2023-12-09, 21:23
Medlem
Pruttmuffs avatar
Tror ni att LHC har någon chans att utmana Färjestad eller Växjö i slutspelet?
Citera
2023-12-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Nja kanske att de kan vinna en match
Citera
2023-12-09, 22:45
Medlem
Citat:

Färjestad är laget att slå. Det har konstaterats både före och under serien av experter, tyckare och här. De har köpt ett dyrt och rutinerat lag, så ska de vinna så är det med bankkontot, precis som senast. Jag tror så här, att Färjestad har stora starka backar, kraftfulla och lagom fula forwards för att gå hela vägen, frågetecknet är målvakterna. Men mycket handlar om form och det är mer än halva serien kvar, så det kan, och kommer hända mycket innan det är dags att bedöma lagen inför slutspel. Se bara på Lakers förändring, 8 skador och låg på plats 10 inledningsvis. Nu, bara 3 spelare borta och ett bättre spel och agerar som ett lag. Samma resa finns det flera lag som kan göra, så att tro att LHC är klart för slutspel kan du glömma direkt. Det kommer hända mycket!
Senast redigerad av MitchRapp 2023-12-09 kl. 22:56.
Citera
2023-12-10, 00:12
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Färjestad är laget att slå. Det har konstaterats både före och under serien av experter, tyckare och här. De har köpt ett dyrt och rutinerat lag, så ska de vinna så är det med bankkontot, precis som senast. Jag tror så här, att Färjestad har stora starka backar, kraftfulla och lagom fula forwards för att gå hela vägen, frågetecknet är målvakterna. Men mycket handlar om form och det är mer än halva serien kvar, så det kan, och kommer hända mycket innan det är dags att bedöma lagen inför slutspel. Se bara på Lakers förändring, 8 skador och låg på plats 10 inledningsvis. Nu, bara 3 spelare borta och ett bättre spel och agerar som ett lag. Samma resa finns det flera lag som kan göra, så att tro att LHC är klart för slutspel kan du glömma direkt. Det kommer hända mycket!

LHC kanske inte hamnar 3:a i tabellen, men det skiljer 13 poäng till 11:e-platsen. Om inte LHC hamnar i en för djup svacka så tror jag att dom som sämst hamnar 11 i tabellen, men jag tror att dom hamnar bättre än så, men som sagt, kanske inte 3:e-plats. Vi får se när säsongen är över.
Citera
2023-12-10, 03:40
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
LHC kanske inte hamnar 3:a i tabellen, men det skiljer 13 poäng till 11:e-platsen. Om inte LHC hamnar i en för djup svacka så tror jag att dom som sämst hamnar 11 i tabellen, men jag tror att dom hamnar bättre än så, men som sagt, kanske inte 3:e-plats. Vi får se när säsongen är över.
Dom hamnar som sämst 10:a menade jag då det är 13 poäng till 11:e-plats.
Citera
2023-12-10, 04:12
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp

Tabellen nästan otäckt jämn. Striden i botten kan bli ett getingbo.

Oskarshamn kan vi nog cementera i botten. HV71 verkar ha lyft, medan Örebro sjunker. Frölunda och Leksand är ojämna medan Rögle och Malmö tappar för varje match. Modo presterar bra utifrån förutsättningarna, men räcker det i längden?
Citera
2023-12-10, 08:31
Medlem
4608s avatar
Frölunda kommer till GARDEN o tror att det är deras borg hahaha.

Har ni inte förstått att det är vår borg? Löjligåååå hade bara tur.
Citera
2023-12-10, 08:33
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
LHC har en väldigt svag trupp. Om de kommer till slutspel ryker de redan i kvarten.
Citera
2023-12-10, 08:36
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
LHC har en väldigt svag trupp. Om de kommer till slutspel ryker de redan i kvarten.
Ja det är möjligt, men jag tror att dom tar sig till slutspel iallafall, om det inte blir för mycket skador.
Citera
2023-12-10, 09:38
Medlem
Citat:

Klart dom har en chans, fast även om den är liten har inte så bra koll på LHC trupp.

Va likadant när Rögle tog sig till play off första gången va en massa snack om ''Dom har inte en chans, annat spel i slutspel'' ''dom åker ut för aldrig varit i ett slutspel'' och massa sånt skit men vi tog oss till finalen där vi dock fick stor däng av Växjö.
Citera
2023-12-10, 10:15
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Klart dom har en chans, fast även om den är liten har inte så bra koll på LHC trupp.

Va likadant när Rögle tog sig till play off första gången va en massa snack om ''Dom har inte en chans, annat spel i slutspel'' ''dom åker ut för aldrig varit i ett slutspel'' och massa sånt skit men vi tog oss till finalen där vi dock fick stor däng av Växjö.

Vem är dagens bästa spelare i Rögle och vem är tidernas bästa spelare i Rögle?
Citera
2023-12-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vem är dagens bästa spelare i Rögle och vem är tidernas bästa spelare i Rögle?

dagens skulle jag säga Sandin/Abols och tidernas sedan jag börja följa fina bandyklubben måste vara Jönsson, Kenny Jönsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in