2023-08-27, 16:01
Medlem
Hejsan har nyligen bytt från escitalopram till Voxra (1 vecka sen ) och är så förbaskat yr och ögonen hänger inte riktigt med och blivit väldigt arg lätt
Har slutat med Escitalopram förut och då satt det i 6 månader med yr och ögonen inte hängde med så började med dom igen men får villket fall ångest även om jag tar Escitalopram så tänkte höra om någon har varit med om liknande ?
Ursäkta att jag skriver som en kratta
Citera
2023-08-27, 16:03
Medlem
Glömde skriva att så fort jag blir smått irriterad känns det som hela hjärnan vänder håll en sekund
Citera
2023-08-27, 16:06
Medlem
Port-charlottes avatar
Ja,jag har varit med om det mesta,det går över,kan ta lite tid,rid ut stormen ,det är normalt

Edit:räkna med brainzapps
Senast redigerad av Port-charlotte 2023-08-27 kl. 16:07. Anledning: Tillägg
Citera
2023-08-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Ja,jag har varit med om det mesta,det går över,kan ta lite tid,rid ut stormen ,det är normalt

Edit:räkna med brainzapps

Så de är normala reaktioner på det med att jag byter medecin så ja inte håller på att bli galen , tack för svar verkligen de uppskattas
Citera
2023-08-27, 16:08
Medlem
StonedMonkeys avatar
Inte gjort bytet men ätit voxra och inte upplevt någon av dom biverkningarna du beskriver, skulle tipsa dig om att omgående kontakta din läkare och berätta.
Citera
2023-08-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Inte gjort bytet men ätit voxra och inte upplevt någon av dom biverkningarna du beskriver, skulle tipsa dig om att omgående kontakta din läkare och berätta.

Tror inte de är voxran har blivit så varje gång jag slutat med Escitalopram Men trodde det inte skulle bli så med tanke på att jag bytte medecin
Citera
2023-08-27, 16:21
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamns
Tror inte de är voxran har blivit så varje gång jag slutat med Escitalopram Men trodde det inte skulle bli så med tanke på att jag bytte medecin

Okej. Escitalopram och voxra är ju 2 helt skilda läkemedel. Den ena påverkar seratoninet och den andra dopaminet, så att du slutar med Escitalopram påverkar seratoninet men att du börjar med voxra påverkar dopaminet.
Citera
2023-08-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Okej. Escitalopram och voxra är ju 2 helt skilda läkemedel. Den ena påverkar seratoninet och den andra dopaminet, så att du slutar med Escitalopram påverkar seratoninet men att du börjar med voxra påverkar dopaminet.
Ja de låter logiskt att jag får utsättningssymptom om de påverkar helt
Olika saker i hjärnan
Citera
2023-08-27, 16:52
Medlem
Escitalopram måste trappas ut antingen först eller under tiden voxra sätts in. Det här är absolut inte bra och din läkare bör fråntas sin legitimation. Otroligt.
Citera
2023-08-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Escitalopram måste trappas ut antingen först eller under tiden voxra sätts in. Det här är absolut inte bra och din läkare bör fråntas sin legitimation. Otroligt.

Hade trappat ner till 5 mg från 20 kanske lite för fort men gått på citalopram/Escitalopram i 5 år nu
Citera
2023-08-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamns
Hade trappat ner till 5 mg från 20 kanske lite för fort men gått på citalopram/Escitalopram i 5 år nu

Ok. Alltid bättre att trappa ned långsamt och hoppet från 5 till 0 mg kan vara onödigt också. Det är lite individuellt men utsättningssymptom får man i princip alltid oavsett när man tar bort SSRI.
Citera
2023-08-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Ok. Alltid bättre att trappa ned långsamt och hoppet från 5 till 0 mg kan vara onödigt också. Det är lite individuellt men utsättningssymptom får man i princip alltid oavsett när man tar bort SSRI.
Ja extremt yr för ögonen inte hänger med liksom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in