2023-09-24, 14:17
Medlem
Madagascars avatar
Lokalpressen, Gävle Dagblad, verkar vara helt värdelös. Ingen info. Bara "artiklar" om oro etc.

https://www.gd.se/story/7fcacfe2-a82c-4a09-84c3-42d79d06adbc
Citera
2023-09-24, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Nja du får nog backa lite i tråden gör att förstå. Det stod om skottlossning i Gävle på blåljus Gävle, sen skottlossning på folketshus utan att benämna Sandviken.

Sen är det en farbror med sin biologiske son, en svärson = far till båda sönerna, med olika efternamn.

Vad har jag missat?

De är väl hans son och styvson som jag hört....styvson är man inte pappa till o svärson är väl sin dotters pojkvän om inte man har en grabb som är gay då kan de va hans pojkvän
Senast redigerad av fotbollsmicke 2023-09-24 kl. 14:23. Anledning: hen
Citera
2023-09-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsmicke
De är väl hans son och styvson som jag hört....styvson är man inte pappa till o svärson är väl sin dotters pojkvän

Har oxå läst styvson men farbrorn bodde med sin fru med samma namn, är det hennes son från en tidigare relation? Eller har jag svamlat till det med svärson? Då är det ju farbrorns dotters sambo?

Hur det än är, så hörde de ihop och den tredje som träffades av en kula, tillhörde inte ett annat sällskap.
Citera
2023-09-24, 14:36
Medlem
Citat:
Har oxå läst styvson men farbrorn bodde med sin fru med samma namn, är det hennes son från en tidigare relation? Eller har jag svamlat till det med svärson? Då är det ju farbrorns dotters sambo?

Hur det än är, så hörde de ihop och den tredje som träffades av en kula, tillhörde inte ett annat sällskap.
farbrorn som dog hade ju en ny kvinna som hade en son med sig som är styvsonen så ingen svärson existerar i fallet
Citera
2023-09-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokhyllanBillys
Är det möjligt att våra potentiella BO är BO och GM i denna händelse?
Så kan det absolut vara!
Citera
2023-09-24, 14:42
Medlem
Citat:
Nja du får nog backa lite i tråden gör att förstå. Det stod om skottlossning i Gävle på blåljus Gävle, sen skottlossning på folketshus utan att benämna Sandviken.

Sen är det en farbror med sin biologiske son, en svärson = far till båda sönerna, med olika efternamn.

Vad har jag missat?
Vilken blåljusgrupp stod det om skottlossning på folkets hus? Är med i dom flesta men hittar inget...
Citera
2023-09-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satra
Vilken blåljusgrupp stod det om skottlossning på folkets hus? Är med i dom flesta men hittar inget...

Nån som skrev om det här inne, bara några sidor bakåt. Har själv inte hört talas om detta.
Citera
2023-09-24, 15:59
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Nån som skrev om det här inne, bara några sidor bakåt. Har själv inte hört talas om detta.

Vad du än må "gå på" så sluta nu ett tag så du vaknar.....

din egen kommentar i detta är:
-"Det stod om skottlossning i Gävle på blåljus Gävle, sen skottlossning på folketshus utan att benämna Sandviken."
Den som skrev initialt om detta skrev Sandviken sen bluddrar du om Gävle och efter det om en blåljusgrupp Gävle.

Förutom detta så svarar du ibland på dina egna inlägg så är det ngn som försöker sabba med taskig info här så är det d u !!
Citera
2023-09-24, 16:25
Medlem
Ang. ev. mördarskyttens ankomst med 4hjuling (om det ens stämmer) så är min erfarenhet att dom brukar höras rejält. Borde inte ens undgå lågintelligenta tonårsmördare att inte annonsera sin ankomst mer än nödvändigt.

Givetvis VIF du äldre farbror som kunnat haft många år kvar.
Senast redigerad av Rovsmor-bredbart 2023-09-24 kl. 16:33.
Citera
2023-09-24, 16:48
Medlem
NeLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satra
Ingen blåljusgrupp alls. Det var någon annan som blandade in blåljusgrupp när jag i mitt inlägg skrev att det ryktas om skottlossning vid Folkets Hus i Sandviken.
Senast redigerad av NeLie 2023-09-24 kl. 17:17.
Citera
2023-09-24, 16:55
Medlem
Är det någon som kan bekräfta om det är Allan som dog eller inte?
Citera
2023-09-24, 17:12
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Ang. ev. mördarskyttens ankomst med 4hjuling (om det ens stämmer) så är min erfarenhet att dom brukar höras rejält. Borde inte ens undgå lågintelligenta tonårsmördare att inte annonsera sin ankomst mer än nödvändigt.

Givetvis VIF du äldre farbror som kunnat haft många år kvar.

Jag trodde på det först men det verkar bara ha varit en skojare tidigt i tråden som sen blev etablerad "sanning". Tror det bara är att glömma det där om fyrhjuling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in