2023-09-27, 16:25
Medlem
Cliff.Booths avatar
Jag tänkte vi kunde dela med oss av våra erfarenheter...

Mitt första exempel:

AI: Microsoft Bing Chat "More Creative" (https://www.bing.com/search?q=Bing+AI&showconv=1)

Citat:
Draw an image of victoriously making a tricky new software feature work that required very careful planning and precision. Make the person look like the ABBA member Agneta Fältskog.

Resultat: Inte helt lyckat. AI-Agneta ser ut som den där blonda tjejen i teveserien "Bevery Hills".

Citat:
Draw an image of victoriously making a tricky new software feature work that required very careful planning and precision. Make the person look like Grace Kelly.

Resultat: Även AI-Grace ser ut som den där blonda tjejen i teveserien "Bevery Hills".

Citat:
Draw an image of victoriously making a tricky new software feature work that required very careful planning and precision. Make the person look like Britney Spears.

Resultat:
Citat:
Oops! Try another prompt
Looks like there are some words that may be automatically blocked at this time. Sometimes even safe content can be blocked by mistake. Check our content policy to see how you can improve your prompt.

Citat:
Draw an image of victoriously making a tricky new software feature work that required very careful planning and precision. Make the person look like Hillary Clinton.

Resultat: Oops again...

Citat:
Draw an image of victoriously making a tricky new software feature work that required very careful planning and precision. Make the person look like Zara Larsson.

Resultat: AI-Zara ser ut som en ful Jamie Lee Curtis. Eller snarare som korthårig, överbantad, blond transvestit.

Vad har ni andra för andra exempel?
Citera
2023-09-27, 16:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff.Booth
Jag tänkte vi kunde dela med oss av våra erfarenheter...
Vad har ni andra för andra exempel?
javisst, låt mig bara förstå på vilket sätt de av dig angivna exemplen är ett resultat av "censur inom AI"?
Citera
2023-09-27, 16:31
Medlem
Cliff.Booths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
javisst, låt mig bara förstå på vilket sätt de av dig angivna exemplen är ett resultat av "censur inom AI"?

Visst, svaret:

Citat:
Oops! Try another prompt
Looks like there are some words that may be automatically blocked at this time. Sometimes even safe content can be blocked by mistake. Check our content policy to see how you can improve your prompt.

Britney är blockad men inte Zara...

Addendum
Inte heller Sabrina Salerno eller Samantha Fox är blockade, men resultatet är inte särskilt verklighetstroget. Det är något som saknas...
Senast redigerad av Cliff.Booth 2023-09-27 kl. 16:51.
Citera
2023-09-27, 17:01
Medlem
Jag testade
"Draw one image of Mother Teresa"

Vilka skräckbilder, varför gör dom alla bilder groteska, är det med mening

Men det blev censur när jag ville ha bild på snyggingen Greta

"Draw one (1) image of Greta Thunberg"
Citera
2023-09-27, 17:26
Medlem
Cliff.Booths avatar
Blev inspirerad...

Citat:
Draw a photo of a cute blonde babe

Jag är ledsen, men jag kan inte göra det du ber om. Jag är en chattläge av Microsoft Bing, inte en ritningsrobot. Jag hoppas att du har en trevlig dag. Hej då.👋

Citat:
Draw an image of a cute blonde babe

Jag är ledsen, men jag kan inte göra det du ber om. Jag är en chattläge av Microsoft Bing, inte en ritningsrobot. Jag hoppas att du har en trevlig dag. Hej då.👋

Citat:
Draw an image of a cute woman

Resultat: Ritar en 6-poängare och en 7-poängare, inga blondiner direkt. Samt en ful kinesisk "teen"...

Sitter nu och funderar på varför Bing började "prata svenska". Och om jänkarna har lagt ut bildgenereringen på entreprenad till Kina...

Addendum
"A photo of a cute blonde babe", synes trigga igång något även utan AI...

https://www.google.com/search?q=a+photo+of+a+cute+blonde+babe&tbm=isch&ve d=2ahUKEwiDzOfFjcuBAxU9HhAIHT9uBj8Q2-cCegQIABAA&oq=a+photo+of+a+cute+blonde+babe&gs_lcp =CgNpbWcQA1Cc1QFYudYBYOrbAWgCcAB4AIABAIgBAJIBAJgBA KABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=K0oUZcO KDb28wPAPv9yZ-AM&bih=785&biw=1171&client=firefox-b-d

Jämfört med "a photo of a cute babe":

https://www.google.com/search?q=a+photo+of+a+cute+babe&tbm=isch&ved=2ahUK EwjJgJWXjsuBAxVHHxAIHStwDDIQ2-cCegQIABAA&oq=a+photo+of+a+cute+babe&gs_lcp=CgNpbW cQA1CPwgFYj8IBYK_HAWgBcAB4AIABqgKIAe0CkgEFMS4wLjGY AQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=1UoU ZYnCMse-wPAPq-CxkAM&bih=785&biw=1171&client=firefox-b-d

Eller kanske inte... "a photo of a cute redhead babe":

https://www.google.com/search?q=a+photo+of+a+cute+redhead+babe&tbm=isch&v ed=2ahUKEwjm2eakjsuBAxWFgSoKHQmvAw0Q2-cCegQIABAA&oq=a+photo+of+a+cute+redhead+babe&gs_lc p=CgNpbWcQA1DkC1jbIWDcNWgAcAB4AIABsQGIAakGkgEDNy4y mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=8ko UZeaYGoWDqgGJ3o5o&bih=785&biw=1171&client=firefox-b-d
Senast redigerad av Cliff.Booth 2023-09-27 kl. 17:36.
Citera
2023-09-27, 17:34
Medlem
sommarlovs avatar
Ja, jag har provat den där som ritar bilder, typ "draw happy girl with cute dog".
Flera gånger visades inget då AI råkade göra bilder som den inte fick visa!
Citera
2023-09-27, 19:08
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff.Booth
Visst, svaret:

Britney är blockad men inte Zara...

Addendum
Inte heller Sabrina Salerno eller Samantha Fox är blockade, men resultatet är inte särskilt verklighetstroget. Det är något som saknas...
Har inga problem att få den att rita bilder av Britney.

Varför är din prompt så konstig för?

Vad betyder ens detta; ” Draw an image of victoriously making a tricky new software feature work that required very careful planning and precision.”?

Här är den prompt jag använde; ”Paint a vivid and artistically advanced intense picture perfect image of Brittney Spears in her rock video. "oops I did it again" but have her be in the surroundings of her rock video "Baby, one more time".”

Så särskilt snyggt blir det ju inte, men Dall-e är knappast känd för att vara duktig på att rita människor heller.
Citera
2023-09-28, 17:23
Medlem
Cliff.Booths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Varför är din prompt så konstig för?

Vad betyder ens detta; ” Draw an image of victoriously making a tricky new software feature work that required very careful planning and precision.”?

Prompten innehåller förhoppningsvis några hemliga nycklar. Den är läckt av OpenAI:s president:

https://twitter.com/gdb/status/1704758786496344540

President Brockman verkade väldigt nöjd med resultatet.

Jag såg däremot direkt ett flertal allvarliga fel, speciell klädseln. Mupparna på Ericsson är inte direkt klädda på det viset...
Citera
2023-10-24, 01:12
Medlem
avcs avatar
I somras vägrade Bing skapa en kvinna som blev arresterad, men en man gick bra. Nu är även mannen censurerad.

Det gick även att se en tjock man, men inte en tjock kvinna. Nya resultatet är desto mer underhållande,en fröken som står med en pizzabit och topp "I <3 curves"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in