2023-08-27, 05:20
Medlem
Kan tvinga mig men då hamnar jag på akuten för skriker av smärtorna och då får jag bara morfin. Och om bara äter lite till då får jag ingen sömn, blodtrycket ökar till det dubbla och får såna hjärtklappningar och prata inte om svettningarna. Testat sömntablett men när vaknar är det som jag inte har sovit en blund. Och nästa dag då kan bara ligga i sängen för smärtorna. Några gånger har jag även spytt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sedam. Vad fan ska man göra? Känner också folk i exakt samma läge som dig. Det går liksom inte att säga käk bara! Det gör ont de får kräkreflexer på direkten. Jag menar det är ju inte kul att tvinga i sig mat varenda jävla dag.
Citera
2023-08-27, 05:22
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmalensee92
Brukar testa nya mediciner minst 1-2 månader. Brukar inte överdosera så mycket då jag är rädd det ska göra det sämre. Tar efter rekommendation max dubbeldos av det.

Det är bra men detta är ingen medicin i den bemärkelsen utan ett kosttillskott. Du borde för övrigt lyssna på Herr Zaedrews

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skulle nog testa utanför vad läkarna tycker
Senast redigerad av MrMadoff 2023-08-27 kl. 05:43.
Citera
2023-08-27, 05:59
Bannlyst
Lågkolhydratkost, inget socker och mycket fibrer och vatten. Finns inget annat sätt.
Citera
2023-08-27, 06:08
Medlem
killdozer666s avatar
Hur mycket tränar du? Kan du prova andra träningsformer? Tänkte om tarmarna är långsamma kan motion hjälpa. Dricker du kaffe? Drick nån kopp kaffe och kör ett spinningpass så kanske nåt händer?
Citera
2023-08-27, 06:14
Medlem
Jag vet testat allt sånt också. Från apotek, Svenska hälsokost, body store och massa andra ställen. Brukar stå rekomendation hur mycket man ska ta på dem, annars söker jag bara på nätet vad andra tagit.

Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Det är bra men detta är ingen medicin i den bemärkelsen utan ett kosttillskott. Du borde för övrigt lyssna på Herr Zaedrews
Citera
2023-08-27, 06:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schmalensee92
...

Har du blivit utredd för skolios? Det kan ge just de symptomen på andning, hjärta och magbesvär som du beskriver.
Citera
2023-08-27, 06:21
Medlem
Brukade träna men när jag bara får i mig 600 kalorier så orkar jag inte så mycket och även det får jag ju lite ont utav. Brukade träna väldigt mycket förr, löpning, styrketräning, simmning och lite yoga eller övningar som skulle vara bra för just magen. Brukade även dansa och gick i kampsport. Försöker jogga till jobbet varje dag men svårt att orka med det. Tycker inte gör någon speciell skillnad.
Just kaffe har jag lite svårt att få i mig.

Citat:
Ursprungligen postat av killdozer666
Hur mycket tränar du? Kan du prova andra träningsformer? Tänkte om tarmarna är långsamma kan motion hjälpa. Dricker du kaffe? Drick nån kopp kaffe och kör ett spinningpass så kanske nåt händer?
Citera
2023-08-27, 06:33
Medlem
Yes även det, ena benet är två cm längre än det andra så har gjort massor med undersökningar för ryggen med. Brukade ha sne rygg i låg ålder men ingenting som syns längre och dem säger att det inte kan bero på det.

Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Har du blivit utredd för skolios? Det kan ge just de symptomen på andning, hjärta och magbesvär som du beskriver.
Citera
2023-08-27, 08:22
Medlem
Om du nu fått testa en massa olika mediciner och ändå röker mycket så vill jag tipsa om att blanda ner Cannabis Sativa i tobaken och röka joint istället för cigg.

Eller egentligen äta / dricka örten Cannabis. Det är nyttigare medicinskt. Din kropp och själ kanske blir glad av att få lite av finaste naturläkemedel i sig.

Varför inte lägga i några magiska svampar i kakan också.

MVH
Citera
2023-08-27, 08:25
Medlem
Gör ett försök ta dig till Finland, Finlands offentligt finansierade sjukvårdssystem är ett av de bästa i världen, både då det kommer till kvaliteten och resultaten inom vården, ingenting alls i närheten av detta skitland.
Citera
2023-08-27, 11:39
Medlem
Entekopps avatar
Du måste sluta röka, det torkat ut lungor och mage vilket försämrar matsmältningen.

Sen ät mkt råkost, frukt och frön , bönor, linser för att få bättre fart på magen. Ät mild mat kokt/ångkokt eller bröd, inga starka kryddor förutom små mängder ingefära. Du måste även aktivera lungorna då dom är lika viktiga för matsmältningen som dom andra organen. Om du inte orkar träna så kan du göra yoga/qi gong eller bara ligga ner på rygg och andas djupt och långsamt en stund.

Gör/tarm-massage, andas djupt några ggr sen sug in magen så mycket du kan och håll andan , massera hela buken i en cirkulär rörelse så många ggr du klarar utan att andas. Variera med och motsols. Repetera 5-10 ggr.

Öva på att vara avslappnad. Oro har en starkt negativ påverkar på magen och matsmältningen. Så du måste sluta oroa dig! Att jämt gå runt och oroa sig är som att köra bil med handbromsen i! Öva på att slappna av totalt, i början kan du lägga dig ner på rygg i tyst/mörkt rum och bara släpp taget och låt allt flöda, när du lärt dig det så kan du öva på att göra det i alla situationer.

Det finns riktiga lösningar på dina besvär men dom hittar du inte inom vården.
Citera
2023-08-27, 14:57
Medlem
Mitt tips, kanske banalt med tanke på att symptomen är så pass alvarliga men det är såndär enkel grej att testa och det är att äta magnesium. Varför då? jo har man problem med magen minskar upptaget av magnesium, detta leder därefter till stresspåslag och ångest och sov bekymmer då man får magnesiumbrist. För lite magnesium gör magen långsammare osv runt i en negativ spiral. Magnesium skall tydligen binda upp vatten och öka på farten på magen beroende lite på vilken variant man äter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in