
Citera
2023-10-14, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men har du koll på familjekonstellation kring Pa, eller begränsar det sig till brödernas inbördes förhållande?

Kan det varit så att artikeln om Lizas studieframgångar skrevs med en ambition om att överdriva ett taskigt utgångsläge för Liza för att få organisationerna som Pa och Liza själv sedan engagerade sig i att framstå som duktigare och ambitiösa? Ett slags föreningstiggeri?

Nej du, Pa var sedan många år före artikeln aktiv.
Citera
2023-10-14, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HetKamin
Om vi kan släppa Pa’s eventuella koppling till dådet för en sekund, och som flera tidigare undrat, vem är GM?

På en snabb googling om rymmande/fritagna tonåringar sista veckan så är det väl denna som dyker upp

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ytterligare-rymning-fran-sis-hem-i-goteborg--65b6xf

https://sverigesradio.se/artikel/annu-en-tonarskille-har-rymt-fran-fagareds-sis-hem

Nånstans längre bak i tråden ryktades det om att killen skulle ha rymt/blivit fritagen dagen innan brottet men någon sådan träff finns inte. Kan man luska mer i detta?

Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Fram med det själv det kommer vid häktning, men som vanligt lär det vara maskat pga hotbild osv!

Är väl just exakt det jag försökt med ovanstående länkar. Borde väl inte vara helt omöjligt att ta reda på om denna rymling stämmer in på signalementet från skjutningen i Tullinge?
Citera
2023-10-14, 14:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Rättegången med Ibou Badjie, han som är nummer 1 i den nya Tiktok listan, de kan finnas lite uppgifter som kan vara intressant i detta dåd också.

https://www.youtube.com/watch?v=eAiXJD5e-5o
Ska de skjuta honom i tingsrätten eller hovrätten då?

Han sitter dömd till 18 år och har utöver det ett nytt åtal som väntar.
Den listan är sannolikt uppdiktad av någon som vill ha uppmärksamhet och sprida skräck. Kolla själv var målnummet som nämns överst går.
Tråd här. (FB) Dödslista” har spridits på sociala medier – skapar stor oro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in