2026-08-10, 13:49
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Du blir kränkt bara för att man kallar dig bror
Åk till bollhavet, det är nog det enda stället du klarar av. För ute i verkligheten bland kvinnor klarar du inte av
Jag har flickvän. Och mina kollegor på jobbet är mestadels kvinnor.
Citera
2026-08-10, 13:49
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinggren
Det är inte fel att arbeta emot ett bättre jobb, men vad är ett seriöst jobb enligt dig?
Det är det som jag än inte vet.
Citera
2026-08-10, 13:53
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Varför vill du inte prata med en psykolog? Är det omanligt?
Vad ska jag göra där? Har inget att prata ut om direkt.
Har ni gått till en psykolog? Är det normalt okej att kalla någon för CP-skadad, efterbliven, mentalt handikapp och allt sånt som nu har kallat mig för?

Hur skulle det bli och påverkas om jag skulle säga allt som ni har kallat mig för till er? Inget som ni bryr er och rycker på axlarna? Är det så ni tänker när ni vill lägga till en lite "krydda" i meningen? Har du ens sett något av vad ni kallar mig för? Vad kallat jag er för något och hur ofta?
Citera
2026-08-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Det är det som jag än inte vet.

Ett tips skulle kunna vara att du testar söka arbete som sophämtare/renhållningsarbetare. Ett hederligt och seriöst arbete som dessutom ger bra betalt. Dina arbetskamrater blir rejäla, jordnära och varma människor.

Citera
2026-08-10, 14:17
Medlem
Citat:
Har ni gått till en psykolog? Är det normalt okej att kalla någon för CP-skadad, efterbliven, mentalt handikapp och allt sånt som nu har kallat mig för?

Hur skulle det bli och påverkas om jag skulle säga allt som ni har kallat mig för till er? Inget som ni bryr er och rycker på axlarna? Är det så ni tänker när ni vill lägga till en lite "krydda" i meningen? Har du ens sett något av vad ni kallar mig för? Vad kallat jag er för något och hur ofta?

Ja, jag har pratat med en psykolog.
Man kan gå till psykologer av olika anledningar, att få hjälp med sitt bristande konsekvenstänk tex.

Mig veterligen har jag aldrig kallat dig för CP, eller något av det, förutom möjligtvis en gång när jag sa att om Beckomberga hade varit öppet hade du bott där.

Att folk kallar dig för saker får stå för dom som gör det, en psykolog hade kunnat hjälpa dig med det också.

En psykolog hade också mest troligen sagt åt dig att sluta svara i tråden eftersom du uppenbarligen inte mår bra av att vistas här
Citera
2026-08-10, 14:31
Medlem
0perators avatar
Citat:

Igen, du är på fb.
Ta det eller logga ut.

Tråden är till för att diskutera dig och eftersom du verkar ha som MO att kapa samtalet och sitta härinne och snacka gudomliga mängder skit så får du helt enkelt bara ta att folk tappar tålamodet.
Citera
2026-08-10, 15:08
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Man kan gå till psykologer av olika anledningar, att få hjälp med sitt bristande konsekvenstänk tex.

Mig veterligen har jag aldrig kallat dig för CP, eller något av det, förutom möjligtvis en gång när jag sa att om Beckomberga hade varit öppet hade du bott där.

Att folk kallar dig för saker får stå för dom som gör det, en psykolog hade kunnat hjälpa dig med det också.

En psykolog hade också mest troligen sagt åt dig att sluta svara i tråden eftersom du uppenbarligen inte mår bra av att vistas här
han tog illa upp över att någon sa att han var geopolitiskt efterbliven. Han fastnade dock över ordet efterbliven. Inte en chans att han ens förstod varför det "tillmälet" dök upp.
Citera
2026-08-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestOfSekten
han tog illa upp över att någon sa att han var geopolitiskt efterbliven. Han fastnade dock över ordet efterbliven. Inte en chans att han ens förstod varför det "tillmälet" dök upp.
Jo jag vet, Kirk har ju en tendens att hänga upp sig på fel saker
Citera
2026-08-10, 15:48
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Ett tips skulle kunna vara att du testar söka arbete som sophämtare/renhållningsarbetare. Ett hederligt och seriöst arbete som dessutom ger bra betalt. Dina arbetskamrater blir rejäla, jordnära och varma människor.

Nu kanske jag mer administration uppgifter. Kontorsjobb.
Citera
2026-08-10, 15:48
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:

Men hur mår ni andra av att vara här?
Citera
2026-08-10, 15:59
Medlem
Kirk03Linds avatar
Till er som är nyfikna om mitt jobb. Ja, det blev en diskussion med chefen om mina kontroversiella yttranden. Seriöst och resonligt samtal. Att jag är undermedveten om att allt som är kontroversiellt som jag yttrar mig skadar mitt arbetsplats varumärke eftersom jag har sagt vart jag jobbar.

Men jobbet fick jag behålla. Tack och lov, annars skulle NI (internet) ha vunnit över mig i mitt liv. Men att det blir konsekvenser, en svår fläck för de att tvätta bort. Så sedermera kommer jag inte svara på vart jag jobbar utan bara vad jag jobbar som, leverantör.

Så jag ber om ursäkt och jag gick för långt. Kommer bli lite bättre på att tänka efter när det kommer upp starka ämnen om jag vill yttra mig och eller hur jag ska formulera min mening.
Citera
2026-08-10, 16:25
Medlem
DrTerrors avatar
Citat:
Vad är för fel med det? Det händer så sällan i svensk historia.

Plus, jag står faktiskt för denna sak. Att legalisera spioneri och underrättelseverksamhet.

Masskjutningar och kannibalmord sker sällan i svensk historia också. Nåt du också vill legalisera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in