Citat:
Ursprungligen postat av
spoiler
Blir det några den här gången?
Irakier ska tvångsutvisas – Mohammed lämnar Sverige: ”Katastrof”
https://sverigesradio.se/artikel/irakier-utvisas-ska-flygas-till-bagdad-i-chartrat-plan
Vi får se ikväll eller imorgon hur många som blev deporterade. Gränspolisen vill inte uttala sig innan allt är färdigt.
Om detta är den första flygningen sedan den i rubriken är det riktigt svagt. Jag hade hoppats utvisningarna skulle ta fart efter den första flygningen då det finns ett antal tusen irakier som skall ut, så visar det sig att takten är ett plan om året.