2023-10-07, 23:35
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Men dom har ju inte en seriös styrka att göra någon rejäl skada?
Jag ser på detta som ett rop på hjälp eller ja jag vet inte men Hamas fortsätter med huvudlösa operationer som aldrig kan ge någon frukt. Och gör att fler palestinier lider och dör.
Men världen blundar för situationen så jag ska inte säga för mycket om vad Hamas har för anledningar.

Det borde de ha tänkt på innan de slöt upp bakom Hamas och Hamas borde ha tänkt på att inte angripa Israel och snart ska de få vad de förtjänar.
Citera
2023-10-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Möjligen, men Kina har dessbättre inte de resurser som krävs. Vi ska komma ihåg att den lagliga regeringen sitter på Formosa, dvs Taiwan. Dem ska vi stödja.
Nu ska den fria världen först stoppa Hamas och sådana, sedan Ryssland och Kina.
Jag tror nog inte heller att Kina har möjlighet att ta Formosa. Däremot tror jag Ryssland gynnas av det som nu sker.
Citera
2023-10-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Foliehatt eller ej. Det är ändå konstigt att världens mest kompetenta underrättelsetjänst blev så här tagna på sängen. Ska man Ockhams rakkniva situationen så är det mer troligt att de visste om attacken än att de inte visste om den.

Klart de visste om den även om det förnekas.
En perfekt anledning att ockupera mer mark och tysta den inhemska kritiken mot Nethanyau. Juden är listig. Listig men fullständigt opålitlig.
Citera
2023-10-07, 23:37
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Kristna druzer är på väg i stridsvagnar till Gaza just nu käre "dumsvensk" hur ser du på det?

Perfekt. Som "dumsvensk" tycker jag dessa idioter ska bomba bort sig själv från jordens yta.
Citera
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagunitasMaximus
Vad är det som förhindrar att Israel förintar Gaza helt nu? Alltså Thermonucleärt? Hur fan tänkte FN när dom delade upp detta egentligen. Evig strid till någon försvinner. Kanske detta är startskottet. Jävla komplex konflikt men Hamas är ena jävla grisar och borde förgöras.

Gaza är pyttelitet. Totalt jävla meningslöst att sätta in kärnvapen på en sådan liten plätt.
Vill israel utplåna Gaza så går det alldeles utmärkt att göra det med konventionella bomber.

Så självbevarelsedrift är väl svaret. Varför sprida radioaktiva moln över hela jävla landet när puttefnaskbomber är full tillräckligt.
Senast redigerad av KaninHitler 2023-10-07 kl. 23:39.
Citera
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Hela det här inlägget är en paradox.
Inget är omänskligt i det du nämnde.
Stor skillnad också när majoriteten faktiskt inte hyllar utan FÖRSTÅR anledningen och resultat av en lång process av geopolitiska åkommor och utvecklingar.
Läs på lite historia, läs på lite om Judar så förstår du nog sedan.
Jag vet inte vad i historien som skulle kunna rättfärdiga så här djuriskt beteende. Jag hade förväntat mig liknande beteende av schimpanser, men inte människor.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Muslimer och de flesta araber avskyr Israel och judar, det behövs ingen false flag för att döda. Tror du Israel planlagt 5000 raketattacker från väldigt många områden runt omkring Israel?

Spela inte dum

De behöver världens sympati nog för att tolerera en upplåning, vilket de hittills aldrig fått till en tillräckligt grad
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Attacken verkar väldigt mycket artificiell för att eskalera läget i världen. Hur kan man ha så mycket materiell och så många personer inblandade utan att israels säkerhetstjänst vetat någonting.
Citera
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Är ryssen i rummet där du är nu?

Inte ens Hamas har att vinna något på detta. De enda som har att vinna på detta är Israel, och USA, bara vänta och se hur många viktiga mål de kommer slå ut i Gaza nu. De kommer ta sig djupt in i Gaza och bomba sönder. Förlusterna kommer bli riktigt stora för Palestina.

Japp det finns inte en chans att Hamas överlever det här. Dom är ju fan i nivå med IS när det gäller slaktandet och tortyren av civila. Dessutom ska det filmas och läggas upp, som att omvärlden inte skulle reagera med något annat än avsky? Ingen bryr sig över huvud taget om palestinierna i nuläget. Bra läge för Israel att göra Gaza till en krater.
Citera
2023-10-07, 23:38
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Är ryssen i rummet där du är nu?

Inte ens Hamas har att vinna något på detta. De enda som har att vinna på detta är Israel, och USA, bara vänta och se hur många viktiga mål de kommer slå ut i Gaza nu. De kommer ta sig djupt in i Gaza och bomba sönder. Förlusterna kommer bli riktigt stora för Palestina.

Håller med så till vida att det inte alls finns några vinnare här.
Bara förlorare.

Det var förjävla onödigt men tyvärr inte särskilt oväntat.
Citera
Medlem
Lugna er grabbar, israels militärstyrka kommer krossa skallen på hamas. Israels militärdoktrin är mer välstrukturerad än dom dumma araberna i hamas kan drömma om.
Citera
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Klart de visste om den även om det förnekas.
En perfekt anledning att ockupera mer mark och tysta den inhemska kritiken mot Nethanyau. Juden är listig. Listig men fullständigt opålitlig.

En helt rimlig och logisk teori. Ett försvarskrig är det bästa som finns för en kritiserad inhemsk makthavare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in