2023-09-02, 09:52
Medlem
Familjen försvarar Luis Rubiales – släpper bildbevis

Familjemedlemmarna har valt att vara anonyma, men har gett Daily Mail tillgång till bilder som de menar är bevis för att Rubiales är omhändertagande och respektfull mot kvinnor.

– Titta på de här bilderna, han är en kärleksfull man. Han älskar sin familj och respekterar kvinnor, säger familjemedlemmarna till tidningen.

– Den här häxjakten har skapats ur intet och är inte schysst mot Luis – han blir lynchad globalt och det är inte rättvist mot honom. Alla tror att han är en sexistisk kvinnohatare, men inget kunde vara mindre sant. Han har tre döttrar för guds skull, de är hans stolthet och glädjen i hans liv. Så han vet hur man respekterar kvinnor.

Familjen menar att kyssen av Jenni Hermoso, som själv har fördömt Rubiales agerande, är harmlös.

– Det enda har gjort sig skyldig till är att bli för euforisk. Men Spanien hade precis vunnit VM, ett litet firande är väl helt i sin ordning. Han är en väldigt känslomässig man. När han träffar oss i familjen så kysser han alltid oss.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/familjens-bilder-som-ska-ta-dod-pa-anklagelserna/?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12469469/Luis-Rubialess-family-hit-claims-sexist-say-guilty-excessive-euphoria-reveal-images-loving-father-re spects-women.html?ito=social-twitter_dailymailsport
Citera
2023-09-02, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Med tanke på att fb är värsta skvallerblaskan och inte en rättssal och att snubben håller fast henne och därmed tvingar henne att bli kysst så är allt dåligt om denna man relevant.

Det blir en juridisk sak i någon rättssal senare att eventuellt dela upp och döma för enskilda händelser.

Nu är det ju inte så svårt att lyfta sina egna händer och ta bort hans händer
Och nej det är ingen kyss, det är en puss
Citera
2023-09-02, 10:18
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Så du menar att det inte spelar någon roll för Rubiales om han sparkas ut från förbundet, får noll betalt och blir paria? Eller om han köps ut, får fullt betalt och eventuellt får en annan tjänst? Du menar att det inte ligger i Rubiales intresse att försöka undvika att bli avstängd från all fotboll i 15 år?

Han kommer bli av med jobbet och är bränd under överskådlig framtid. Får väl börja om någon annanstans.

Hur hans kontrakt ser ut vet jag inte om det är känt, men säkert kommer han inte bli lottlös hur det än slutar. Sedan kan jag nog hålla med dom som tycker att detta totalt tappat alla proportioner.
Citera
2023-09-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Spelar ju ingen roll, damlaget vägrar ju spela om han är kvar.

Precis! Dessutom vinner Sverige på walkover om de inte spelar den 22 september. Helst hade jag dock sett en match så förhoppningvis lyckas de bli av med aset före dess.
Citera
2023-09-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Precis! Dessutom vinner Sverige på walkover om de inte spelar den 22 september. Helst hade jag dock sett en match så förhoppningvis lyckas de bli av med aset före dess.

Rubiales är ju avstängd från allting i 90 dagar, så är väl ganska poänglöst att strejka då?
Citera
2023-09-02, 20:44
Medlem
Citat:
Rubiales är ju avstängd från allting i 90 dagar, så är väl ganska poänglöst att strejka då?

Jag tror snarare syftet med strejken är att Rubiales inte ska komma tillbaka efter 90 dagar. Inte att de får en temporär 90 dagars semester från svinet.
Citera
2023-09-02, 20:54
Medlem
Citat:
Jag tror snarare syftet med strejken är att Rubiales inte ska komma tillbaka efter 90 dagar. Inte att de får en temporär 90 dagars semester från svinet.

