Slå upp ordet folkmord lilla du innan du pratar...
ICJ har redan prövat fallet och än så länge har de inte funnit ngt...
Att civila dör är inte folkmord lilla du...
Eg tror jag du är för trög för att fatta men ska försöka
Scenario 1. Ett stridsplan bombar en byggnad där Hamas finns...explosion orsakar 4 andra byggnader med civila dör = inte folkmord, för
SYFTET var att slå ut fienden . USA släppte ett kärnvapen är inte heller folkmord för
SYFTET slå ut Japans krigsmakt och spara sina egnas liv... Tror du nu att du kan fatta nu? Så även om 100,000 dör så är det inte folkmord .
Scenario 2.
Israel släppt 45000 bomber = 30000 döda = inte ens 1 bomb per död.
Irak 1988 under Saddam Hussein släppte
EN bomb med cyanid på en by, som dödade 5000 civila helt i onödan då
SYFTET var att döda civila = brott mot mänskligheten och dömdes till döden för bla 1988 massakern
Scenario 3.
En pansar Divison är i staden X och jag skickar ett flyganfall...alla 100 pansarvagnar är borta + 1 miljon civila = ej brott mot mänskligheten då
SYFTET var att utplåna pansar divisionen
Scenario 4
Jag och min pluton patrullerar ...ser 5 civila...jag radar upp de mot en vägg... skjuter de = brott mot mänskligheten.
7/10 var folkmord
Tror du nu att du kan förstå skillnaden ? om inte...så gör dig själv en tjänst och gör din militärtjänstgöring så du får lektioner om den..
Citat:
Ursprungligen postat av
likor
Hög hög tid att stoppa de idiotiska, brutala judarnas folkmord på civila palestinier.
Vilken sida i deras manual (läs bibeln) står det om rätten till folkmord i grannlandet?
Rättfärdiga folkmordet på över 28.000 palestinier, med att befria gisslan som består av ca. 100 personer.
Var finns logiken. Det kanske inte ingår i judarnas tankekapacitet.
IQ-befriade slaktare.