Citat:
Ursprungligen postat av
OneTap
skulle nån spamma trams rapporter så varnas dom. slutar dom inte så stängs dom av till slut =)
Är det så? I vissa trådar är det rapportspam från början till slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mike.Andersen
Varenda inlägg från avc i tråden har blivit massrapporterade. Inlägget i fråga var en massa raljerande över användaren DR Tinnitus.
(FB) Modjävel svarar inte på PM beträffande raderade inlägg
Som svar på tal från vederbörande. Nu blev det raderat iallafall, med mod som naturligtvis inte svarar, eftersom jag var fräck nog att fråga varför mitt tidigare inlägg blev raderat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Morfar-52
Om det kan vara till någon tröst, så är ett konto som massrapporterat ditt inlägg nu avstängt.
Låter bra. Inte att personen ifråga blir straffad, utan att ni faktiskt tar tag i detta idiotbeteende. Låt oss hoppas att det i framtiden gäller mer än undantagsfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Sidan 4? Tråden är på två sidor. Sedan finns det inget som heter "egen tråd". Ingen äger en tråd, inte ens en trådstartare.
Min tråd är på 4 sidor, och jo, det är min tråd. Att den ligger på Flashbacks servrar ändrar inte faktumet, mr definitionstroll. Har jag skapat tråden är det min tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Att sitta och rapportera andra medlemmar bara för att ses inte med blida ögon av mods.
Ohörsamhet fungerar så här:
Medlemmen bryter mot reglerna och får varningar, kan vara för olika regelbrott sedan blir det som i detta fallet en tillsägelse att sluta RPa i onödan.
Medlemmen fortsätter och stängs sedan av för ohörsamhet.
Dvs man behöver inte bryta mot samma regel x-antal gånger utan man samlar på sig flera i olika trådar och delforum.
Så den regeln TS efterfrågar finns redan.
Det går inte ha för många olika siffror och benämningar på regler här på forumet, less is more.
More is more. En regel som inte står är en regel som inte finns. Mods kan använda svepskäl, absolut, men då blir samtliga regler meningslösa och man kan lika gärna lämna regelsidan tom.
Min upplevelse efter alla år i iPhone vs Android-trådarna, när jag av misstag upptäckte att man kunde se historiska rapporter, var att inga reprimander delades ut till trubbelmakarna. I sista tråden var gissningvis 80% av inläggen från Androidlägret rapporterade.