2023-08-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Haha, du är så jävla bisarr.
Dina tolkningar som du gör på främlingar som du inte känner som talar ett språk du uppenbarligen inte är främmande med är helt jävla bisarra. Hon säger helt klart och tydligt att hon inte gillade det, ingenstans säger hon "jag gillade inte kvaliten på kyssen".

För någon som påstår sig gilla rättssäkerhet så gör du väldigt mycket egna tolkningar och påståenden som ingen annan gör.

Jag har gott om vänner i flera spansk-talande länder som varken bryr sig om damfotboll, Hermoso eller Rubiales som kunnat översätta mer rättvist än feminism-media.

Faktum kvarstår att Hermoso sagt att hon sagt OK till kyssen, sen kan du skitsnacka hur mycket du vill! Hennes trovärdighet som vittne är noll och intet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Allt handlar om kontext. Att jämföra detta med en situation med en "chef" eller överhuvudtaget en normal arbetsplats är helt förfelat. Jag håller med om att det var vulgärt att ta sig i skrevet, även om det gick mycket snabbt. Men vi åtalar inte folk för det. Och inte heller tvingar vi dem att avgå på grund av det. Nadal var inne i kungliga boxen i Wimbledon 2008 när han vann finalen, men ingen brydde sig, och det var snarare kungligheterna som kladdade på honom än tvärtom.

Rubiales är inte Hermosas "chef". De är snarast på samma team i samma organisation. Hon lyfter upp killen och deltar mycket uppenbart i kärvänligheten. Kanske var pussen (att kalla det en "kyss" väcker fel associationer på svenska) lite förhastad, men som hennes reaktion visar var det ingen stor grej. En snabb ursäkt sen ska saken vara ur världen. Men de såg möjligheten och tvingade in henne i sitt camp för att bli av med killen för gamla saker (och där kanske de har rätt, det har jag ingen koll på). Men priset är att folk känner allt mindre sympati med dem, och VM-titelns värde har devalverats radikalt.

Hon lyfter inte upp killen och om du hade haft någon som helst vetskap om det spanska landslaget så hade du vetat att spanjorskorna haft väldigt stora problem med både förbundet och sin huvudtränare. Faktum är att det var tal om att bojkotta VM helt och hållet med anledning av förbundets totala vägran att göra något åt deras tränarsituation.

Att du då menar att chefen för förbundet helt plötsligt skulle ha en så nära relation till en av spelarna att han får för sig att greppa tag om hennes huvud och kyssa hennes läppar är bara bisarrt.
Citera
Avslutad
Kommer ihåg när det kom på Sportnytt när en spelare gjort mål, och sen när man firade målet så bet en av hans lagkamrater honom lite snabbt i kuken. Lite "what the fuck?"-känsla förstås, men alla bara skrattade över det. Han själv var helt lugn, märkte att nåt hände där nere, men reflekterade inte vidare över det.

Idag hade väl killen åkt i fängelse. Eller nej förresten, eftersom "offret" bara var en man.

https://www.youtube.com/watch?v=ltGcTwLOFwQ

Rubiales kanske gick lite långt, men de hade just vunnit VM, så ingen brydde sig, inklusive Hermosa. Sånt händer. Bara move on.
Citera
2023-08-30, 23:30
Medlem
Citat:
Kommer ihåg när det kom på Sportnytt när en spelare gjort mål, och sen när man firade målet så bet en av hans lagkamrater honom lite snabbt i kuken. Lite "what the fuck?"-känsla förstås, men alla bara skrattade över det. Han själv var helt lugn, märkte att nåt hände där nere, men reflekterade inte vidare över det.

Idag hade väl killen åkt i fängelse. Eller nej förresten, eftersom "offret" bara var en man.

https://www.youtube.com/watch?v=ltGcTwLOFwQ

Rubiales kanske gick lite långt, men de hade just vunnit VM, så ingen brydde sig, inklusive Hermosa. Sånt händer. Bara move on.

Ja, låt oss normalisera att bita varandras kukar och kyssa varandra på läpparna utan medgivande. Fullt normalt beteende.
Citera
2023-08-30, 23:31
Avslutad
Citat:
Hon lyfter inte upp killen

Syns på videon, jo. Notera att hon dessutom går upp på tå när hon gör det, för att få honom än högre upp.

Citat:
Ja, låt oss normalisera att bita varandras kukar och kyssa varandra på läpparna utan medgivande. Fullt normalt beteende.

Det var inte en normal situation. Att bita någon på kuken helt randomly på arbetsplatsen torde vara grund för uppsägning. Att göra det på fotbollsplan efter ett mål är förståeligt. Samma med pussen.
Citera
2023-08-30, 23:31
Medlem
Citat:
Hon lyfter inte upp killen och om du hade haft någon som helst vetskap om det spanska landslaget så hade du vetat att spanjorskorna haft väldigt stora problem med både förbundet och sin huvudtränare. Faktum är att det var tal om att bojkotta VM helt och hållet med anledning av förbundets totala vägran att göra något åt deras tränarsituation.

