2024-04-13, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Då har de förlorat 6 av 8 finaler..... Skellefteå
Ja så är det, trist, det som svider mest är ändå final-förlusten mot Brynäs 2012, Svedberg spelade i trans i målet, silverberg mfl ungdomar spelade i trans, på pappret var Skellefteå skyhöga favoriter.

Så vi skulle haft 3 raka guld, ingen som har det va? I modern tid (>1990)

.
Senast redigerad av trumpisking 2024-04-13 kl. 18:40.
Citera
2024-04-13, 19:38
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Så vi skulle haft 3 raka guld, ingen som har det va? I modern tid (>1990).

Djurgården 1989, 1990 och 1991.
Citera
2024-04-13, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Djurgården 1989, 1990 och 1991.
1989 är inte modern tid
Citera
2024-04-13, 19:40
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
1989 är inte modern tid

Så hade de vunnit 90,91 och 92 så hade du räknat det som modern tid?
Citera
2024-04-13, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Så hade de vunnit 90,91 och 92 så hade du räknat det som modern tid?
Ja sorry men nånstans måste gränsen dras
Citera
2024-04-13, 20:07
Medlem
Black.Panthers avatar
Vilken grymt underhållande match igår mellan Skellefteå och Frölunda.

hejar egentligen inte på något av lagen men det där var en riktigt rolig match att titta på. Förmodligen en av de roligaste matcherna från svensk klubbhockey jag sett på länge. Tror jag håller på att skellefteå avslutar serien på söndag så blir det rögle vs skellefteå i finalen.
Citera
2024-04-13, 21:13
Medlem
Citat:
Skellefteås säsong
SHL: SM-GULD
J20: SM-GULD
U16: SM-GULD

Silver AIK U16 chokade i semifinalen så ditt tips har redan spruckit. J20 är dock i final. Imorgon får vi veta om det blir ännu ett silver till den enorma samlingen av silver, eller om man för omväxlings skull kan få lägga in en guldmedalj i silverprisskåpet.
Citera
2024-04-14, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Palle-Kuling-
Silver AIK U16 chokade i semifinalen så ditt tips har redan spruckit. J20 är dock i final. Imorgon får vi veta om det blir ännu ett silver till den enorma samlingen av silver, eller om man för omväxlings skull kan få lägga in en guldmedalj i silverprisskåpet.
J20 vann SM-guld i fredags

.
Citera
2024-04-14, 11:11
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
J20 vann SM-guld i fredags

Ja, trevligt att de lyckades besegra Örebro i finalen. Några i laget har ju hoppat in i SHL under grundserien och gjort det helt okej (Barkemo, Haara, Vuollet).

Sanny Lindström om Rönnbergs desperata ansträngningar:

Citat:
Det Roger Rönnberg gjorde efter matchen igår var självklart ett sätt att försöka vinna fördelar och sätta press på de olika instanserna för att få Oscar Lindberg avstängd. Roger är en av de absolut bästa på att hantera media och att försöka nyttja den till sin fördel. Rönnberg är inte unik på något sätt utan de allra flesta försöker utöva någon form av påtryckning för att flytta fokus eller som igår för att försöka uppmärksamma alla på att Skellefteås bästa spelare bör stängas av.

Det stämmer säkert att Rönnberg inte är unik, men han torde nog vara den SHL-tränare som rödflammig i nyllet skriker och gråter mest högljutt för att få domarbeslut (inklusive "de olika instanserna") till sitt lags fördel. Nu lyckades han inte denna gång, och jag tror Frölunda får det svårt att stanna kvar i matchserien i kväll.
Citera
2024-04-14, 18:40
Moderator
vfs avatar
Återgå till SHL säsongen 23/24. Annars/Mod
Citera
2024-04-15, 10:20
Medlem
Nihennas avatar
Känns som det mycket väl kan bli en match 7. Trodde jag aldrig efter att Skellefteå lyckades sno vinsten hos oss. Jäkla trist att vi förlorade den galna matchen till slut, men jag är ändå hoppfull då vi spelar hemma imorgon igen.
Citera
2024-04-15, 20:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Känns som det mycket väl kan bli en match 7. Trodde jag aldrig efter att Skellefteå lyckades sno vinsten hos oss. Jäkla trist att vi förlorade den galna matchen till slut, men jag är ändå hoppfull då vi spelar hemma imorgon igen.

Frölunda oddsfavoriter, men rätt knappt. Oviss match. Skellefteå får tillbaka Pudas efter skada. I två perioder i gårdagens möte spelade hemmalaget besynnerligt krampaktigt, och Frölunda tog rättvist en klar ledning. Men i tredje perioden och i förlängningen var AIK tillbaka på den rätt höga nivå de kan spela på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in