Citat:
Ursprungligen postat av
LifeSuckz
Jobbat 13 år inom bygg sektorn men har sista tiden haft extremt svår o hitta jobb efter min titel av kunskap. Behovet borde vara stort för min sektor men det är svåra tider nu så det är som det är tyvärr.
Har funderat på plugga men vet inte direkt vad jag bör sikta in mig på. Några tips är mkt tacksamt.
Jag är en vanlig ung stor starkt bygg man med grundläggande kompetenser för att förstå Vad som är rätt o fel. Tkr om manliga jobb där bära o bygga är nåt jag inte har problem med så länge lönen speglar arbetet. Hade en lön på 284kr i timmen som senast. Och vill helst stanna på den nivån. Men allt är av intresse. Blev lite flummigt men tips på vad man tror framtidens yrken kan vara för oss män som gillar aktivt yrke.
Det finns förmodligen ingen framtid du tänker på som kommer inträffa. Och snart kommer varken pengar eller jobb vara ett problem för dig.
Har du pengar så du klarar dig ett halvår (a-kassa?), då primärt i mat och kontanter är det bara luta sig tillbaka. Och njuta. (
Ta ut kontanter för 2-4 veckor)
Allt kommer rasa globalt. Det måste göra det. Pengar kommer inte vara ett problem för dig i framtiden. Du kommer ha så du klarar dig. Du kommer ha saker/upplevelser du inte ens kan köpa för pengar idag oavsett om du haft miljarder.
Folk hade ätit ris med bönor utan krydda i ett år med glädje om dom förstod vad som är på andra sidan av det här upplevda eländet vi befunnit oss i flera år nu.
Desto mer
dom drar åt tumskruvarna, och vallar, desto mer kommer folk som inte vill tänka själva tvingas till det. För deras eget bästa.