2023-09-22, 10:37
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadraten
Er*k Vi*ri
Henr*k Vi*ri
Kr*stoffer Larsson

* = i

Citat:
De döda är enligt honom i 20- respektive 70-årsåldern. De två skadade är i 20- och 45-årsåldern.

EV är ju 71 så det kan väl stämma, men hur får du in HV som är 35 då?
Citera
2023-09-22, 10:39
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Dom 3 oskyldiga skjutna?

En oskyldig ska ju ha varit en kvinna som var anställd?
Citera
Medlem
Citat:
Är han i 20-årsåldern då?

Född 02
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
En oskyldig ska ju ha varit en kvinna som var anställd?

Där jag läste var alla skjutna män.
Citera
2023-09-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Därför att det numera inte är helt ok att använda sig av "källor" inom journalistiken. Förr så kunde gå ut med uppgifter som man fått av källor utan att det var problematiskt. Nu ska man helst vänta på presskonferensen, eftersom det är så pappa staten vill ha det. Rätt sjukt faktiskt. Frågan är hur länge vi ens kommer att ha kvar grävande journalister med egna källor..

P4 Gävleborg konstaterade 2 döda redan 23-tiden igår, hänvisat till "en källa".
Citera
2023-09-22, 10:43
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Där jag läste var alla skjutna män.

Där jag läste så har dom tydligen ändrat nu så bra att det blev klargjort då iaf
Citera
2023-09-22, 10:46
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
P4 Gävleborg konstaterade 2 döda redan 23-tiden igår, hänvisat till "en källa".

Jo jag vet, men policyn är numera att inte gå ut med obekräftade uppgifter. Det är därför uppgifterna kommer för att sen dras tillbaks.
Citera
2023-09-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jo jag vet, men policyn är numera att inte gå ut med obekräftade uppgifter. Det är därför uppgifterna kommer för att sen dras tillbaks.

Dras tillbaka?
Fattar inte var du menar.

Varför vill du att media ska skriva ut saker innan anhöriga har underrättats förresten?
Citera
2023-09-22, 10:55
Moderator
KomissarieBecks avatar
Mängder av Trams/OT Rderat och flertalet varningar utdelade. Tråden är varken forum för invandrar/drog politik. Dags och fokusera på ämnet// Moderator
Citera
2023-09-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Jo, det är just det det gör. Lägg ner foliehattspåret om media nu.
Femtielva personer har redan informerat dig i tråden om att det är så här det går till.

Prio 1. Anhöriga
Prio 2. Media.

Självklart är det troligtvis så, att någon lokal förmåga på plats råkat plita dit antal dödsoffer, innan polisen fått tag på en av familjemedlemmarna.

Folk har rätt att veta att en mördare är på fri fot. Polisens ansvar är inte medialt.
Citera
2023-09-22, 10:56
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Dras tillbaka?
Fattar inte var du menar.

Varför vill du att media ska skriva ut saker innan anhöriga har underrättats förresten?

Nu fattar jag inte vad du menar. Om Sveriges Radio från säker källa har uppgiften att två personer har dödats, så ska man ju naturligtvis gå ut med den. Varför ska man vänta till morgonen? Varför ska man vänta tills det att myndigheter och pappa staten tycker att det är ok? Det är inte som så att de går ut med identiteten på de döda, så varför skulle anhöriga bli lidande?

Journalistiken ska i alla demokratier jobba oberoende av staten och där ingår naturligtvis att använda sig av egna källor. I stater som Ryssland så vidarebefordrar man bara vad pappa staten säger. Det är därför rysk media bara innehåller en massa lögner.
Senast redigerad av fernebo 2023-09-22 kl. 11:02.
Citera
2023-09-22, 10:56
Medlem
Ken Drydens avatar
Enligt rykten: Den 70-årige man som dödades var en riktig stamgäst på krogen. Han var ganska skröplig, så personalen brukade emellanåt hjälpa honom hem till lägenheten efter stängning. Nu kommer han aldrig mer tillbaka. Istället har han offrats på det svenska gangsterväldets altare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in