2023-09-04, 23:27
Medlem
-Andreas-s avatar
Hur vet du att hon är 'borta' o inte observerar, lyssnar på dig, kanske ibland påverkar dig på distans i allra högsta grad?
Citera
2023-09-04, 23:53
Medlem
-Andreas-s avatar
Har aldrig förstått mig på det makabra besökandet av gravplatser, det var väl inte där de från jordelivet bortgångna brukade vistas, skratta, leva o älska då de befann sig i sina temporära levande biologiska behållare som många kallar kroppar?
De finns väl snarare kvar, om än parallellt på andra sätt, på tex gräsmattan utanför huset, nere vid sjön där det brukade fiskas eller i fotöljen bredvid dig där hon kanske brukade spendera tid.
Citera
2023-09-04, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Har aldrig förstått mig på det makabra besökandet av gravplatser, det var väl inte där de från jordelivet bortgångna brukade vistas, skratta, leva o älska då de befann sig i sina temporära levande biologiska behållare som många kallar kroppar?
De finns väl snarare kvar, om än parallellt på andra sätt, på tex gräsmattan utanför huset, nere vid sjön där det brukade fiskas eller i fotöljen bredvid dig där hon kanske brukade spendera tid.

Det är inte det minsta makabert, det är platsen för den sista vilan och där man tar farväl, i en ceremoni så sänks kvarlevor eller aska ner, fullt rimligt att besök gravplatser!
Citera
2023-09-05, 00:04
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Det är inte det minsta makabert, det är platsen för den sista vilan och där man tar farväl, i en ceremoni så sänks kvarlevor eller aska ner, fullt rimligt att besök gravplatser!
Man borde inte ta farväl av någon som redan har begett sig vidare sen länge, av skalet, farkosten?
Har varit med x antal gånger vid döende/avlidna o bara sett tomma skal framför mig efter de försvunnit från sina trasiga farkoster, inte känt någon närvaro därefter, därav mitt synsätt på detta.
Citera
2023-09-05, 00:05
Bannlyst
Citat:
Man borde inte ta farväl av någon som redan har begett sig vidare sen länge, av skalet, farkosten?
Har varit med x antal gånger vid döende/avlidna o bara sett tomma skal framför mig efter de försvunnit från sina trasiga farkoster, inte känt någon närvaro därefter, därav mitt synsätt på detta.

har du upplevt döden?
Citera
2023-09-05, 00:10
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
har du upplevt döden?
Än har jag inte kommit till nästa resa mot Härefter, nya livet, fortsättningen, döden kalla det vad du vill. Döden (i fysik mening) har jag närvarat vid många tillfällen, som jag skrev.
Citera
2023-09-05, 00:15
Bannlyst
Citat:
Än har jag inte kommit till nästa resa mot Härefter, nya livet, fortsättningen, döden kalla det vad du vill. Döden (i fysik mening) har jag närvarat vid många tillfällen, som jag skrev.

Närvarat är inte samma sak som att uppleva, had du varit på andra sidan så hade du varit av en annan åsikt, men det kommer vi alla få uppleva förr eller senare!
Citera
2023-09-05, 00:15
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Det är väl bara prata med en tibetansk lama så löser det sig. Beroende på var hon är i bardo eller nästa livscykel så vet han vad som är bra att göra. M P S.
Citera
2023-09-05, 00:17
Avslutad
Skriver sällan här.

Beklagar bortgången.

Tycker du har fått några vettiga svar.

Vad menas med kontakt och vad är det du önskar förmedlas?

Ett sätt kan vara att tala till din mor i tanken, t ex när du lagt dig för natten, som om att hon hör vad du säger och känner. Ett liknande sätt är att skriva och ev. placera texten på en plats som hon gillat. Kanske får du inte höra hennes röst omedelbart, men vem vet egentligen på lång sikt..

Lycka till, håller på dig!
Citera
2023-09-05, 00:26
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Närvarat är inte samma sak som att uppleva, had du varit på andra sidan så hade du varit av en annan åsikt, men det kommer vi alla få uppleva förr eller senare!
Nej självklart hade det varit svårt för min trasiga farkost, lik som det kan kallas, att skriva om sådant här i jordelivet. Precis, det får vi alla reda på, senare.
Citera
2023-09-05, 01:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaLandetTibet
Hej, min mamma gick bort för en tid sedan. Jag undrar hur får jag kontakt med henne?

Inget trams tack.
Det kan du nog inte men som jjujju skrev så kan hon kanske kontakta dig. Sånt händer. Men det är inget du kan ordna via "medier" eller så.
Citera
2023-09-05, 01:30
Medlem
I den här dimensionen är tiden linjär och folk som dör försvinner. Men utanför dimensionen vi lever i är inte tiden nödvändigtvis linjär, och alla som någonsin har fötts och dött existerar simultant. Det är en tröst för mig att tänka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in