2023-10-13, 07:26
Medlem
grey.eagles avatar
Det som egentligen syns är väl människans begär efter pengar, girighet är väl ett annat ord, bra affärer som skulle öka med 100% eller mer.

Sedan när han satt ett frö i deras hjärna om hur de skulle spendera dessa vinster så är steget inte långt till att steppa in i affären, att i efterhand sitta o tycka synd om sig själv är inget kul.
Konstigt nog så rådfrågade de ingen bekant eller annan innan de gick in i affärerna.
Citera
2023-10-13, 07:35
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Jag dejtade en tjej för ca 11-12 år sedan. Vars mamma fann en kille på nätet. Mannen var från England eller Irland.

De skrev och pratade per telefon med varandra i över ett års tid. Men träffades aldrig.

Minns inte alla detaljer, men tydligen sköt han fram deras träff hela tiden. Han hade olika ursäkter.

Det fanns inte facetime eller videosamtal på den här tiden.
Så min tjejs mamma hade aldrig sett sin älskade internetflört.

Så kom bomben. Det visade sig att han inte var från varken England eller Irland. Utan från Afrika. En tvättäkta blåneger

Sedan kom nästa bomb.
Mamman hade fört över pengar under ett årstid. Då han uppget att han var i ekonomiska problem.

780.000kr!!!!!!

Ja, ni hörde rätt. 780.000kr fucking riksdaler hade den dumma kossan till kärring fört över till en man hon aldrig träffat eller sett. Utan bara pratat med på telefon.

Haha:-)
Citera
2023-10-13, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Frågan jag ställer mig efter att ha sett bild på snubben är hur naiva tjejerna är. Han bör väl väl anses ha en objektivt attraktiv profil och kan landa betydligt mer attraktiva tjejer än de i programmet. Naturligtvis hemskt det tjejerna har blivit utsatta för men man får väl välja någon i sin egen liga eller?

Jag tänkte precis tvärtom. Han beter sig och skriver som en fjortis, utger sig för att ha ett kriminellt förflutet, lägger upp trötta bilder på sig själv i bar överkropp och skriver typ "vad vacker du är" 40 gånger i rad till folk han aldrig träffat, fruktansvärt ocharmigt alltihop i mina ögon...
...och kvinnor väljer att matcha och fortsätta hålla kontakten med karln, det är fascinerande att se vad som går hem..

Hur som helst kan jag inte annat än att känna en del empati, att man är väldigt naiv betyder inte att man är en dålig människa och att man förtjänar att bi lurad på en massa pengar. Hoppas dom kan få tillbaka en del iaf.
Citera
2023-10-13, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeLurk
Sökte på Veronica och hennes bryggeri hon blev av med. Verkar nu stå på en P*ter (pappan?) och dennes sambo J*nny som dessutom är involverad i ett Pokémon-museum i Uppsala tillsammans med sin cp-skadade dotter.

Är alltså hela familjen med i hans bedrägerier?

https://krafman.se/veras-bryggeri-ab/5591406599/sammanfattning#annualreports

Det är hans morbror som har stått och runkat i bakgrunden i väntan på sin del av kakan vid varje bedrägeri Robin har begått.
Citera
2023-10-13, 08:05
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hade det inte varit mer motiverat att dom fick skylla sig själva om dom var smarta och ändå blev blåsta?

Varför får man skylla sig själv om man är blåst? Det är väl just dom blåsta som samhället i första hand ska skydda?

Jag är seriöst intresserad av hur ni tänker?

Eller ville ni bara kräkas ur er lite?
Så du vill att man ska känna sympati för människor som skickar pengar till okända människor? För att sen inse att dom blev lurade? Vem är den dumma här? Den som skickar eller den som ber om pengar? Har man lite vett i skallen så ger man inte pengar till nån man knappt känner och om man gör det då är man blåst
Citera
2023-10-13, 08:09
Medlem
ReijoHervonens avatar
Förstår inte folk som sitter och skyller på offren och tycker dom får skylla sig själva. Denna sorts bedragare existerar endast för att det finns en massa idioter som sitter och skammar offren så att dom inte vågar polisanmäla. Ni borde skämmas.
Citera
2023-10-13, 08:12
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Förstår inte folk som sitter och skyller på offren och tycker dom får skylla sig själva. Denna sorts bedragare existerar endast för att det finns en massa idioter som sitter och skammar offren så att dom inte vågar polisanmäla. Ni borde skämmas.

