Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Klart saken ska utredas. Jag spekulerade bara varför spelarna strejkade. Det finns fortfarande en chans att din älskling blir rentvådd

Jag skulle säga att den här videon med "beso beso beso, presi presi presi" har börjat bli en meme. Och man kan tydligt märka att hetsen mot Rubiales hos vanligt folk i avtagit rejält! Lyckas Rubiales skramla fram någon video från andra sidan där man kan se att Hermoso säger något eller svarar honom, så är det väl game set match Rubiales.
Eftersom jag tittar på damfotboll regelbundet både svensk fotboll och utomlands tycker jag det är synd att många spottar på damfotbollen efter det som skett, med tanke på att de tycker att Hermoso kidnappat situationen för andra motiv än sanningen.
Det är möjligt att Rubiales kommer bli avsatt och kanske även coachen Vilde, men överlag har damfotbollen och feminismen förlorat i anseende pga den enorma överdrivna reaktion på händelsen.
Lyckligtvis kan jag skilja på de individer som försöker utnyttja situationen för egen gagn och resten av damfotbollsvärlden, men många vanliga fans kan inte det.
Det som skulle hänt i det här fallet är, utredning, rättegång dom och sedan fördömanden från fotbollsvärlden, spelare och ledare osv. Inte DOM i AFFEKT från ALLA och sedan utredning av en värld som redan har dömt på förhand!