Citat:
Ursprungligen postat av
qv.z
Sökte jobb som utvecklare (har 2,5 års erfarenhet) och jag har inte gjort klart min examen (fråga mig inte varför, jävligt frustrerande nu i efterhand), har kandidatuppsatsen kvar. Nu fick jag en deal om jag fixar klart min kandidatuppsats i januari så kan de anställa mig då (syns i kontraktet). Dock fick jag inte plats denna termin så kan inte bli klar med den... Jag måste manuellt registrera om mig i december.
Företaget kunde erbjuda mig en provanställning, och jag vet inte riktigt vad jag ska säga nu. De ville att vi skulle gå igenom kraven och erbjudandet en dag nu. Kan jag försöka förhandla om jag kan få provanställning till VT24 till juni och att de kan skjuta på kravet till juni då jag förväntas bli klar, eller kommer de neka mig helt och hållet tro?
Sjukt stressad och vet inte vad jag ska säga. Ska jag vara ärlig och säga att jag inte fick plats eller ska jag bara hävda att jag inte kan ta den risken att ta ett jobb om det är premissen att det ska vara klart på ett visst datum? Känns sjukt, tänk om jag gjorde kandidatuppsatsen och något händer privat och jag inte blir klar liksom pga någon anledning. Då står jag utan arbete helt och hållet.
Är väl inte konstigt att säga att du inte har plats på kursen?
Så var bara ärlig. Du kan ju också föreslå att du skriver arbetet för företaget samtidigt som du jobbar där, det kanske är en deal som de skulle gilla? Är vanligt att skriva kandidatuppsatser på företag