2023-09-10, 02:47
Medlem
ArtificialElegances avatar
Den här extremt pålästa professorn kan sina grejer. Lyssna och lär - du kommer verkligen INTE att ångra dig.

https://www.youtube.com/watch?v=EsNeZjjOOl4&list=PLyqKj7LwU2RulAjHczohbx5O yJQ8TaFM0
2023-09-10, 02:55
Medlem
1754s avatar
Träna, ät max 3 gånger per dag, inget småätande, disciplin.
2023-09-10, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omerta96
Har precis köpt ett gymkort då jag vill försöka gå ner i vikt, aldrig gymmat förut och kör mest cardio nu på gymmet för gå ner i vikt.

Söker gärna tips på hur man går ner i vikt?

Hur mycket kcal/kalorier behöver jag bränna på gymmet/per dag för att gå ner i vikt.

Är cirka
179 cm lång
94,4 kg

Kör mycket rodd maskin, Cross trainer och cykel på gymmet

Du behöver äta mindre i första hand. Diverse normal motion några timmar i veckan har ganska lite påverkan.
2023-09-10, 09:24
Medlem
Ealrenzs avatar
Börja kartlägga hur mycket kalorier du petar i dig idag.
Matdagboken.se är grymt bra och enkel för att få en överblick på din kost såsom den är idag.

Logga detta nån vecka eller så för se vad din kost innehåller för kalorier.
Detta ger en inblick och förståelse för vad saker innehåller.

Lycka till
2023-09-10, 10:34
Medlem
Homoaktivists avatar
Träna för att gå ner i vikt? Varför tror alla idioter på detta fortfarande? Tror du på tomten också?
2023-09-10, 10:56
Medlem
killdozer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Min farmor sa alltid.

Ät mindre och skit mer..

Klok farmor, det är ju helt sant!
2023-09-10, 11:07
Medlem
Vikt tappar du snabbast med din kost. Undvik godis, läsk, snacks. Träning är bra för hälsa, men det betyder inte per automatik att du går ned i vikt.

För att snabbt kicka igång viktnedgång, kör keto-diet i två månader. Det rekommenderas inte att man kör keto längre perioder så som ett år. Vanligtvis gör folk det i 1-3 månader. Få gör det i ett halvår.

Efter en eller två månader med strikt keto-diet lär du ha tappat ett flertal kilon. Efter det hade jag rekommenderat du äter vanligt igen, men undvik äta efter kl. 18.00.

Drick mycket vatten, ät frukt och grönsaker varje dag, minska kaloriintaget. Vill du äta snacks, gör det på helger men måttligt.

Målet är att det ska bli en del av din livsstil, så skynda inte med allt. Har sett folk som kört keto flera månader, de tappade rejält, för att sen bara gå tillbaka till det vanliga igen och gick upp i vikt. Gör små ändringar i taget istället.
2023-09-10, 11:45
Medlem
halaltarzans avatar
Hade platt mage och noll kärlekshandtag till jag var typ 50. Och för mig var det mycket konditionsträning samt bantning som gällde. Åt dock allt men åt mig i princip aldrig mätt, en gång började jag tom snusa bara för att ta bort hungern. Och skulle man festa till så var många öl helt uteslutet då det tänjde ut magen utan det fick väl i regel bli några typ wirre.

Det där funkade för mig i alla fall, andra har säkert sina knep för att se bra ut i kroppen.

Kanske bör lägga till att banta är tämligen fjantigt och feminint så ska ni göra det så håll det för er själva.
Senast redigerad av halaltarzan 2023-09-10 kl. 11:59.
2023-09-13, 13:18
Medlem
Jag har varit kraftigt överviktigt och försökt träna bort det, men det gick inget vidare. Jag tränade som bara den men jag gick inte ned mycket fett men byggde muskler och mådde bättre.
Men jag kom fram till att det gick inte träna mig smalare, då träningen gjorde mig för hungrig och jag hade svårt att hålla nere ätandet.

Nu har jag lagt om min kost äter lchf/keto 1-2 mål om dagen och mår riktigt bra och är pigg. Vissa helger så lyxar jag till det med vanlig mat . -29kg på 1 år nu och har som mål att gå ned 15kg vilket är min idelvikt enligt ett sånt där inbodytest. Jag har endast tappat 1.5kg muskler sen min startvikt enligt den där vägningen, antagligen för jag äter relativt mycket protein.

Träning förbränner inte särskilt mycket energi utslaget på en dag som man kan tro, för om man tränar hårt så är man oavsiktligt mindre aktiv resten av dagen och förbränner mindre pga detta.
Så jag tror på mindre intensiv träning när det gäller viktminskning.
Så förtillfället promenerar jag endast med hunden.

Alla dieter fungerar, den bästa är den man kan hålla en längre period. För mig fungerar keto/lchf med så enkla maträtter som möjligt. Frukost kan bestå av ägg och kaviar, lunch grillad kykling med lite sallad och sås eller en hemma gjort kebabsallad.

Så man skall ändra
Matvanorna för att gå ned i vikt.
Kondition för hjärtat
Styrka för kroppen
2023-09-13, 17:05
Medlem
halaltarzans avatar
Nej, enligt många ligger ju hemligheten i kosten så de som vill gå ner i vikt får väl planka vad maratonlöparna äter då.

Skämt åsido.

Konditionsträna och ät dig aldrig mätt.
Senast redigerad av halaltarzan 2023-09-13 kl. 17:52.
2023-09-16, 13:57
Medlem
nerdnerds avatar
Mina 2 cent:

Skippa ALLT godis, chips, choklad, småkakor, sockerläsk. Unna dig lördagsgodis om du känner att du måste, MEN håll det verkligen till max EN dag i veckan.
Samma med öl.
Ät inte mer än en portion fast det är gott och du fortfarande är lite småhungrig. Vänta iaf lite, det kan hända att kroppen bara ännu inte har registrerat att den ju faktiskt fått i sig käk.
Småät inte mellan måltiderna annat än t ex ett äpple.
Se upp med mjölk som iaf jag tycker är supergott efter träning. Men även mellanmjölk har 45 kcal per dl, och klämmer man ner 1 liter vilket är lätt hänt, är det ju 450 kcal -- helt galet ju. Släck törsten med vatten.

Ang träning så är det en galet svår metod för att gå ner i vikt. Enl min löparklocka bränner jag ca 1000 kcal om jag tränar HÅRT i drygt en timme. Dvs för att bränna 1kg fett måste jag träna hårt i typ 8 timmar! Tränar man hårt i ca 2 timmar i veckan tar det alltså ca 4 veckor bara för att bränna 1kg! Och det utan hänsyn till att det är lätt hänt efter träning att man blir sugen på mer mat än annars.
Senast redigerad av nerdnerd 2023-09-16 kl. 14:04.
2023-10-02, 10:06
Medlem
Skit i cardio om du vill gå ner i vikt. Fokusera på styrketräning då det bränner mer kcal både under och efter träningen. Du blir även stark på köpet - löpning blir ingen stark av.

Utöver träning är kosten viktig, ja faktiskt viktigare än träningen. Så se över din kost, begränsa kolhydrater så mycket du kan och ät mycket protein. Undvik alkohol så gott det går. Drick vatten om du känner dig hungrig. Drick aldrig kolhydrater.

Håll i det i 3 månader så kommer du garanterat gå ner flera kilon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in