2008-03-24, 14:39
Medlem
audios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
Vi som har körkort har alla blivit testade på samma vis.
Men du fattar väl att det är skillnad om man gör en sak två ggr tillskillnad från hela tiden varje dag??
Och på vad man vet och gör är skillnad.

Det är mycket, mycket mer att hålla koll på inne i stan än på landet. Vi har cykelvägar, otroligt jävla mycket folk, hur mycket rödlysen och skyltar som helst, krångliga vägar som är överfulla med trafik hela tiden, taxichaffisar som kör som Schumacher och det finns många taxibilar inne i stan som kör så. Eller rättare sagt; nämn en taxibil som inte kör så? Sen så har vi en maaaaaaassa jävla övergångställen som dyker upp vart som helst.
Ja, listan kan göras lång.

Sen så ska du som bonde ute från vischan där närmsta skylt och rödlyse är 3 mil ifrån dig, köra igenom allt det där och uppfatta alla signaler och samtidigt göra ett säkert och riskmedvetet beslut medans du har ögonen på precis allt runt omkring dig - samtidigt. Nu snackar jag om när det inte är vintertid, så du kan lägga till vintertid om det inte är svårt nog för dig.

Vi stockholmare kan det eftersom att det är våran vardag och vi gör så varje dag. Medans ni kommer här och skryter med om hur bra ni kan köra på era grusvägar där det är folktomt och ingen trafik. Nu sitter väl de flesta WT och skrattar och tänker att ni är lika bra ni själva eftersom att ni redan visste allt det där. Men det är skillnad på att veta och göra saker och ting.
Vad har ni att komma med egentligen? Enda ni kan krocka med är diken.
Senast redigerad av audio 2008-03-24 kl. 14:49.
Citera
2008-03-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
Visst det är mycket trafik men inte fan duger det som bortförklaring. Om det ligger snö på vägen eller om temperaturen är under nollan så ändrar man körstil avsevärt. Ni stockholmare som krockade borde helt enkelt stanna hemma när det blir sånt här väder.

Det är ni som ska stanna hemma. Man ska inte ändra avsevärt. Möjligen sänka farten något och hålla sikten längre fram. Men mer än så så börjar du likna alla andra fegisar som är ute på gatorna och sniglar fram i 40km/h på 110-väg.
Citera
2008-03-24, 14:50
Medlem
marimekkos avatar
Dom säger att det råder blixthalka i Stockholm. Tänk va bra det är med dubbdäck när det är blixthalka. Men är det någon i Stockholm som har riktiga däck på bilen? Näää...
Citera
2008-03-24, 14:50
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diemon!
Allstå det finns ju rötägg överallt, säg att 5% kör som riktiga idioter, och de kraschar ju ofta när det blir halt. I Stockholm är det ont om plats och tempot lite högre, då kraschar de ännu mer.

Snittstockholmaren tycker jag kör bra, och utnyttjar de trånga ytorna bättre t.ex. genom att accelera ordentligt. Riskmedvetandet är hyfsat bra också, händer titt som tatt att folk byter fil utan att titta först när man är i småstäder, i Stockholm är det mycket ovanligare. Antagligen för att man krockar alldeles för ofta om man inte kollar först..
I stan tycker jag inte Stockholmarna kör så himla fort faktiskt, mer snabba acc och stopp. I mindre städer verkar ju 70 va normalhastigheten på 50-gator i stan.
Å där fick vi höra lite av stockholmarnas miljömedvetenhet och miljötänkande. Att det är mycket bilar och tung trafik går inte att komma ifrån i en storstad. Då får man börja tänka i nya banor, dvs testa att vara ute i lite bättre tid och kör lite lugnare.. Man kan inte hålla samma tempo och avstånd i halka som i normalt väglag, det förstår väl vem som helst?

Sedan är det alltid lika komiskt när stockholmare vrålar om bönder. Slå upp ordet bonde. Det verkar bara vara stockholmare som använder bonde som skällsord när de hör något som inte passar. Konstigt det där.
Citera
2008-03-24, 14:51
Medlem
audios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marimekko
Dom säger att det råder blixthalka i Stockholm. Tänk va bra det är med dubbdäck när det är blixthalka. Men är det någon i Stockholm som har riktiga däck på bilen? Näää...
Ja, precis. Alla har ju odubbat
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Sedan är det alltid lika komiskt när stockholmare vrålar om bönder. Slå upp ordet bonde. Det verkar bara vara stockholmare som använder bonde som skällsord när de hör något som inte passar. Konstigt det där.
Är jag nazist för att jag kallar min polare jude?
Citera
2008-03-24, 14:51
Medlem
Infected Sams avatar
Underbar rubrik! Skrattade högt i 5 minuter.

Det är ju samma varje år. Så fort det där vita mystiska landar på backen blir alla bilister i storstäderna precis handlingsförlamade. Framförallt i Stockholm.
Lär ni er aldrig? Räcker inte minnet så långt som ett år tillbaka i tiden?
Här i Sverige blir det kallt, snöigt och halt på vintern vilket betyder att man inte kan köra runt med sina blanka sommardäck längre.

Skärpning för fan!
Och sluta kalla alla som bor utanför tullarna för bönder.
Citera
2008-03-24, 14:53
Medlem
audios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infected Sam
Bonde.
Citera
2008-03-24, 14:55
Medlem
Infected Sams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audio
Bonde.
Humor.
Har du lite storstadskomplex tro?
Citera
2008-03-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infected Sam
Underbar rubrik! Skrattade högt i 5 minuter.

Det är ju samma varje år. Så fort det där vita mystiska landar på backen blir alla bilister i storstäderna precis handlingsförlamade. Framförallt i Stockholm.
Lär ni er aldrig? Räcker inte minnet så långt som ett år tillbaka i tiden?
Här i Sverige blir det kallt, snöigt och halt på vintern vilket betyder att man inte kan köra runt med sina blanka sommardäck längre.

Skärpning för fan!

Ett problem kan inte vara att vi under vinterhalvåret kör 98% av tiden på barmark. Inte den allra bästa medicinen för dubbdäck.

Skoterraggarna i norrland har ju inte riktigt det problemet.

Och nej, det är inte kallt, snöigt och halt i HELA Sverige på vintern.
Citera
2008-03-24, 14:57
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:

Är jag nazist för att jag kallar min polare jude?
Nu skrev jag lite mer generellt. Men du kanske hade svårt att tyda det?

Eller alltså, vad vill du egentligen säga med ditt inlägg?
Senast redigerad av Cruella de Vil 2008-03-24 kl. 15:31.
Citera
2008-03-24, 15:00
Medlem
lycklig_mans avatar
Påfallande ofta är det WT-skåningar med klistermärken på bilen ("Ölands djurpark" och skåneflaggan) som krockar i Stockholm. Troligen för att de inte klarar pressen att köra i Stockholm. Om det bara skulle köra Stockholmare i Stockholm skulle trafikolyckorna minska oerhört.
Citera
2008-03-24, 15:07
Medlem
marimekkos avatar
Citat:
Säger mannen som alldeles nyss kallade alla som bor utanför stockholm för bönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in