2023-10-29, 12:19
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det visar vilket skämt FN är och det inte går att ta dem på allvar när de vill att Israel ska sluta med att utrota Hamas.

Israel tillkom genom att FN erkände Israels självständighetsförklaring, så jag blir alltid lite förvirrad när Israeler och proisraeler argumenterar för att man inte skall bry sig om FN-beslut. Känns lite som att skjuta sig i foten kan jag tycka.

Att FN är impotent är heller inte direkt någon nyhet. Det man kan göra med omröstningar som dessa är att se styrkeförhållanden och opinioner och då ser man rätt fort att Israel och USA är överraskande isolerade. Man kan nog utgå från att man på US State Department inte direkt ser detta som att man sitter i en bra situation.
Citera
2023-10-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bledsater
Gaza-bor bryter sig in och stjäl från FN. Undrar hur länge man vågar hjälpa?
https://www.reuters.com/world/middle-east/gazans-break-into-aid-centres-taking-flour-supplies-un-says-2023-10-29/

Totalt kaos såklart. Så går det när man startar krig utan att förbereda sin befolkning.
Går det överhuvudtaget att arbeta med humanitär hjälp i detta kaos?

Ja kära nån...... Den arabiska glädjen över ihjälskjutna bäbisar och halshuggna judiska familjer, verkar ha lagt sig.

Välkommen till verkligheten.
Citera
2023-10-29, 12:21
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Visst, men det betyder ju samtidigt att man inte tar civila palestiniers intressen i beaktande.

Det är ju knappast förvånande att Israel väljer att inte lyssna på dom som stödjer Hamas.

Jag förstår inte hur detta inlägg kopplar till de två resolutionerna eller omröstningarna. Du får nog utveckla dina tankar något om jag skall förstå vad du menar.
Citera
2023-10-29, 12:36
Medlem
De är bra och naiva om de tror Israel kommer lyssna på ngn.

Inte ens USA kan få de att stanna....Detta kommer ske med eller utan stöd var så säker.

Israel sket i omvärlden 1967 också...alla sa att det bli ett jävla liv, men inget skedde

Israel sket i OPEC och trycket från omvärlden 1973.

Så vad får dessa stolpskott tro att Israel skulle bry sig nu??

De är roliga de...Hade Hamas bara skjutit soldater och kidnappat folk så hade det vart lite flyganfall, 1000 döda och sen förhandling men nu dödade dessa stolpskott 1400 civila...så Hamas är döda

Israel släpper inte in FN, det visar vem som har sista ordet

Citat:
Ännu mer spännande är hur många av de som röstar för eldupphör vägrar fördömma Hamas attack på israel.

https://twitter.com/sapphireclad/status/1718225097201217752
Senast redigerad av David1982 2023-10-29 kl. 12:39. Anledning: tillägg
Citera
2023-10-29, 12:46
Medlem
Jag kan säga att jag skiter i FN beslut helt och hållet...oavsett om de erkänner stat eller inte.

Skulle FN säga att Sverige inte är Sverige så skulle vi ändå skita i det och bett de fara åt helvete..eller vad tror du??

Taiwan är inte erkänt men det är en nation, ett styre

Jerusalem är Israels huvudstad oavsett hur många som erkänner det eller inte.

Golanhöjderna är Israelisk hur många som än gapar det är Syrisk... det vajar en israelisk flagga där...

Så "Gäääääääsp" på FN.

Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Israel tillkom genom att FN erkände Israels självständighetsförklaring, så jag blir alltid lite förvirrad när Israeler och proisraeler argumenterar för att man inte skall bry sig om FN-beslut. Känns lite som att skjuta sig i foten kan jag tycka.

Att FN är impotent är heller inte direkt någon nyhet. Det man kan göra med omröstningar som dessa är att se styrkeförhållanden och opinioner och då ser man rätt fort att Israel och USA är överraskande isolerade. Man kan nog utgå från att man på US State Department inte direkt ser detta som att man sitter i en bra situation.
Citera
2023-10-29, 12:59
Medlem
Citat:

Många gamlingar i FN nu med andra ord, samma personer som satt där på 40talet sitter där än idag. imponerande.
Citera
2023-10-29, 13:09
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Många gamlingar i FN nu med andra ord, samma personer som satt där på 40talet sitter där än idag. imponerande.

Vad pratar du om?
Citera
2023-10-29, 13:18
Medlem
Citat:

satt där på 40talet? Du skojar!
"– Den unga generationen representerar omkring hälften av världens befolkning och trots det har vi en medelålder på världens beslutsfattare som är 62 år, säger Oscar Molander, som valts till ungdomsrepresentant för Sverige i FN:s generalförsamling under 2022 och 2023."
Citera
2023-10-29, 13:22
Medlem
Citat:
Vad pratar du om?

Läs det du skrev.
Citera
2023-10-29, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
satt där på 40talet? Du skojar!
"– Den unga generationen representerar omkring hälften av världens befolkning och trots det har vi en medelålder på världens beslutsfattare som är 62 år, säger Oscar Molander, som valts till ungdomsrepresentant för Sverige i FN:s generalförsamling under 2022 och 2023."

Aå vad fn tyckte då går inte använda som argument idag? fantastiskt. Så vet vi alla det och vi kan ignorera islamist organisationen FN.
Citera
2023-10-29, 13:26
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Läs det du skrev.

Jag vet vad jag skrev och det du skrev hänger inte alls ihop med vad jag skrev. Därav min fråga om vad du menar.
Citera
2023-10-29, 13:28
Medlem
Klart du inte vågar debattera, sett dina inlägg, du säger indirekt att Israel ska bara ta smällen.... och glömma allt

Men det kommer ej ske, skål

Citat:
Toppen att du tycker något om FN, men det är ju inte säkert att det går åt båda hållen på så vis att världssamfundet bryr sig så värst mycket om vad du yrar om på internet.

Resten av ditt inlägg är mest osammanhängande parkbänksalkisilska och har inte något med mitt inlägg att göra så jag tror jag avstår från att respondera på det. Skål!
Senast redigerad av David1982 2023-10-29 kl. 13:28. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in