90 dagar är ju för att saken ska redas ut av alla inblandade organ. Bara idioter vill att beslut ska tas utan utredning! Ungefär som några feminister jag såg skriva "men vad är som händer? vi har skrikit oss hesa dygnet runt en hel vecka, varför tar det så lång tid"?
Citera
2023-09-02, 20:55
Medlem
Citat:
90 dagar är ju för att saken ska redas ut av alla inblandade organ. Bara idioter vill att beslut ska tas utan utredning! Ungefär som några feminister jag såg skriva "men vad är som händer? vi har skrikit oss hesa dygnet runt en hel vecka, varför tar det så lång tid"?

Klart saken ska utredas. Jag spekulerade bara varför spelarna strejkade. Det finns fortfarande en chans att din älskling blir rentvådd
Citera
2023-09-02, 22:19
Medlem
Snubchurps avatar
Han tar tag i bakhuvudet på henne och trycker käften emot hennes. Det är ingen kindpuss vi snackar om.

Ja, det var nån som sa att det finns viktigare saker att lägga energi på. Ska vi utgå från det resonemanget kan vi lägga ned 80-90% av Flashbacks trådar för övrigt.
Citera
2023-09-02, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Han tar tag i bakhuvudet på henne och trycker käften emot hennes. Det är ingen kindpuss vi snackar om.

Hon lyfter upp honom, går till och med upp på tårna för att få honom högre upp i luften. Lägg ner. Märker du inte själv hur fallet har svängt komplett sedan fullare information kom ut. Expressen har pudlat. Alla ser Hermoso som falsk och manipulerad/manipulativ.
Citera
2023-09-02, 22:50
Medlem
Citat:
Klart saken ska utredas. Jag spekulerade bara varför spelarna strejkade. Det finns fortfarande en chans att din älskling blir rentvådd

Jag skulle säga att den här videon med "beso beso beso, presi presi presi" har börjat bli en meme. Och man kan tydligt märka att hetsen mot Rubiales hos vanligt folk i avtagit rejält! Lyckas Rubiales skramla fram någon video från andra sidan där man kan se att Hermoso säger något eller svarar honom, så är det väl game set match Rubiales.

Eftersom jag tittar på damfotboll regelbundet både svensk fotboll och utomlands tycker jag det är synd att många spottar på damfotbollen efter det som skett, med tanke på att de tycker att Hermoso kidnappat situationen för andra motiv än sanningen.

Det är möjligt att Rubiales kommer bli avsatt och kanske även coachen Vilde, men överlag har damfotbollen och feminismen förlorat i anseende pga den enorma överdrivna reaktion på händelsen.

Lyckligtvis kan jag skilja på de individer som försöker utnyttja situationen för egen gagn och resten av damfotbollsvärlden, men många vanliga fans kan inte det.

Det som skulle hänt i det här fallet är, utredning, rättegång dom och sedan fördömanden från fotbollsvärlden, spelare och ledare osv. Inte DOM i AFFEKT från ALLA och sedan utredning av en värld som redan har dömt på förhand!
Senast redigerad av Deslauriers 2023-09-02 kl. 22:55.
Citera
2023-09-02, 22:55
Medlem
Citat:
Jag skulle säga att den här videon med "beso beso beso, presi presi presi" har börjat bli en meme. Och man kan tydligt märka att hetsen mot Rubiales hos vanligt folk i princip avtagit!

Eftersom jag tittar på damfotboll regelbundet både svensk fotboll och utomlands tycker jag det är synd att många spottar på damfotbollen efter det som skett, med tanke på att de tycker att Hermoso kidnappat situationen för andra motiv än sanningen.

Det är möjligt att Rubiales kommer bli avsatt och kanske även coachen Vilde, men överlag har damfotbollen och feminismen förlorat i anseende pga den enorma överdrivna reaktion på händelsen.

Lyckligtvis kan jag skilja på de individer som försöker utnyttja situationen för egen gagn och resten av damfotbollsvärlden, men många vanliga fans kan inte det.

Jag har inte märkt av att många spottar på damfotbollen på grund av Hermoso; snarare tvärtom. Det kanske är mer vanligt i dina tvivelaktiga kretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in