Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Står du för de åsikter du ger uttryck för på FB?
Ja till alltid till 100%
33,67%
33 röster
Ja 100% är i vart fall min mening, men man kan ha missat någon liten vit lögn.
12,24%
12 röster
Ja till i vart fall 99%
5,10%
5 röster
Ja till i vart fall 98%
2,04%
2 röster
Ja till i vart fall 97%
1,02%
1 röster
Oftast, minst 95%
3,06%
3 röster
Oftast, minst 90%
6,12%
6 röster
Minst 80%
5,10%
5 röster
Minst 70%
3,06%
3 röster
I vart fall 50%
7,14%
7 röster
Mindre än 30%
1,02%
1 röster
Mindre än 15%
1,02%
1 röster
Aldrig.
14,29%
14 röster
Annat, tar det i tråden.
5,10%
5 röster
2023-10-10, 18:31
Medlem
f30malmos avatar
Jag antog att du menade om jag privat och i verkliga livet står för allt jag säger på flashback, och då skulle jag säga att det gör jag till 70% ca.

Jag tror inte nödvändigtvis att alla i verkliga livet skulle känna igen mina inlägg på flashback, då de inte har all information om vem jag är.
Senast redigerad av f30malmo 2023-10-10 kl. 18:35.
Citera
2023-10-10, 18:36
Medlem
SwizzerNöts avatar
Står inte alltid för det jag skriver för jag orkar inte nyansera varenda situation och ibland vill man bara få till en diskussion. Alltså tar man extrema ståndpunkter ibland, men förväntar sig givetvis att andra vet detta.

Anonymitet finns inte.
Citera
2023-10-10, 18:48
Medlem
lumss avatar
Ja till 100% men kan också ändra åsikt med tiden, vilket en hel del verkar ha väldigt svårt för att göra.

Det finns ett undantag och det är i sportforumet, där förekommer det sporadiskt att jag petar in en pinne i brasan, lite som djävulens advokat, det är dock inget ont uppsåt menat utan mer okynne.
Citera
2023-10-10, 19:26
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag står för allt jag skriver. Finns inget att hymla om.
Kan även ändra åsikter när jag ser andras sätt att se på saker här inne.
Jag är likadan utanför det här forumet.
Säger vad jag tycker och tänker om saker och ting.
Det ser ju alltid hårdare ut i text än vad det uppfattas i verkliga livet när man står framför en person och diskuterar.
De ser ju alla dina utryck i ansiktet. Hör dig.
Det kan ju se aggressivt ut i text men låta bättre i verkligheten. Lite skratt, lite suck, lite av varje.
Citera
2023-10-10, 19:48
Medlem
PerniWhas avatar
Står för det jag skriver men skriver inte jättemycket, blir mest att läsa intressanta trådar men då och då kostar jag på mig ett inlägg eller två.
Citera
2023-10-11, 11:57
Medlem
nerdnerds avatar
Jag står för allt jag har skrivit här om t ex mitt användarnamn på Flashback skulle avslöjas bland släkt, vänner, bekanta och kollegor. Det enda kanske lite pinsamma är mängden inlägg och all tid jag uppenbarligen spenderat på detta. Men 2.5 inlägg per dag kanske ändå är ok.
Citera
2023-10-11, 12:09
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Beror på vilken grupp man är i. Om man vet att ens åsikt kommer att skapa en direkt splittring i gruppen så känner jag att det inte alltid är värt att dela med sig av ens åsikter.
Det har du rätt i. Men det tycker jag visar att du har en social och emotionell intelligens. Flashback går ju lite ut på att ordfäktas, så här är man ju rakare på det sättet. IRL känner man folk pä flera plan och vill kanske inte sabba relationer bara pga att man tycker olika i någon fråga. Så man lindar åtminstone in det mer.
Citera
2023-10-12, 10:27
Medlem
Muppetys avatar
Har skrivit ca 30 000 inlägg om man räknar med mina två tidigare konton, sen 2002. Men givetvis står jag inte för allt jag skrivit, jag har hunnit vara olika subkulturer, oftast suttit o skrivit berusad av både alkohol o i princip varenda drog som finns och jag har under större delen av tiden mått väldigt dåligt.

Det har säkert blivit några "Heil Hitler", "jag ska döda NN..." o andra dumheter. Polisen har kommit hem till mig just för att jag skrivit just att jag ska döda.

Brydde mig inte så mycket när mina konton blev outade, jag hade större problem då. Ibland är det bättre att skriva av sig när man är aggressiv, än att ta ut det på annat sätt, men med det menar jag inte att det är legitimt att skriva vad som helst öppet (så som t.ex. hot eller hets mot folkgrupp).

Men det är ändå rätt kul att titta på sin posthistorik, en del är naturligtvis pinsamt, men efter ECT-behandlingar under 2003-2005 har jag knappt något minne kvar från 00-talet, o jag kan påminnas om hur jag tänkte där o då när jag kollar mina gamla inlägg.

Jag skapade detta konto när min depression äntligen släppte, o står nog för allt jag skrivit under detta konto.
Citera
2023-10-12, 13:43
Medlem
invandrar-leffes avatar
Varför så få och oprecisa svarsalternativ?

.
Citera
2023-10-12, 13:45
Avstängd
Ja, det gör jag faktiskt. Har ingenting att vara rädd för utav det jag skrivit faktiskt. Aldrig skrivit ”sjuka saker,” mobbat eller vara elak, har mest skrivit om personlig psykisk ohälsa / missbruk. Visst önskar man vara anonym trots det mek inget som ödelägger mitt liv på något sätt heller. Finns dock hemska människor här som skulle fått det betydligt mycket värre, tror jag. Att jag brukar narkotika vet alla dessutom att jag gör.
Citera
2023-10-12, 18:40
Medlem
Till skillnad från majoriteten står jag för vad jag skriver.
Citera
2023-10-12, 21:19
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Ibland måste man uttrycka en åsikt inte för att man tror på den utan för att den annars blir osagd.

Mångfald är inte nån formel eller floskel eller något som nån annan skall fixa.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2023-10-12 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in