Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
Varför drar du likhetstecken mellan muslimer och vad Hamas gör i vad som kan kallas krig?
Fjant!
Själv tycker jag att det är trevligt att jobba med en massa högbetalda muslimer. Hade jag fått välja mellan dem och du som skriver så här hade du visats ut till Antarktis där det mesta är vitt.
Jag har också jobbat med trevliga muslimer. Skilj på person och grupp till att börja med. Ditt resonemang är barnsligt. En enskild person är nästan alltid trevlig. Det är väldigt få personer jag stött på som varit genuint otrevliga oavsett socialklass och etnicitet och har de varit otrevliga så beror det nästan uteslutande på sitiation dvs dålig dag, psykisk sjukdom, påverkad av droger osv.
Det är i gruppdynamiken det händer. När en grupp blir stor och börjar dominera sin omgivning. Se på våra gängkriminella. De är säkert trevliga snubbar var för sig men tillsammans utgör de en närmast systemhotande subkultur. Gruppen muslimer är såklart inget undantag. De har helt andra värderingar, identitetsmarkörer, kontextytor, sympatier och lojaliteter än vad svenskar har. Blir de tillräckligt stor grupp och kommer det till ett skarpt läge så har de inga problem med att välja sida och det kommer inte att vara den sida som den vanliga svensken står på.