2024-04-20, 19:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vatten från Rögle dammar är uthällt på mittcirkeln i SKELL KRAFT Arena

Lilla flaskan i puckpyramiden
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1215704563015352&set=a.376103636975453

Ett slags mörk motsvarighet till hinduernas heligförklarade Ganga Jal, vatten från floden Ganges, alltså:

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/soul-search/why-ganga-jal-is-considered-so-sacred-in-hinduism/photostory/105847641.cms

Men i afton fungerade dessbättre inte den svarta magin. Vattnet kom nog från ett dike i Viaköp en tre kilometer nordväst om Rögle.

Men visst var Rögle lite närmare segern under större delen av matchen. Skellefteå måste spela bättre framöver. Men nu är i alla fall Rögles aura av oslagbarhet under slutspelet bruten. Och förhoppningsvis kan AIK få tillbaka tre av de fyra spelare de saknade i dag redan till nästa match.
Citera
2024-04-20, 20:33
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Står fast att vi måste vinna på måndag annars kommer det bli svårt. Men jämn match och en turlig stuts puck avgör. Jaja än inte över.

En jämn 1a match, kändes lite väl tam, får hoppas på mer action från båda lagen på mån. SAIK lär få tillbaka 3 spelare till nästa match, bl a Sandin-Pellikka vilket blir skillnad. Tror ni får vända hem med 0-2, krävs nog att ni sätter 1a pucken om ni ska vinna.
Citera
2024-04-20, 21:45
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ett slags mörk motsvarighet till hinduernas heligförklarade Ganga Jal, vatten från floden Ganges, alltså:

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/soul-search/why-ganga-jal-is-considered-so-sacred-in-hinduism/photostory/105847641.cms

Men i afton fungerade dessbättre inte den svarta magin. Vattnet kom nog från ett dike i Viaköp en tre kilometer nordväst om Rögle.

Men visst var Rögle lite närmare segern under större delen av matchen. Skellefteå måste spela bättre framöver. Men nu är i alla fall Rögles aura av oslagbarhet under slutspelet bruten. Och förhoppningsvis kan AIK få tillbaka tre av de fyra spelare de saknade i dag redan till nästa match.

Trevlig hälsning... jag har goda förhoppningar inför nästa vecka
Citera
2024-04-20, 21:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Trevlig hälsning... jag har goda förhoppningar inför nästa vecka

Ja, det är en oviss matchserie. Insatserna mot Färjestad och Växjö var magnifika. De två bästa lagen möts här, även om dagens match inte riktigt nådde upp till förväntningarna. Kanske båda lagen var lite väl ängsliga för motståndarens snabba omställningar.
Citera
2024-04-20, 21:52
Medlem
Rögle tar detta och vänder, det blir SM guld i år. Ett historiskt år.
Citera
2024-04-21, 11:21
Bannlyst
Starkt av Skellefteå att vinna trots dåligt spel o flera ordinarie borta.

Spännande på måndag, vinst där så är det nära guldet

.
Citera
2024-04-21, 15:08
Bannlyst
Tillbaka på måndag, betydligt starkare lag:
Hugg
A Johnsson
ASP
Nilsson

blir en lätt seger tror vi

.
Citera
2024-04-22, 05:07
Medlem
Vinst idag för Bandyklubben som gäller annars minska chanserna drastiskt att vinna hela skulle jag säga.

Skellefteå får tillbaka Johansson (?) Från avstängningen och säkert någon från sjukdom också. Så kommer nog bli svårare idag än i lördags.
Citera
2024-04-22, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Vinst idag för Bandyklubben som gäller annars minska chanserna drastiskt att vinna hela skulle jag säga.

Skellefteå får tillbaka Johansson (?) Från avstängningen och säkert någon från sjukdom också. Så kommer nog bli svårare idag än i lördags.
När vann Mögle senast en match mot Skellefteå? 2021?

.
Citera
2024-04-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
När vann Mögle senast en match mot Skellefteå? 2021?

.

Ouf bra fråga minns jag ej. Men den blir bruten ikväll eller senare i veckan när vi ha hemma borg, ni kommer inte svepa i alla fall.
Citera
2024-04-22, 12:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Rögle besegrade senast Skellefteå den 22:a mars i fjol, i kvartsfinalserien som AIK vann med 4-2 i matcher. Efter det har Rögle förlorat de sju matcher de spelat mot Skellefteå.

Bekräftat att Skellefteås Andreas Johnson, Måns Forsfjäll och Axel Sandin-Pellikka återkommer till kvällens match. Rögle tycks ha intakt lag och verkar trivas under vistelsen i norr. De bor på The Wood Hotel:

https://www.roglebk.se/article/61gasa9-3k501/view

https://www.elite.se/en/hotels/skelleftea/the-wood-hotel-by-elite-skelleftea/
Citera
2024-04-22, 14:00
Medlem
Bartman777s avatar
Jag skrev tidigare ett mail till SHL och frågade varför de envist kallar play-in för åttondelsfinaler. I en åttondelsfinal ska det ju vara 16 lag som deltar. Jag skrev också att det var som att sminka en gris.

Föga förvånande har jag inte fått något svar ännu... de har väl inget bra svar att ge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in