Citat:
- På vilket sätt var inte kuratorerna förstående?
- varför skall du förhala? Du lägger upp det hela på sådant sätt att du inte skall köra med öppna kort?
- du skäms som fan för att du dricker så mycket så man kan kalla dig alkoholist?
Men du har blivit fysiskt och mentalt beroende av en drog. Hur starkt beroende kan du själv bara avgöra egentligen. Möjligtvis en expert om du är helt ärlig.
å du behöver hjälp.
Å den bästa hjälpen får du om du kör med helt öppna kort.
------------------------------------
Vissa värden GGT, AST och ALT påverkas. Speciellt GGT. Andra värden tar längre tid. jag hade högt ALAT som jag aldrig fick ner och det beror på hur allvarligt skadad levern är om den kan återhämta sig.
-----------------------------------
Spik nykter i nio år med ett fantastiskt liv numera.
Vågade titta folk - ja inte pubfolket alltså - i ögonen igen efter ett halvårs nykterhet
Bra beslut av dig. Lycka till nu och ursäkta mina dumma frågor som var de jag själv behövde, men som kanske inte är relevanta för dig
- varför skall du förhala? Du lägger upp det hela på sådant sätt att du inte skall köra med öppna kort?
- du skäms som fan för att du dricker så mycket så man kan kalla dig alkoholist?
Men du har blivit fysiskt och mentalt beroende av en drog. Hur starkt beroende kan du själv bara avgöra egentligen. Möjligtvis en expert om du är helt ärlig.
å du behöver hjälp.
Å den bästa hjälpen får du om du kör med helt öppna kort.
Vissa värden GGT, AST och ALT påverkas. Speciellt GGT. Andra värden tar längre tid. jag hade högt ALAT som jag aldrig fick ner och det beror på hur allvarligt skadad levern är om den kan återhämta sig.
-----------------------------------
Spik nykter i nio år med ett fantastiskt liv numera.
Vågade titta folk - ja inte pubfolket alltså - i ögonen igen efter ett halvårs nykterhet
Bra beslut av dig. Lycka till nu och ursäkta mina dumma frågor som var de jag själv behövde, men som kanske inte är relevanta för dig
Jag skulle kalla mig alkoholist ja; jag vill ge mig lite extra tid för att levervärdena ska visa att jag hållit mig nykter och att jag försöker; därför ville jag gärna ha en extra vecka eller två.
Angående kuratorn; hon fick mycket av det jag sa helt fel angående varför jag fått diagnosen C-ptsd och ansåg sig tycka att jag inte alls hade detta och att jag måste ha kommit över mina trauman... det är väll enklaste sättet förklara det
... ja; jag kan inte göra mer än att hålla mig och hoppas på det bästa då