Varför skulle de inte våga polisanmäla? Självklart ska de polisanmäla och förhoppningsvis få upprättelse. Det gör inte hela upprinnelsen till nuläget mindre märklig dock.
Citera
2023-10-13, 08:14
Medlem
Reagerade direkt när det stod entrepenör i hans meddelande.

Här har vi en sk entreprenör som inte kan stava till det o inte heller kan använda ett rättstavningsprogram.
Citera
2023-10-13, 08:34
Bannlyst
Han har enligt rykten fått skyddad identitet efter han blåst ”fel” folk.
Citera
2023-10-13, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Men är man så jävla blåsta som dessa kvinnor va så får dom skylla sig själva

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hade det inte varit mer motiverat att dom fick skylla sig själva om dom var smarta och ändå blev blåsta?

Varför får man skylla sig själv om man är blåst? Det är väl just dom blåsta som samhället i första hand ska skydda?

Jag är seriöst intresserad av hur ni tänker?

Eller ville ni bara kräkas ur er lite?

Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Så du vill att man ska känna sympati för människor som skickar pengar till okända människor? För att sen inse att dom blev lurade? Vem är den dumma här? Den som skickar eller den som ber om pengar? Har man lite vett i skallen så ger man inte pengar till nån man knappt känner och om man gör det då är man blåst

Personligen tyckte jag väldigt synd om tjejen som drev bageriet mm dels för att hon blev av med så mycket pengar men också för att hon verkade vara en genuint schysst tjej som bara hungrade efter kärlek och var raka motsatsen till en golddigger.

Men nu handlade inte min fråga vare sig om det eller mig. Eller i fall tjejerna var blåsta.

Frågan handlade om varför du tycker dom får skylla sig själva pga att dom var blåsta?

Varför tycker du att just blåsta människor får skylla sig själva?

Citat:
Ursprungligen postat av -ReLoad-
Har han klarat av att ha sex med de haggorna så är han värd pengarna.
.
.

Senast redigerad av rotebro-conny 2023-10-13 kl. 08:41.
Citera
2023-10-13, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Ny serie som börjar på Tv4 idag, första avsnittet finns redan nu på tv4 play.

” Den Svenska Tinderbedragaren är en ny dokumentärserie som följer åtta svenska kvinnors osannolika öde.
Nästan alla har en sak gemensamt. De matchade med samma man på Tinder - sedan tog problemen fart.”

Lite mer info om serien.
https://press.tv4.se/post/den-svenska-tinderbedragaren-ny-dokumentarserie-pa-tv4-och-tv4-p

Jag har sett första avsnittet och tycker synd om tjejerna, men samtidigt är dom blåsta som bli kär i en f.d kriminell som vill låna pengar av dom.
Vad tycker ni om serien och tjejerna som blivit svindlande på miljoner?
Och vem är bedragaren som polisen inte gör nåt åt?

3 avsnitt ligger ute..
https://www.tv4play.se/program/f89b16513d609facbdf3
Hahahahahahahahaha dessa tjejer trodde de skulle träffa sitt livs kärlek. Ja jesus vilka stendumma hjärnor. HAN UTGER SIG FÖR ATT VARA KRIMINELL , dessa svenska tjejer har SHIT FOR BRAINS ju. Fan rena köttstycken på väg till köttkvarnen. Han är inte skyldig er ett skit! Ni valde sponsra en KRIMINELL.
Citera
2023-10-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkZorro
Dåligt av tv4 att inte kolla sanningen hos speciellt en brud.
Hon son säger sig startat ett bryggeri. Mig veterligen hade hon inte ekonomi för att dra runt de. Även fast hon lånade pengar av vänner och familj som hon inte betalar tillbaka innan hon ens träffa den här karl. Ljuger om att hon är döende i cancer också. Hur kan man ljuga om det?
Men sist hörde jag att hon mirakulöst blivit frisk. Men hon kunde jobba så där 16h per dygn när hon gick på tunga cellgifter, de ni

Jaha där ser man. Då blev man bedragen själv också om detta stämmer. Antar att jag får skylla mig själv pga blåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in