2023-09-07, 15:48
Medlem
Nochillss avatar
Farsan är död sedan många år tillbaka och led hela livet av en psykiatrisk sjukdom så därifrån hade jag inget att hämta.

Grejen är den att Syrran manipulerade både mig och Morsan till att ta lånet på 250K åt hennes Man. Det här hände för över 8 år sedan och jag minns knappt hur detta gick till eftersom det var längesedan. Syrrans man påstod sedan att affärskompanjonen "blåste honom" på hela summan utan vidare.

Varje gång som jag konfronterade honom om detta så svär han bara ifrån sig och har sedan länge lagt locket på. Nu sätter Syrran in pengar varje månad på mitt svenska Bankkonto som jag inte använder, för att sedan lånefirman ska kunna dra månadsavgiften.

Jag beställde kontraktet av lånefirman för några veckor sedan då vänner till mig ville få veta.

Nu kan jag endast åberopa "regressrätten" från Kronkalle för att få tillbaka en del av lånet. Nästa steg är att ta in en jurist men det kommer ju att bli riktigt dyrt.
Citera
2023-09-07, 22:32
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Om du klickat på länken och sett videon som innehåller magnetröntgenbilder av dessa hjärnor, hade du inte frågat det. Jag vill ha seriösa svar, inget trams.

I en seriös diskussion letar man upp den vetenskapliga primärkällan istället för att be folk kolla igenom en clickbait-video.

Det är alltså enskilda röntgenbilder? Anekdotiska bevis? Hur vet vi att det ens är riktiga bilder?

Kommer ej kolla igenom en video för att bekräfta ett påstående som tar 5 sekunder att läsa. Ingen vettig människa sysslar med sånt. Man kollar på videon för emotionell tillfredsställelse. Detta är ett diskussionsforum och ingen stödgrupp.
Citera
2023-09-07, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
I en seriös diskussion letar man upp den vetenskapliga primärkällan istället för att be folk kolla igenom en clickbait-video.

Det är alltså enskilda röntgenbilder? Anekdotiska bevis? Hur vet vi att det ens är riktiga bilder?

Kommer ej kolla igenom en video för att bekräfta ett påstående som tar 5 sekunder att läsa. Ingen vettig människa sysslar med sånt. Man kollar på videon för emotionell tillfredsställelse. Detta är ett diskussionsforum och ingen stödgrupp.
Då går det inte att diskutera saken. Någon som ska tjafsa emot bevis när forskaren som tagit bilderna själv sitter på plats och kallar en video som är från nationell tv i usa med kända doktorer för "clickbait" Går inte att övertyga så då sätter jag punkt här. Tråkigt man inte kan få seriösa svar i en seriös fråga men flashback är flashback.

Ha det väl, du.
Citera
2023-09-08, 07:26
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Då går det inte att diskutera saken. Någon som ska tjafsa emot bevis när forskaren som tagit bilderna själv sitter på plats och kallar en video som är från nationell tv i usa med kända doktorer för "clickbait" Går inte att övertyga så då sätter jag punkt här. Tråkigt man inte kan få seriösa svar i en seriös fråga men flashback är flashback.

Ha det väl, du.

Du har ju helt i onödan gett oss läsare i uppgift att hitta dessa bevis i en två timmar lång video. Om det är bevis finns det en primärkälla att hänvisa till med ett abstract som tar 5 sekunder att skumma igenom. Minimum vore att ge en timestamp till dessa bilder i videon, så att vi kan följa upp det själva utan att sovra igenom 2 timmar av material.

Att 80% av hjärnan är helt nedsläckt för att folk har en personlighetsstörning är ett väldigt kontroversiellt påstående mot bakgrund av vad vi övergripligen vet om hjärnan.

Det är inget hat du får här...
Citera
2023-09-08, 11:07
Medlem
Mental är nog det jobbigaste. Egentligen tycker jag tjejer aldrig får använda intuition mot killar, eftersom det är deras starka sida. Killar får aldrig använda våld mot tjejer eftersom det är deras starka sida. Tjejer borde bara få använda psykiskt våld mot killar och killar borde bara få använda intuition mot tjejer. Det kanske hade varit rätt rättvist. Bara en tanke. Sen kan man ju vara vän istället. Kille mot kille, allt tillåtet osv
Senast redigerad av Alva-zin 2023-09-08 kl. 11:09.
Citera
2023-09-09, 23:09
Avslutad
Jag personligen anser inte att det är nyttigt för någon att grotta ned sig i detta, bättre att lägga ned energin på bättre ting. Du märker liksom om en individ är genuint toxisk eller inte.

Jag tror att det är samma skrot och korn oavsett vad de är "diagnostiserade" som (Autism, Narcissism, Sociopati, Psykopati) svart på vitt. De föds med en annan hjärnkoppling än den "Andra sidan"
Citera
2023-10-05, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Jag personligen anser inte att det är nyttigt för någon att grotta ned sig i detta, bättre att lägga ned energin på bättre ting. Du märker liksom om en individ är genuint toxisk eller inte.

Jag tror att det är samma skrot och korn oavsett vad de är "diagnostiserade" som (Autism, Narcissism, Sociopati, Psykopati) svart på vitt. De föds med en annan hjärnkoppling än den "Andra sidan"
Ja det har du ju rätt i att det är hjärnskador, det ser man här: https://youtu.be/3xTdj0k4mc4?t=143

Tycker dock du har helt fel i att man inte ska "grotta ner sig" (tror du menar GRÄVA ner sig) då det är just så man lär och läker. Desto mer man vet och har lärt sig, desto bättre kan man klara av dem. De tär oftast de själva som inte vill man lär sig då man fattar deras mentala spel så en liten varningsflagga på dig där du.

