2024-03-19, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonMust
Såg Henriks far på stan igår efter åtalet släpps, gick runt lite vingligt och pratade med a-lagarna utanför systemet. Otroligt sorgligt och tragiskt. Han pratade i telefon vid ett tillfälle och sa något om ”det blir bara 4 års ungdomstjänst”

Vila i frid Henrik och låt inte svinet se dagens ljus igen.

Det finns bara ett sätt att få rättvisa för de anhöriga och den möjligheten öppnas upp när psykot kommer ut ifrån ungdomsvården
Citera
2024-03-19, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Henke va ju inte speciellt liten o nätt!! Hur stor är inte Fabian om han lyckats flytta kroppen helt ensam?? Eller har han haft hjälp?! Även om man är lika stora är det väldigt svårt att flytta en kropp lika tung som en själv…

Förutsatt att mordplatsen är hyfsat nära fyndplatsen (om det är där jag såg dykarna) så behövs nog inte så mycket kraft. Bara att dra några meter och sedan putta ner kroppen för slänten och sedan eventuellt gå ner och putta ut den lite i vattnet.
Citera
2024-03-19, 08:39
Medlem
Åklagaren antyder alltså att han mördades och att hans kropp blev undanskaffad någon gång mellan 2-5 oktober

Den 5e oktober togs dessa två bilder på platsen innan den spärrades av den 6e oktober

Undra om personerna på bilden hade något med saken att göra eller om de bara råkade sitta under bron
https://i.ibb.co/ZdBTjsd/IMG-4398.jpg

https://i.ibb.co/zXGqxwS/IMG-4399.jpg
Senast redigerad av Jahre30 2024-03-19 kl. 08:41.
Citera
2024-03-19, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Jaha, du menar att Henrik hade gjort något som rättfärdigade 140 hugg?
Jag för min del tror snarare att den som är i stånd att utdela den mängden hugg är rejält sjuk och bör sitta internerad för all framtid.

Näh. Jag menar precis det jag säger. Att Henrik hade gjort något som förmått någon att hugga honom 140 gånger. Kanske värt att kolla upp om killen verkligen var den ängel han beskrivs som i media.
Citera
2024-03-19, 09:31
Medlem
Citat:
Såg Henriks far på stan igår efter åtalet släpps, gick runt lite vingligt och pratade med a-lagarna utanför systemet. Otroligt sorgligt och tragiskt. Han pratade i telefon vid ett tillfälle och sa något om ”det blir bara 4 års ungdomstjänst”

Vila i frid Henrik och låt inte svinet se dagens ljus igen.

Vilket inte ens är möjligt eftersom åtal väcktes igår o dom inte kommer?
Citera
2024-03-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Näh. Jag menar precis det jag säger. Att Henrik hade gjort något som förmått någon att hugga honom 140 gånger. Kanske värt att kolla upp om killen verkligen var den ängel han beskrivs som i media.

Tjejen var lättklädd, hon förtjänade att bli våldtagen-resonemanget.
Citera
2024-03-19, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scandinavium
Tjejen var lättklädd, hon förtjänade att bli våldtagen-resonemanget.

Mer som : Tjejen våldtogs, killen som våldtog henne förtjänar ett skott i pannan.

Sen spelar det heller ingen roll om det är det ena eller det andra. Bara att varje aktion har en reaktion och vill man minska chansen för vissa reaktioner så gäller det att förstå vad som triggar dem, oavsett om det är rätt eller "fel".
Citera
2024-03-19, 10:21
Medlem
ElonMusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Vilket inte ens är möjligt eftersom åtal väcktes igår o dom inte kommer?

Som jag skrev så släpptes åtalet igår ja. När Mika pratade i telefon kan man anta att han spekulerade i eventuellt straff, en aning bittert och besviket, med all förståelse.
Citera
2024-03-19, 10:37
Medlem
Citat:
Som jag skrev så släpptes åtalet igår ja. När Mika pratade i telefon kan man anta att han spekulerade i eventuellt straff, en aning bittert och besviket, med all förståelse.

aha du menar så, okej förstår, sorry
Citera
2024-03-19, 11:08
Medlem
Fabbe ska ha haft kontakt med H’s ex stephan*e innan mordet och även talat om det innan att han hade tankar på att döda.
Det verkar alltså som att Fabbe och steph ska ha haft något, kan det handla om svartsjuka?
Förutom att Fabbe är en djupt störd individ då alltså.
Citera
2024-03-19, 11:29
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:

Det spelar ingen roll om han inte var en ängel. Han förtjänade inte ett sådant öde i alla fall. Ingen gör det.
Citera
2024-03-19, 11:32
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Mer som : Tjejen våldtogs, killen som våldtog henne förtjänar ett skott i pannan.

Sen spelar det heller ingen roll om det är det ena eller det andra. Bara att varje aktion har en reaktion och vill man minska chansen för vissa reaktioner så gäller det att förstå vad som triggar dem, oavsett om det är rätt eller "fel".

Ingen av oss gör alltid rätt.
Ändå förtjänar ingen att bli mördad!
Det går inte att förstå att en person gör så mot en annan person, annat än att mördaren är en djupt störd och livsfarlig individ. Normala människor reagerar inte så trots eventuella oförrätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in