Där har du motivet till att det hela förstorats upp och att Hermoso ändrat sin story från att hon gav OK och att hon hade skoj med det och inte brydde sig ett dugg, till att gråta ut och hävda att det var aggressivt sexuellt övergrepp. Hade en snubbe som de inte hade AXE TO GRIND mot gjort detta hade inte många brytt sig överhuvudtaget.

Bara att det motivet finns skulle nästan göra att bortom rimligt tvivel inte går att uppnå!
Citera
2023-08-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Jag har gott om vänner i flera spansk-talande länder som varken bryr sig om damfotboll, Hermoso eller Rubiales som kunnat översätta mer rättvist än feminism-media.

Faktum kvarstår att Hermoso sagt att hon sagt OK till kyssen, sen kan du skitsnacka hur mycket du vill! Hennes trovärdighet som vittne är noll och intet!

Haha, hon sa inte att hon var okej med kyssen och din hittepå-tolkning av det hon sa i videon är skrattretande löjligt.

Direkt översättning:
"eh, pero no me gustado" är lika med "eh, men jag gillade det inte". Ingenstans sa hon skräpet du hittade i form av "jag gillade inte kvaliteten av kyssen men jag gav honom mitt medgivande till kyssen i sig".

Sluta vara en pervers mytoman.
Citera
2023-08-30, 23:35
Medlem
Citat:
Haha, du är så jävla bisarr.
Dina tolkningar som du gör på främlingar som du inte känner som talar ett språk du uppenbarligen inte är främmande med är helt jävla bisarra. Hon säger helt klart och tydligt att hon inte gillade det, ingenstans säger hon "jag gillade inte kvaliten på kyssen".

För någon som påstår sig gilla rättssäkerhet så gör du väldigt mycket egna tolkningar och påståenden som ingen annan gör.

Var det så farligt egentligen? Är det värt och göra en sån stor grej av det här? De vann Dam-VM, bra gjort gå vidare... Var inte så snyggt gjort kanske att pussa henne, men ska man behöva löpa gatlopp för det? Besinna er jävla feministpack! (är vad jag känner generellt)
Citera
2023-08-30, 23:35
Medlem
Citat:
Syns på videon, jo. Notera att hon dessutom går upp på tå när hon gör det, för att få honom än högre upp.

Det var inte en normal situation. Att bita någon på kuken helt randomly på arbetsplatsen torde vara grund för uppsägning. Att göra det på fotbollsplan efter ett mål är förståeligt. Samma med pussen.

Fotbollsplan är fotbollsspelarnas arbetsplats, dessa tjejer ville knappt spela VM till en början då dem kände så stark misstro till sin tränare och Rubiales och hans gäng vägrade göra något åt saken. Att då tro att spelarna ville vara mottagare av Rubiales perversa kyssande är minst sagt komiskt.
Citera
2023-08-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Där har du motivet till att det hela förstorats upp och att Hermoso ändrat sin story från att hon gav OK och att hon hade skoj med det och inte brydde sig ett dugg, till att gråta ut och hävda att det var aggressivt sexuellt övergrepp. Hade en snubbe som de inte hade AXE TO GRIND mot gjort detta hade inte många brytt sig överhuvudtaget.

Bara att det motivet finns skulle nästan göra att bortom rimligt tvivel inte går att uppnå!

Haha, nej, hon säger klart och tydligt at thon inte gillade kyssen men du är en mytoman som uppenbarligen gillar att ha någon fetisch i att försvara snuskgubbar till den mån att du till och med hittrar på översättningar för att det ska passa ditt snuskiga narrativ.
Citera
2023-08-30, 23:36
Medlem
BallaKlavas avatar
Den verkliga skandalen är väl att folk bryr sig om damfotboll?
Citera
2023-08-30, 23:37
Medlem
Citat:
Haha, hon sa inte att hon var okej med kyssen och din hittepå-tolkning av det hon sa i videon är skrattretande löjligt.

Direkt översättning:
"eh, pero no me gustado" är lika med "eh, men jag gillade det inte". Ingenstans sa hon skräpet du hittade i form av "jag gillade inte kvaliteten av kyssen men jag gav honom mitt medgivande till kyssen i sig".

Sluta vara en pervers mytoman.

Sluta ignorera verkligheten:

- Que has dicho?
- Pues vale.

- Hermoso ler otroligt stort och länge.

Game over Aloe-Blacc.

https://twitter.com/Alvise_Oficial/status/1695372407974896021

Jag testade i övrigt att skicka videona till någon som inte vet vem någon av personerna är eller vad saken handlar om och de trodde att Hermoso var förälskad i vem hon nu talade om på skärmarna! De blev något chockade när jag berättade att hon reagerade på mannen som begått ett våldsamt sexbrott mot henne
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-30 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in