2026-01-24, 16:30
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Det bådar gott. Snart har TV4 och deras PK-bögar gått i graven.

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Patetiken är stark, nu har snart hela januari gått och tv4 har inte lyckats producera en enda fredags/lördag/söndags underhållnings-säsongstart på primetime ännu utan visar hellre repriser av Hellenius Hörna (Hylans Hörna rippoff) & Komikerjävel, allt för att spara pengar antagligen, vad vi har fått är det avskyvärda Körslaget-special iom att det sponsrats av en jävla cancerfond, det är istället för en annan avkysvärd gala

Man har förlängt sändningstiden på Farmen för att fylla ut tablån
Jag trodde jag skulle sakna TV4 några dagar, men har inte saknat kanalen det minsta! Kan erkänna att jag har streamat nåt enstaka på TV4 Play (gratisversionen), men det kan jag både ha och mista. Jag kan tänka mig att Nyheterna i framtiden livesänds, och Bingolotto så länge det programmet överlever, medan kanalen i övrigt blir en ren streamingplattform, där den som vill se Bäst i test och annan underhållning tittar på tider när det inte krockar med SVT:s flaggskepp.
Citera
2026-01-29, 20:19
Medlem
Lägg ner tv 4 helt - så uttråkad på den kanalen.
Citera
2026-01-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RachelMaddow
TV 4 är ju rätt så korkade som lägger Bäst i test samtidigt som SVT sänder På Spåret. Här köper man över programmet från SVT och ger programmet svårast konkurrens. Klart att programmet tappar tittare.
SVT:s satsning på Sverige Live är ju en succé. Att slå ihop Gokväll och Fråga Doktorn tillsammans och blanda med dagsaktuella nyheter, kultur och väder är ju en smart programidé.
Att SVT sedan launchar programmet samma dag som TV 4 lämnar marknätet är ju genialiskt.
Mitt tips är att om Sverige Live fortsätter lika starkt så kommer Efter Fem bli nästa program som läggs ner.

TV4 kunde inte bry sig mindre om sina Tv tittare de satsar bara på Tv4 play jag själv har tex aldrig sett 1 sekund av Bäst i Test på tv då jag alltid kollar på fredag morgon på play
Citera
2026-01-30, 06:38
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
TV4 kunde inte bry sig mindre om sina Tv tittare de satsar bara på Tv4 play jag själv har tex aldrig sett 1 sekund av Bäst i Test på tv då jag alltid kollar på fredag morgon på play
Visst satsar de mest på sin Playtjänst! Jag har lagt märke till att de ett bra tag säger "På TV4 Play, och TV4!", alltså nämner Play först när de puffar för program. Men jag tycker detsamma gäller även SVT nuförtiden, även där sänds en del program bara på Play nuförtiden.
Citera
2026-02-05, 15:41
Medlem
Riksreptilens avatar
Så det var det här de sparade alla pengar till.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/d4mQrA/robinson-ska-spela-in-sasong-med-tidigare-vinnare-och-profiler

Aftonbladet kan avslöja att det snart kommer spelas in en supersäsong av ”Robinson” med tidigare vinnare och profiler – som kommer sändas lagom till 30-årsjubileet nästa år.
En av de medverkande ska enligt uppgifter vara Robert ”Robinson-Robban” Andersson.

Enligt Aftonbladet uppgifter åker deltagarna iväg på påskafton och kommer hem i slutet av maj. Inspelningen sker i Malaysia och troligen på ön Tengah – platsen där premiärsäsongen spelades in. En annan källa hävdar dock att platsen blir Isla Gibraleón i Panama där den första säsongen av ”The Island” spelades in.

Det senare vore lite mer spännande då det är ca 10 % chans att USA flotta åker förbi och är hotfull mot Panama.
Citera
2026-02-05, 21:58
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Så det var det här de sparade alla pengar till.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/d4mQrA/robinson-ska-spela-in-sasong-med-tidigare-vinnare-och-profiler

Aftonbladet kan avslöja att det snart kommer spelas in en supersäsong av ”Robinson” med tidigare vinnare och profiler – som kommer sändas lagom till 30-årsjubileet nästa år.
En av de medverkande ska enligt uppgifter vara Robert ”Robinson-Robban” Andersson.

Enligt Aftonbladet uppgifter åker deltagarna iväg på påskafton och kommer hem i slutet av maj. Inspelningen sker i Malaysia och troligen på ön Tengah – platsen där premiärsäsongen spelades in. En annan källa hävdar dock att platsen blir Isla Gibraleón i Panama där den första säsongen av ”The Island” spelades in.

Det senare vore lite mer spännande då det är ca 10 % chans att USA flotta åker förbi och är hotfull mot Panama.

Julia Franzén igen, otroligt vad denna människa får synas.
Citera
2026-02-11, 06:21
Medlem
För mig har väl TV4 nått gränsen till sin egen död när de trots att de inte är kapabla till det har tagit över Vinter OS 2026. Och erbjuder sändningarna via betalvarianten TV4 Plus. Det kan iof sig acceptera. Men då ska självklart sändningarna vara REKLAMFRIA!!! Om man betalar för att se sändningarna! TV4 ska SKÄMMAS NER TILL FOTKNÖLARNA!

Tänk dig en hockeymatch och 2 minuter innan full tid så bryter de direktsändningen och slänger in reklam. Eller ett sprinterlopp på skidor och de bryter sändningen ett par minuter innan målgång!!?????

Nej, TV4 och norska Schibsted får fan i mig skärpa till sig om de ska visa framfötterna i en tuff mediabransch.
Citera
2026-02-11, 10:12
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedclub
För mig har väl TV4 nått gränsen till sin egen död när de trots att de inte är kapabla till det har tagit över Vinter OS 2026. Och erbjuder sändningarna via betalvarianten TV4 Plus. Det kan iof sig acceptera. Men då ska självklart sändningarna vara REKLAMFRIA!!! Om man betalar för att se sändningarna! TV4 ska SKÄMMAS NER TILL FOTKNÖLARNA!

Tänk dig en hockeymatch och 2 minuter innan full tid så bryter de direktsändningen och slänger in reklam. Eller ett sprinterlopp på skidor och de bryter sändningen ett par minuter innan målgång!!?????

Nej, TV4 och norska Schibsted får fan i mig skärpa till sig om de ska visa framfötterna i en tuff mediabransch.
Jag tror mig ha läst att TV4 köpte rättigheter för "Free-to-air", som lär betyda gratistittning på marknätet. De låg ju på marknätet när avtalet skrevs. Kan nån förklara varför det i så fall inte är avtalsbrott att bara sända i TV4 Play Plus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in