2023-10-10, 15:54
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Handlar det om en maktstrid mellan Jordgubben och Räven med inblandning från de två nya gängen "Gasoline" och "Matchstick" med tanke på att Jordgubbe och Räv mist så många av sina fotsoldater.
Citera
2023-10-10, 16:39
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Vilka va måltavlor i detta? Släkt, vänner ? Endå roligt att villa-vänstern får smaka på kuk nu när de vart så PK i 15 år.
Citera
2023-10-10, 16:41
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Första branden startade vid 01.18 i en villa i Glömsta i Huddinge. På samma gata brann det för en dryg månad sedan.

Tre minuter efter startade ytterligare en brand i en villa i Flemingsberg, som för en några veckor sedan utsattes för en sprängning.
Citat:
Drygt en timme senare började det brinna på en villatomt i Södertälje och ytterligare två bränder skedde i två flerbostadshus i Jordbro i Haninge. Det var en skjutning i det ena området i maj.

I båda områdena i Jordbro är två gängkriminella skrivna, dock inte på de exakta adresserna. Personerna tillhör Zero-nätverket, som är allierat med Foxtrotnätverket.
Citat:
Under tisdagseftermiddagen bekräftar Stockholmspolisen att två personer har anhållits. En man i 35-årsåldern misstänks för mordbranden i Enskededalen och en man i 20-årsåldern misstänks för mordbrand i Flemingsberg.

Det finns fler än så som har frihetsberövats, men vi kan inte gå in på detaljer i nuläget. Det kan bli fler frihetsberövanden.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/sex-branddad-i-stockholm-i-natt
Citera
2023-10-10, 21:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Kan man ta sig till alla de adresserna på den timeline man har?
Citera
2023-10-10, 22:00
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kan man ta sig till alla de adresserna på den timeline man har?

Södertälje till Haninge på en minut är tight.
Citera
2023-10-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HamDerHolm
Var i Flemingsberg kan det ha hänt? Det finns ju typ inga villor i Flemingsberg…

Kästa var det sist det eldades i villa i Flemingsberg.
Citera
2023-10-10, 22:59
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Moränvägen 30 är adressen i Jordbro.
Citat:
Ursprungligen postat av pillypyll
Tack för att du klargjorde. Vem riktas det mot på den adressen?
Är det familjen O*s*m*a*n? (gissar bara)

Vet någon vilken den andra drabbade adressen var? Det verkar vara på två ställen enligt polisens hemsida:
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=Haninge
Branden vid Moränvägen 30 var med allra största sannolikhet riktad emot den kriminelle Gul3d Osm4n 19 år (2003-11-20).
Han förekommer i olika FU ang begångna grova brott.
Sju pers (5 syskon) är skrivna i hyreslägenheten med sina utav barn föga intresserade föräldrar.

Var den andra branden startade i Jordbro har jag tyvärr inte fått någon info om i nuläget. Tiden emellan när de två bränderna uppstod ska ju enbart ha varit 11 minuter.
Min uppgiftslämnare berättade även att en polisbil stannade till vid den andra änden utav detta hus med sina 3 portar vid 16-tiden.
Efter mindre än en halv minut så backade man runt polisbilen 180 grader och lämnade platsen.
Citera
2023-10-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggkaka
Det kan mycket väl vara så, beslaget i Huddinge beskrevs ju som ”mycket stort”. Som jag förstått det har dom flesta explosionerna och då kanske även dom här bränderna varit en del av attackerna mot personer med kopplingar till Rawa. Har fått känslan lite att i jakten på Rawa-kopplade spränger och eldar man gärna, medan attackerna från Rawas håll ofta sker med skjutvapen, kan ju vara fel känsla iofs.

Branden igår i Huddinge där fel hus eldades, som inte ens begåvades med en egen tråd, var enligt min gissning riktad mot en D*vran B*rk (*=e) som bor på T*nholms(*=u) väg 5C, det var 7 som eldades men det är en styckad villatomt där 5C:s Brevlåda står lite lustigt till så att man, om man kommer bakifrån genom trädgårdar, kan ta fel. D*vran har aktivt valt att inte visa sin adress på bl.a. mrkoll, det tillsammans med namnet och att det står en Golf R på uppfarten gör att min ortenkrigarradar slår i taket.

Angående bränderna i Huddinge i natt, det sprängdes ju mot en fastighet i glömsta för ett tag sedan, brunnit i samma nu? Huset i Flemingsberg har jag inga idéer om än..
Det var Friluftsfrämjandes gamla torp från 1830 som brann ner, mycket sorgligt.
Citera
2023-10-10, 23:37
Medlem
Spännande diskussion med säkerhetsdörrar och om dom har brevinkasst.

Kan inte någon kliva in och berätta det vi alla fb torskar vill veta, finns det kopplingar och till vilka
Citera
2023-10-11, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tygask
Jag hade fel, det var nummer 26. Lokala FB-grupper bekräftar det.

Vad skrivs i lokala fb-grupperna? Blir inte klok på det här. Kan GM ha tagit så fel så han åkte till fel område? Finns en Tistelvägen i Tyresö såg jag.
Citera
2023-10-11, 04:42
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Övergått till brandattentat nu när en större bombfabrik blev avslöjad?

Jaja, brandfarliga vätskor finns att köpa nästan varsomhelst.

Det är ju det naurliga egentligen, blir det en utdragen kampanj, och man får slut på sprängämne/pengar, så är nästa "partisan-beväpning" brandattentat.
Citera
2023-10-11, 10:12
Medlem
Raytheons avatar
Polisen stoppade en ny räd inatt.

Citat:
11 oktober 03:07, Brand, Stockholm
Tre personer gripna misstänkta för förberedelse till mordbrand.

Polis stoppar en bil i Johanneshov och kontrollerar personer. I bilen hittas bensindunkar och tre män grips misstänkta för förberedelse till mordbrand.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/oktober/11/11-oktober-0307-brand-stockholm/
Senast redigerad av Raytheon 2023-10-11 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in