2026-02-16, 22:26
Medlem
JohanLiljegrens avatar
För min del fungerar det felfritt med Firefox och uBlock Origin och har gjort så länge. Var ett bra tag sedan det krånglade.
Citera
2026-02-19, 21:35
Medlem
Märkliga fel på youtube ikväll. får denna text på många olika sidor:
"Det här innehållet är inte tillgängligt. Försök igen senare."
"Kommentarer har inaktiverats"

Här det att göra med youtubes krig mot annonsblockerare?
Jag kör med opera, som har varit väldigt bra på att blockera reklam överallt.
Vanligtvis med opera och youtube så släpps de 2 första reklamsnuttarna i filmerna igenom, men det är ok.

Jag provade att kolla på youtube filmer via mobilen. Helt värdelöst, reklam typ var 1,5 min eller nåt.
Jag provade för något halvår sedan att via dator kolla på en youtubefilm med ingen reklamfiltrering på opera.. Reklam var 45 sekund, helt jävla sanslöst, totalt osebart.
TV kanaler med reklam i filmer typ var 20 min är helt ok, för mig.
Senast redigerad av bv202 2026-02-19 kl. 21:53.
Citera
2026-02-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bv202
Märkliga fel på youtube ikväll. får denna text på många olika sidor:
"Det här innehållet är inte tillgängligt. Försök igen senare."
"Kommentarer har inaktiverats"

Här det att göra med youtubes krig mot annonsblockerare?
Jag kör med opera, som har varit väldigt bra på att blockera reklam överallt.
Vanligtvis med opera och youtube så släpps de 2 första reklamsnuttarna i filmerna igenom, men det är ok.

Jag provade att kolla på youtube filmer via mobilen. Helt värdelöst, reklam typ var 1,5 min eller nåt.
Jag provade för något halvår sedan att via dator kolla på en youtubefilm med ingen reklamfiltrering på opera.. Reklam var 45 sekund, helt jävla sanslöst, totalt osebart.
TV kanaler med reklam i filmer typ var 20 min är helt ok, för mig.
Brave på datorn funkar felfritt, som vanligt och Morphe Youtube på mobilen är suveränt som vanligt.
https://morphe.software/ Ingen reklam, inga sponsorsmeddelanden, mm.
Senast redigerad av Nypan-sr 2026-02-19 kl. 22:02.
Citera
2026-02-20, 03:56
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Att Google har tjänat pengar beror ju på att de har produkter som vi vill använda, de pengarna inte till för att du skall köra gratis. Orkar man inte med annonserna så köp ett premium abonnemang, det har du råd med, din månadskostnad för havremjölk är förmodligen högre.
Att dom sitter på all data om vad jag söker på, är intresserad av, och tycker, som de säljer vidare till andra företag, stater, högstbjudande, och säkerligen lägsbjudande, och matar sin AI med för att i förstahand forma mig till exakt den dom vill jag ska vara och i andra hand en kopia av mig för att göra det de vill i mitt namn får vara mer än nog med betalning.

Hade jag haft en fungerande block mot det hade jag gladeligen betalat 20 gånger mer än vad youtube premium kostar - men youtube premium-pengar till Alphabeth kan du och de fetglömma.
Citera
2026-02-20, 07:31
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Att dom sitter på all data om vad jag söker på, är intresserad av, och tycker, som de säljer vidare till andra företag, stater, högstbjudande, och säkerligen lägsbjudande, och matar sin AI med för att i förstahand forma mig till exakt den dom vill jag ska vara och i andra hand en kopia av mig för att göra det de vill i mitt namn får vara mer än nog med betalning.

Hade jag haft en fungerande block mot det hade jag gladeligen betalat 20 gånger mer än vad youtube premium kostar - men youtube premium-pengar till Alphabeth kan du och de fetglömma.

Det är ju som sagt frivilligt, och gillar man inte Google så finns andra ägan om jag personligen tycker att de är sämre.
Citera
2026-02-20, 22:37
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det är ju som sagt frivilligt, och gillar man inte Google så finns andra ägan om jag personligen tycker att de är sämre.
Du försöker få det att låta som att kunder betalar med pengar. "
Orkar man inte mad annonserna så köp ett premium abonnemang".

Men det är som sagt inte pengar man betalar med.

Så DU kan gärna betala med både, din och din dotters och sons själ, och pengar.

Jag tycker min själ är nog betalning för deras tjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in