2023-09-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NutidensUnge
Är det ”Stefan grek” som det syftas på?

Ja det är det, vet dock inte hur mycket krogprofil han verkligen är numera. Många år sen.
Citera
2023-09-16, 22:41
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepress
Polisen hade 2 piketbussar vid tillslaget som gjordes vid Forex i Eskilstuna, såg det med egna ögon. Där bor bara 1st 50åring vad jag kan se.
Stef*n C*arlsson. Passande att han var gift(???) med barchefen på gamla Roling Rock, numera Mocca deli i ny regi. (Om han inte var chefen själv, sällan man var där nykter på den tiden)

Han passar in på ålder, tidigare livserfarenheter och allmänt stökig, växt upp i omgivningarna kring honom.
Han var väl inte stökig. Inte den bild jag har av honom. Men hans umgänge kan ju diskuteras.
Citera
2023-09-17, 03:34
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Han var väl inte stökig. Inte den bild jag har av honom. Men hans umgänge kan ju diskuteras.

Njae, alkad och trillat dit för småbrott med viss regelbundenhet.
Citera
2023-09-17, 05:49
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Usch, har det verkligen gått så illa för honom? Det var ju ett tag sen jag träffade honom. Han hade väl ett fik ett tag? Synd på så trevlig kille.
Citera
2023-09-17, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Usch, har det verkligen gått så illa för honom? Det var ju ett tag sen jag träffade honom. Han hade väl ett fik ett tag? Synd på så trevlig kille.

Han har ju alltid varit riktigt trevlig och inte stökig. Det sägs att han har ett umgänge som inte är att leka med. Inte samma umgänge som han haft tidigare. Det sägs också att han har stora skulder både till höger och vänster i Eskilstuna.
Det är vad som sägs, men det sägs ju alltid väldigt mycket. Kanske finns det någon sanning i det, men en aningen överdrivet.
Citera
2023-09-17, 13:04
Medlem
sandyhells avatar
Citat:

Han har, genom alla år, alltid uppträtt sansat och trevligt när jag träffat på honom.
Citera
2023-09-17, 13:23
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Han har, genom alla år, alltid uppträtt sansat och trevligt när jag träffat på honom.
Verkligen. Otroligt tråkigt det som har hänt och ett bevis på hur det kan vända när man är desperat
Citera
2023-09-17, 15:07
Medlem
Fått bekräftelse på att det är Grek, också fått veta att det är en skuld situation som gjort att handlingen begåtts. Tråkigt situation.
Citera
2023-09-19, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell

Ingen kriminell person så lär få stora problem på anstalten inte van med sånt folk.
Van servera folk på restaurang stor skillnad
Sitta på klass 1 anstalt kommer bli uppäten tyvärr. Kommer få det tufft.
Synd om alla barn han har. Barn ihop med en jurist undra om hon hjälper han nu

Sjukt speltorsk därför han troligen hamnat i den situationen.
Var skyldig pengar överallt för 15 år sen. Lär inte blivit bättre dom senaste åren.
Att han sysslar med droger blev jag ej överraskad av.
Då han älskar dra näsa på fester jag varit på.
Citera
2023-09-19, 01:52
Medlem
Citat:

Sluta hitta på stökig
Han var en vanlig servitör cafe ägare.
som haft spelproblem i 35 år. Ingen stökig o kriminell person. Vanlig familje far som gillar spel för mycket
Citera
2023-09-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiinaS
Han har ju alltid varit riktigt trevlig och inte stökig. Det sägs att han har ett umgänge som inte är att leka med. Inte samma umgänge som han haft tidigare. Det sägs också att han har stora skulder både till höger och vänster i Eskilstuna.
Det är vad som sägs, men det sägs ju alltid väldigt mycket. Kanske finns det någon sanning i det, men en aningen överdrivet.

Umgås med spelare
Inga farliga personer speltorskar är ofta ofarliga. Då jag själv är en spelare.
Citera
2023-09-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViperDavenwood
Två män hemmahörande i Eskilstuna har avslöjats via knäckta krypterade appar för brott (smuggling) begångna 2019-2020 i Belgien och Nederländerna.

En av de häktade männen är en tidigare känd krogprofil inom Eskilstuna.

Tidningen Eskilstuna Kuriren kan nu avslöja att 50-åringen har ett långt förflutet inom Eskilstunas krogvärld. Han har tidigare varit med och drivit ett antal verksamheter och arbetat inom flera andra.

Enligt Eskilstuna kuriren greps de tidigare i veckan i en gryningsräd efter att ha avslöjats i krypterade chattar. Nu har två män i Eskilstuna häktats för synnerligen grovt narkotikabrott och synnerligen grov narkotikasmuggling.

Vid häktningsförhandlingen var maskerade poliser med automatvapen på bröstet från insatsstyrkan på plats.

Eskilstunaborna, 50 respektive 44 år gamla, greps tidigare i veckan. Utredningen leds av åklagare från Riksenheten för internationell och organiserad brottslighet, Rio, och baseras enligt polisen på uppgifter som framkommit från den krypterade kommunikationstjänsten Sky ECC.

Åklagaren i målet, Cecilia Tepper, är kopplad till den nationella Rio-enheten men utgår från Stockholm.

– Det är ett väldigt omfattande material, säger åklagaren, som inte utesluter att det kommer att tillkomma fler misstankar i ärendet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/tva-man-haktade-efter-avslojande-i-krypterade-chattar

Vem är 44 åringen??? hört mig för ingen vet helt tyst om han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in