2023-09-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Dom har nära noll trafik där uppe så även om det står en lastbil i en uppförsbacke så påverkar det
inte något. I Stockholm däremot blir det 2 mils kö på 20 minuter.

Precis
Citera
2023-09-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stooler
Arjeplog har 25-30 gator kanske....

23st skulle jag säga.
Citera
2023-09-20, 13:32
Medlem
I september har de flesta sommardäck på bilen. Samma sak gäller i Stockholm, fast även i december.
Citera
2023-09-20, 13:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Varje år fylls flashback med trådar om hur usla stockholmare är när det blir problem i trafiken på grund av snön. Det är nästan alltid stöddiga norrlänningar som aldrig har fickparkerat eller kört i en rondell som hävdar att de är bäst på att köra bil oavsett väglag.

Nu verkar det ha kommit lite snö i Kiruna som har landslaget trafiken totalt.
Vilka undanflykter kommer vi se nu?
Kan vi kanske slippa gnäll på stockholmsförare nu när det bevisats att norrlänningar inte klarar av lite snö trots att det knappast är nån trafik att tala om ens.

https://www.expressen.se/tv/vader/har-ar-arets-forsta-sno-supertidigt/

Skillnaden är att om Stockholm får 35cm i januari så är det kaos i hela stan och röda varningar där man ber folk att inte ge sig ut på vägarna. Då ska ändå de flesta ha hunnit byta till vinterdäck.
I norra norrland är det tidigt med snö även för dem när det kommer i mitten av september.
Citera
2023-09-20, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Man är inte förberedd på snö mitt i september när alla fortfarande kör omkring med sommardäck. Inte heller är snösvängen förberedd med stand by-plogar.

Därför blev trafiken landslaget.
Tänk om ni i Norrland hade haft tillgång till väderprognoser och meteorologer. Då hade ni sluppit bli tagna på sängen.
Citera
2023-09-20, 13:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Aha, de hann inte med att ploga alltså?! Är inte det detsamma stockholmarna brukar skylla på? Hmmm…

Jo, men stockholmarna är ju aldrig förberedda även om det är mitt i vintern. Det är som om de aldrig hört talas om vinter tidigare när det kommer fem centimeter snö. Kirunabor är i alla fall förberedda lite senare på året än det här.
Citera
2023-09-20, 13:58
Medlem
TheGretaResets avatar
Tänkte väl att bara en stockholmare (= snöflinga. har säkert skägg också men kan inte ens byta däck) kan skapa en sådan rubrik.

Förvånansvärt ändå att Stockholmare utmärker sig så negativt. Har betydligt mer vinter än Malmö och Götet men kör ändå sämre.
Citera
2023-09-20, 14:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Tänk om ni i Norrland hade haft tillgång till väderprognoser och meteorologer. Då hade ni sluppit bli tagna på sängen.

Vilka vi i Norrland? Jag bor i södra Sverige och trots det har jag aldrig blivit lamslagen av någon snö.
Citera
2023-09-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Aha, de hann inte med att ploga alltså?! Är inte det detsamma stockholmarna brukar skylla på? Hmmm…

STockholmare kan inte köra bil när det är FÖRVÄNTAT att det är snö. Ingen förväntar sig snö i september.
Citera
2023-09-20, 15:04
Medlem
Äsch, det hade hänt samma sak överallt i Sverige om det hade snöat i september. Tycker att TS är lite orättvis mot norrlänningar.
Citera
2023-09-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
STockholmare kan inte köra bil när det är FÖRVÄNTAT att det är snö. Ingen förväntar sig snö i september.

Hoppla! Trodde er lokale nåjd förvarnade. Oavsett tycks er förmåga att framföra bil vara begränsad till att vägarna är plogade. Eller ja, att vägen är plogad menar jag.
Senast redigerad av Moderatorhora 2023-09-20 kl. 15:56.
Citera
2023-09-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, men stockholmarna är ju aldrig förberedda även om det är mitt i vintern. Det är som om de aldrig hört talas om vinter tidigare när det kommer fem centimeter snö. Kirunabor är i alla fall förberedda lite senare på året än det här.

Vi har inte lika många arbetslösa att sätta in som i Kiruna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in