Att man märker om de är genuint giftiga är också lurigt då de börjar smått och bryter ner en bit för bit, du märker det inte själv förrän du är helt förstörd och de flesta är så söndermanipulerade vid det laget att de inte klarar ta sig ur då så riktigt så enkelt är det inte.

Lär och läs, säger jag!
Citera
2023-10-14, 10:44
Medlem
MyJustices avatar
De saknar funktioner i höger hjärnhalva ,
Det betyder att de är mentalt frånvarande och saknar empati .
jag får det til en skala som går såhär
Autism/Asbergers --- Narsissist----Sociopati .
bästa är att undvika dessa människor helt och hållet
Citera
2023-10-22, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du har ju helt i onödan gett oss läsare i uppgift att hitta dessa bevis i en två timmar lång video. Om det är bevis finns det en primärkälla att hänvisa till med ett abstract som tar 5 sekunder att skumma igenom. Minimum vore att ge en timestamp till dessa bilder i videon, så att vi kan följa upp det själva utan att sovra igenom 2 timmar av material.

Att 80% av hjärnan är helt nedsläckt för att folk har en personlighetsstörning är ett väldigt kontroversiellt påstående mot bakgrund av vad vi övergripligen vet om hjärnan.

Det är inget hat du får här...
Denna är direkt på: https://youtu.be/3xTdj0k4mc4?t=159 Tidsstämpeln är rakt på PET röntgen av frontalloberna som du ser är helt ickefunktionella.
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt

Förstår hur du menar men de av oss som anser dessa ting intressanta gör ett sjuhelvetes arbete för resten av befolkningen som "skiter i vilket" där man vill veta vilka skillnader det finns i hjärnorna och det hjälper dessutom brottsoffren med förlåtelse när de ser den som skadat dem är sjuk, svart på vitt. Är du med? Att förneka dem det vore bestialiskt för att inte nämna själviskt och undanhållande för att du finner det obekvämt att rota rätt i orsaken. Man förvägrar bara inte brottsoffer att kunna förlåta lättare.

En enorm del i läkandet från en kluster B personlighet är förståelse. Att stoppa huvudet i sanden är ingenting man sysslar med när man vill läka utan begreppet "Just move on!" Utan att ha förstått någonting, finns inte.
Citera
2023-10-25, 03:26
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Förstår hur du menar men de av oss som anser dessa ting intressanta gör ett sjuhelvetes arbete för resten av befolkningen som "skiter i vilket" där man vill veta vilka skillnader det finns i hjärnorna och det hjälper dessutom brottsoffren med förlåtelse när de ser den som skadat dem är sjuk, svart på vitt. Är du med? Att förneka dem det vore bestialiskt för att inte nämna själviskt och undanhållande för att du finner det obekvämt att rota rätt i orsaken. Man förvägrar bara inte brottsoffer att kunna förlåta lättare.

En enorm del i läkandet från en kluster B personlighet är förståelse. Att stoppa huvudet i sanden är ingenting man sysslar med när man vill läka utan begreppet "Just move on!" Utan att ha förstått någonting, finns inte.
Läget blir helt annorlunda om en Kluster B personlighet faktiskt har makt i ett samhälle.
Citera
2023-10-25, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Läget blir helt annorlunda om en Kluster B personlighet faktiskt har makt i ett samhälle.

Lustigt då jag atm sitter i en diskussion om just detta med en som har en som arbetskollega. Han menar det är vanligt i hans bransch (maktbransch samt hierarki) vilket jag tycker är märkligt då enligt den litteratur och forskning jag läst, påvisar att de inte klarar sig i just den branschen då de sållas ut direkt med hjälp av psykiatrisk utvärdering. Kolla Bernie Madoff, han klättrade högst upp och föll sedan hårdare än fan själv, samma sak med vad jag själv bevittnat; de ljuger sig högt upp i företaget för att rasera det.

Men kolla sedan Jimmy Fallon som upptäckte psykopati på PET-scan, han är en och arbetar som hjärnforskare, dock lider han mer av en vardagspsykopati.

Vad säger ni andra? Jag står förvirrad själv pga dessa motsägelsefulla informationskällor.
Citera
2023-10-26, 07:10
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Lustigt då jag atm sitter i en diskussion om just detta med en som har en som arbetskollega. Han menar det är vanligt i hans bransch (maktbransch samt hierarki) vilket jag tycker är märkligt då enligt den litteratur och forskning jag läst, påvisar att de inte klarar sig i just den branschen då de sållas ut direkt med hjälp av psykiatrisk utvärdering. Kolla Bernie Madoff, han klättrade högst upp och föll sedan hårdare än fan själv, samma sak med vad jag själv bevittnat; de ljuger sig högt upp i företaget för att rasera det.

Men kolla sedan Jimmy Fallon som upptäckte psykopati på PET-scan, han är en och arbetar som hjärnforskare, dock lider han mer av en vardagspsykopati.

Vad säger ni andra? Jag står förvirrad själv pga dessa motsägelsefulla informationskällor.
Ligger mycket i det. Verkligen inte bra ledare eller chefer. Där i mot i mer kriminell miljö så är deras förmågor till stor användning. På personligt plan så märker jag av narcissist och psykopat koncept. Rasera, dominera och plåga. Inte normalt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in